+twenty. ๏ne 💔

69 15 0
                                    

» BAB 21 «

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

» BAB 21 «

byun baekhyun mengunci pergerakan tubuh gadis itu di dinding bersebelahan pintu. tombol pintu ditekan semula agar usaha untuk melarikan diri jennie berjaya dihapuskan.

"nak pergi mana? sanggup awak tinggalkan saya seorang diri kat pejabat ni? awak memang jahat, jennie. awak dah janji yang awak akan sentiasa sayangkan saya. mana pergi semua janji awak, huh?" baekhyun bersuara perlahan.

tindakan lelaki itu memaksa jennie untuk mendekatkan telinganya di bibir baekhyun.

bang, apa citer cakap slow banget? kau ingat ni slot drama melayu tibitiga?

"kau cakap apa, Baekki? taik telinga aku tak cair beb. kau cakap mende apakah tadi?" soal jennie mengerutkan dahi.

deria pendengaran baekhyun diserang barangkali. pertanyaan gadis itu tidak sampai ke gegendang telinganya.

dagu mulus milik Jennie dicuit lembut. baekhyun guna kedua-dua tapak tangannya agar kedudukan wajah mereka dapat dihapuskan jarak yang memisah.

"awak masih tak ingat saya... byun jennie? ss–saya rindukan awak sangat-sangatlah, budak. penat ah weh, asyik korek hidung je. takde baki dah. licin teruk hanya semata-mata nak tarik perhatian kau. ah, lantak. oppa baek rindu baby jendeukie bucuk masam ni." bebel baekhyun sepuas-puasnya.

akhirnya kini dia berani meluahkan segala kebenaran yang terpendam di dalam lubuk hatinya selama ini.

seperti dijangka, riak wajah jennie terpancar muka tidak percaya. mulutnya terlopong luas dengan mata yang tidak berkelip memandang baekhyun.

tutur kata baekhyun membuatkan mindanya bertambah keliru. dia cuba menghadam kata-kata yang baru keluar di bibir merah milik byun baekhyun.

"woi, anak byun nak bergurau pun agak-agak ah! dah lah, saya nak balik. lepaskan!" bentak jennie cuba keluar dari dakapan baekhyun.

dada baekhyun menjadi mangsa tumbukan bertubi-tubi dari jennie.

baekhyun merengus kasar sambil meraup rambutnya kebelakang.

"awak hilang ingatan. awak kemalangan lepas lari dari rumah kediaman kita. tak sempat aku nak luah rasa cinta, kau gedik sebab nak salah faham bagai. sekarang, oppa baekki mu ini dah puasa lama. give me more kiss.” kata baekhyun dalam nada serius sambil matanya merenung dalam ke anak mata jennie.

jennie menggeleng kepala sebagai respon menentang kenyataan mengejut byun baekhyun.

tiada angin.

tiada ribut.

tiba-tiba lelaki ini mengaku sebagai suaminya yang sah? apakah?

"dan... kini saya kembali semula dalam hidup awak, byun jennie. dengan satu matlamat utama. saya nak awak sayangkan saya semula... seperti dahulu.” kata baekhyun dan mula mengucup lembut dahi jennie.

wanita itu dihimpit perasaan serba salah yang menggunung tinggi.

memang dia mengaku yang dahulu dia memang pernah kemalangan. dia tidak tahu siapa keluarganya namun dia tetap meneruskan hidup.

ingatannya pada lelaki itu kosong.

tiada satu pun memori indah yang tersimpan kemas di dalam fikirannya.

"bae–baekhyun, maafkan saya. saya langsung tak ingat kat awak. siapa awak sebenarnya. please tell me more, baekhyun?” jennie membalas pandangan baekhyun lama.

perlahan-lahan tangan lelaki itu naik mengelus lembut rambut panjang gadis itu. baekhyun bawa pandangan matanya bertemu si gerangan pemilik hati.

jennie perlu tahu kebenarannya. cepat atau lambat, rahsia yang tersimpan akan terdedah jua.

"saya byun baekhyun... kekasih hati awak yang sah. suami si gadis comel bernama kim jennie. semua ni masih tak cukup untuk bagi awak faham?"

💉💊

to be continued

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

to be continued...

√1 | Annoying Neighbour | Byun BaekhyunWhere stories live. Discover now