+seven 💔

90 20 1
                                    

» BAB 7 «

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

» BAB 7 «

baekhyun berhenti menggaru kulit kepalanya yang terasa gatal. azab kegatalan itu memberi gambaran seolah-olah beribu-ribu kutu sedang bermaharajalela di kepalanya.


hakikatnya, baekhyun sudah lama tidak membersihkan rambut untuk tempoh yang lama.

bibirnya mencaci botol syampu kecil tajaan Pantene yang sudah kering tanpa syampu itu.

"nampaknya dah kering. aku dah gatal kepala ni. tak aman hidup aku kalau tak gosok kuman atas kepala yini.” bebelnya panjang.

"aish, gatalnya kepala aku ni!" rungut baekhyun lagi terjerit kecil sambil berguling-guling di atas katil biliknya.

BAM!!!

baekhyun yang berguling-guling di atas katil sambil menggaru-garu rambutnya terjatuh ke atas lantai.

"aww~" dia mula merengek kesakitan.

"aduh, sakit. tapi kepala aku ni lagi menderita sekarang ni!" bebel baekhyun tidak henti-henti menggaru kepalanya.

"apa aku nak buat ni, ea?" baekhyun mula mengerah otaknya, berfikir sesuatu.

tiba-tiba satu wajah seseorang muncul di mindanya.

idea bernas muncul di fikiran baekhyun. lelaki itu menepuk tangan tanda gembira. hidup berjiran dengan setiausaha barunya memberi peluang besar untuk baekhyun untuk menyelinap masuk ke dalam rumah jennie.

"jennie, kau satu-satunya jalan keluar yang aku ada." dia mula tersenyum nakal.

gara-gara sebotol syampu.

dia ingin kepalanya segar semula. kerjanya boleh terbantut disebabkan kegatalan kulit kepala yang mencecah level maksimum.

hanya jennie sahaja lah penyelamatnya.

baekhyun mula keluar perlahan dari rumahnya.

tuala mandinya disangkut di kepala.

keadaan di sekeliling diperhatikan kut-kut ada orang lain nampak.

dia melihat pintu rumah jennie terbuka.

yeah!

"jennie ni tahu-tahu je aku nak masuk rumah dia. Siap bukakan pintu pulak untuk aku!" kata baekhyun sendirian.

tanpa banyak cakap lagi, terus dia menyelinap masuk ke dalam rumah jennie yang terbuka luas. lalu pintu ditutupnya rapat.

dia memerhati sekeliling keadaan rumah jennie. kelibat jennie langsung tidak kelihatan di mana-mana.

terus baekhyun masuk ke dalam bilik mandi yang terdapat di dapur rumah jennie. dia mula membuka baju dan memakai tuala mandi di pinggang. air pancut dibuka dan dia mula membersihkan diri.

syampu strawberi yang terdapat di tong dipakai di kepala. dia membersihkan segala kuman yang ada di rambutnya.

"wah, leganya.. tak sia-sia aku mandi kat sini."

💉💊

to be continued

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

to be continued...

√1 | Annoying Neighbour | Byun BaekhyunWhere stories live. Discover now