» BAB 19 «
aroma bancuhan air kopi yang dibancuh sebentar tadi menaikkan semangat baekhyun untuk memulakan pagi itu dengan penuh semangat.
sepasang mata redup milik lelaki itu melontarkan pandangan keluar tingkap. dari ruang pejabat miliknya, baekhyun dapat menikmati pandangan Bandar Seoul yang sentiasa sibuk terutamanya pada awal pagi.
"kim jennie, awak langsung tak ingat kat saya ke? Teruk sangat ke ingatan awak terjejas selepas kemalangan tu? saya betul-betul rindukan awak." bicara naekhyun seorang diri.
setiap malam,
setiap hari,
setiap detik,
setiap saat...
persoalan itu yang selalu menganggu kotak fikirannya. satu perkara yang susah untuk dipersoalkan. dia sibuk termenung melayan perasaan.
tak lama kemudian, setiausaha kesayangannya itu masuk kerja. baru nak sampai ke?
tangan baekhyun merayap laju masuk ke dalam poket seluar slack biru gelap yang dipakainya. riak wajahnya tegas, ianya sangat berbeza daripada imej-imej gila yang selalu di tayangkan di hadapan kim jennie.
"saya rasa belum cukup hint yang dah saya bagi, agar ingatan awak pulih. awak akan benci saya nanti. hal itu lah yang paling aku takuti." kata baekhyun perlahan.
"Mr. B termenung lagi? jomlah pergi bilik mesyuarat. Encik Justin La Senza dah tunggu kita." ujar jennie dalam nada yang lembut.
susuk tubuh baekhyun masih berdiri kaku membelakangi jennie. sebuah senyuman palsu diukir secara paksaan di wajahnya.
baekhyun memalingkan wajahnya ke arah gadis itu.
"ouh, Encik Bibir dah datang ke? ayuhlah jennie, mari kita majukan bisnes boxer Calvin ni. nanti syarikat boxer Gucci sailang keuntungan kita, kan dah susah?"
lengan baekhyun memaut bahu jennie. hati lelakinya bersorak gembira tika senyuman manis gadis itu setia menambat pandangan matanya.
💉💊
to be continued...
YOU ARE READING
√1 | Annoying Neighbour | Byun Baekhyun
Romantizm[COMPLETED] Wajah tampannya langsung tidak mengusik hatiku kerana perangai gila dan jengkelnya yang mencecah level maksimum. Start : 10/04/20 End : 26/4/20