part 4

857 27 0
                                    

       Malam itu,pada waktu senggang selepas maghrib,mereka pelajar aspuri menjalankan sesi ber kenal kenalan.Hani selaku ketua Aspuri duduk di atas kerusi dan yang lain hanya duduk di bawah termasuklah rakan rakannya sendiri.Hahahh kejam kan author

          "Assalamualaikum semua.Semua sihat?" Hani mulakan tugasnya dengan ramah sekali.Tiada sedikit pun sifat kesingaan dalam dirinya ketika ini.

          Sekumpulan Kaum Hawa di hadapannya hanya menjawab salam dan menunduk ke lantai.Hani memerhati setiap wajah adik adik yang berada di hadapannya ketika ini.Hani hanya tersenyum.Mungkin mereka takut.

          "Jangan takut semua.Harini akak nak kita santai santai je.Sebab kita tak kenal diri masing masing lagi.OK akak nak kenalkan diri akak dengan Biro Biro yang lain.OK,nama akak Nur Najwa Hanani.Boleh panggil Kak Hani ye.Yang ada di depan ni semua nya lebih kurang macam pembantu pembantu akak la". Hani tersenyum manis lalu memperkenalkan Biro Biro yang lain pula.

          Setelah itu,Hani pula berkenalan dengan senior senior barunya.

          " OK sekarang,akak nak bagitau semua peraturan asrama.OK first akak nak terangkan tentang jadual kita.OK kita bangun mandi dan kena turun subuh berjemaah sebelum pukul 6 ye.Pandai pandai lah korang kunci jam ke,suruh orang kejut ke,yang cuti tu boleh la beri peluang pada yang boleh solat tu untuk mandi dulu ye.Akak akan make sure semua turun. Yang cuti tu,kena maklumkan dekat Kak Lily,Biro kerohanian ye.OK kemudian,kita turun sarapan pukul 6.30 then gerak pukul 7 ye.Akak nak kita semua menepati masa,ye anak anak.OK then kol 7 tu gi la sekolah,belajar macam biasa.Jangan tido pulak.Ermm sebenarnya akak tak kisah pon kalau korang nak tido dalam kelas,sebab kadang kadang akak pon buat camtu.he he"Sempat lagi Hani menggaru kepalanya yang tidal gatal itu.Terdengar juga tawa kecil dari junior junior nya.

          "OK balik sekolah pulak boleh solar zuhur sendiri sebab kadang kadang Ade yang balik lambat,lepastu kena beratur untuk ambik makanan.Ni akak nak pesan nak ambik makanan tu beratur.Jangan tolak tolak pulak.Nak mengadu apape pasal makanan tu tak cukup garam ke,tak cukup gula ke,terlebih cuka ke,boleh la mengadu dekat si cantik manis Kak Adira kita ye.Ha lepastu pandai pandai lab dia nak buat ape.Nak masak balik tuk kita ke,nak sound kerajaan ke,sukati dia lah" kata kata Hani disambut baik dengan gelak tawa mereka.Hani...pandai pulak kau buat lawak ehh.

          "OK and then lepastu solar zuhur kita terus ke bilik study,ye.Nnti Biro akademik,mohon jasa baik anda tetapkan kedudukan pelajar semua ya.Form 1,2 and 4 dekat bilik study 1,form 3 and 5 dekat bilik study 2.Locker nanti pun pilih ye.OK kita riadah lepas solat asar dan minum petang dalam pukul 5 macamtu.Kita riadah depends dekat cuaca.Kalau elok,boleh pergi padang.Kalau hujan ke,jerebu ke,kemarau ke,salji ke,kita borak borak je kat bilik rehat tu." haihhh Hani,makin merapu kau ni ye.

          "5.30 pulak kita naik dorm,mandi and 6.30 kene turun makanan malam sebab guard kunci gate pukul 6.45.Awal ye,semua.Make sure mandi cepat cepat.Jangan mandi lembu je"maaflah author bosan dengar orang cakap mandi kerbau.Kita ubah sikit.Haaaa lembu jadinya.hehe

          " OK then lepastu makan malam,terus masuk surau,ambik wudhu' semua.Kalau yg rajin tu bacalah Quran."Uishh insaf author dengar Hani cakap macamni.Tahniah Hani,berubah jugak kau.hihi

"Lepas maghrib,kalau setiap hari selasa dan khamis kita ada ceramah Dari ustaz yang dah lama berkhidmat kat sini,ye.Akak lebih utamakan budak baru ye duduk depan,kenal ustaz dengan lebih mendalam.Nak dibuat laki bagi tau akak dulu.Ustaz tu belum kahwin tau." Kata Hani Nada berbisik.Mereka hanya ketawakan kan Hani.Haihhh Hani,making menjadi jadi penyakit lawak kau ni.

          "OK lepas kita solat Isyak,turun bilik study,pukul 10 boleh makan lewat malam,sambung study and pukul 11 berkumpul kejap untuk baca doa tidur,then boleh naik atas.OK seterusnya sambung hari demi hari sampai adik adik semua last sekolah,ye." Terang Hani panjang lebar.Die tersa mengah sedikit."pasal hari Sabtu Dan ahad or hari cuti yg lain nnti akak inform korang ye."Mereka hanya mengangguk

Haaaaa amacam,maaplah semua part no pasal peraturan asrama je.Hehe.Part seterusnya akan dimulakan dengan watak baru ye.Tq for reading guys.Vote ya,luv you all

Playboy Itu Suami Aku(100% Complete)Where stories live. Discover now