"Dija,Dija tolong aku weiii!!!" Jerit Hani sampai hampir melatah Dija tu dibuatnya
"Wei Hani,asal kau ni,Ha?!!" Macam biasa lah.Dija gelabah macam selalu.Haihh budak ni.
"Teman aku weii.Cikgu suruh aku urus budak berenam tu.Kau tau tak?Diorang tu Adam dengan member member dia tuuu!!!" Marah Hani
"Uishh siyess ahhh!!" Sorak Dija.
"Ye la,dah.Jom teman aku.Kau penolong KA kan?Ha jom". Hani terus sahaja menarik tangan Dija tanpa kebenaran nya.
Sampai di pintu dewan makan,Hani hanya berlagak biasa di hadapan Adam dan rakan rakannya tu.Tak nak nampak gelabah sangat.Eh,dia bukan macam Dija.Hehe.
" Ha,sampai pon sayang aku ni.Penat aku tunggu kau"kata Adam
Hani memandangnya tajam."Adam,please"keluh Hani.Adam hanya mengangkat tangannya mengalah.
"OK now,kita nak bincang pasal jawatan korang.Adam,kau dah tau kan apa jawatan kau.
Adam mengangguk" Ye Hani.Nanti kita bekerjasama".Sempat lagi dia mengenyit mata ke arah Hani.
Hani yang malas untuk melayan hanya membiarkan 'eeiyy gatal betul playboy ni.Eh dah nama pon playboy,mesti la gatal kan.Apa la aku ni'.
"So aku nak kenalkan aku ketua Aspuri,Nur Najwa Hanani,boleh panggil Hani.Nama nama lain tidak dilayan". Sempat Hani menjeling Adam di hadapan nya.Adam hanya senyum sinis
"Ni,penolong aku,Khadijah nama dia.Boleh panggil Dija.Nama lain tidak dilayan kecuali 'si gelabah',ye" kata kata Hani mendapat tawa dari mereka berenam.Dija pula sudah memandangnya tajam
"Ah setakat ni dua je.Nanti yang lain aku kenalkan sebab diorang tengah busy dengan kerja diorang.So,straight to the point,Adam.Kau pilih sapa yang kau rasa sesuai jadi penolong kau and bekerjasama dengan Dija.
Adam memandang kawannya silih berganti.Mata nya tertancap pada Iman yang dari tadi kelihatan mencuri curi pandang Dija.Timbul idea nakalnya." Man,aku nak kau jadi!Korang setuju tak?"
"Erhh a..aku okeyy..je" Katanya tergagap.Mungkin malu.Rakan rakannya yang lain juga mengangguk.
Hani tersenyum puas.Bukan dia tidak perasan Iman tu memandang Dija tak berkelip tadi.Alahh sweet pulak tengoknya.Mereka membincangkan tentang jawatan lain pula.
"OK now, nametag ni aku nak guna untuk catat nama FC korang yang korang suka.So,sorang sorang bagitau aku nak nama apa.
Adam merenung Hani.Dia berfikir sejenak."Hani,apa nama FC kau?"terpacul soalan tersebut.
" penting ke?"Hani memandang Adam pelik.Adam hanya mengangguk.
Melihat Hani seperti yang teragak agak hendak jawab,Dija menyampuk "Nama dia FC Hani.Any problem?"
Mata Adam tertumpu ke arah Dija "OK,tq gelabah.Aku dapat tau kau tipu,siap kau.Aku nak nama Adam je". Jawab nya tenang.
Hani sudah memandang Dija dengan tajam.Dija hanya tersenyum
Mereka menamatkan perbincangan dan bersurai pada waktu Asar
Wahh,Adam rupanya yang masuk asrama.Hmmm macamana ye Adam nak pujuk Hani balik?He he nantikanlah di next part yeee
YOU ARE READING
Playboy Itu Suami Aku(100% Complete)
Novela JuvenilMengisahkan tentang pelajar f5 yang agak hot gak laaa kat sekolah tu Nur Najwa Hanani,anaknya kepada encik Halim.Seorang gadis yang lawa,bahkan pula pandai,ramai kaum Adam minat kat die ni.Tapi sayang,hatinya keras sekeras keras batu seremban...