part 7

725 24 0
                                    

          "OK kelas,harini hari apa?" Tanya cikgu Rosli."Hari Malang,cikgu".Kata Hani tanpa segan silu.Lantas rakan rakan sekelas mentertawakannya.

          Cikgu Rosli yang sudah masak dengan perangai Hani hanya tersenyum"Oh,Hani.Hari malang bagi awak je,ye".Eh eh cikgu Rosli ni,macam tau tau je.Senyum penuh makna pulak tu.

          Kelihatan Adam agak terkejut.Namun dia hanya tersenyum.Dia sedar yang gadis itu masih marahkannya

          "Yelah,cikgu.Harini Hari Isnin,hari pertama sekolah,cikgu". Jawab Hani.

          Cikgu Rosli berpuas hati dengan jawapan anak muridnya itu." Ha bagus,jadi..cikgu akan arrange balik tempat duduk kamu dan kita lantik balik ketua dan penolong baru."

          Hani tersenyum lantas berkata."Ha baguslah tu cikgu,member member saya ni letak saya tepi tingkap.Naik lemas saya cikgu".Hani membuat gaya mengipas mukanya.

          Lily di sebelah menjelingnya"Eh eh,ye ye je kau,Hani".Hani berhenti mengipas lalu berkata."Ye la,aku duduk sini kerja dok bukaK tutup kipas je.Yang dapatnya kau jugak,hehe."Bergema suara ketawa rakan rakan sekelasnya.Ha,diam kau,Lily.Pedas ilerr mulut Hani ni,kan.

           Cikgu Rosli hanya tersenyum apabila hendak mengenakan lagi Hani."Hahaha,malangnya,Hani,awak tetap kena berkhidmat di situ ye?Saya tak akan ubah yang duduk di tepi dinding".Cikgu Rosli menunjukkan riak biasa nya.Dia tau sporting sporting Hani pun,Hani tidak akan pernah melawan kata guru gurunya. 

         "Ha?!siyess laa cikgu.Haihhh tak pelah,cikgu.Nak buat macamana,kan?" Haaa kan author dah cakap.Cikgu Rosli tersenyum senang apabila Hani tidak membantah.

         "Ha,jadi Lily,Qistina dan Dija,sila tukar tempat dengan lelaki yang betul betul berada di sebelah kamu,ye?"

          Hani mengerling lelaki di sebelah Lily.'NO WAYYY!!!It's Adam'Hani mula membuat mula cemberut nya.Kini,dia dan Lily terpisah kerana Adam si Playboy dan ruang di tengah tengah kelas.

          Adira membantah dengan suara lantangnya."Cikgu,kenapa kitorang kena duduk dengan budak budak baru?boys pulak tu."Cikgu Rosli hanya tersenyum."Alah, awak berenam kan pelajar harapan sekolah ni.Tunjuk ajar la dekat diorang.Hani,awak okey?"tanya Cikgu Rosli prihatin

          Hani mengeluh."Saya nak bantah pon tak guna,cikgu.Tak apa."Hani tersenyum.Sungguh dia tiada niat untuk memerli guru nya,Namun biarlah dia senyap seperti rakan nya yang lain.

          "Haa bagus,itu yang saya nak dengar.Now,kita teruskan dengan pemilihan ketua dan penolong kelas.OK now pandangan kita tertumpu kepada Hanani dan Lily,ye.OK tahun ni saya nak buat keputusan sendiri untuk lantik Lily...."

         Lily tergamam.Dia tidak mahu jadi ketua kelas."menjadi setiausaha kelas kita!!!!"Sambung Cikgu Rosli sambil menepuk tangan diikuti rakan sekelas.Senyuman Hani semakin bertukar kepada riak tertanya tanya.Dalam masa yang sama,dia berharap dia tidak dilantik menjadi ketua kelas.Penolong pun jadi lah.he he.

          Lily tersenyum gembira."Haaa bole laa cikgu.Janji tak jadi ketua kelas.Kalau jadi,terus Saya pergi kelas bawah".Kata Lily diikuti gelak tawa rakan sekelas.

          Tumpuan Cikgu Rosli terarah kepada Hani.Hani hanya mampu tersenyum."Baiklah,Hani...tahniah Saya lantik awak untuk jadi....."Hani ternanti nanti.Dia confirm akan jadi penolong Lily."Ketua kelas kita!!!Yeayyy tepuk tangan semua!!!!!"

          Hani tergamam.Ternganga mulutnya.Sungguh dia tak sangka.Tapi dia tidak langsung gembira.Dia hanya mampu mengeluh"Maaf ye,Hani.Cikgu rasa awak je yang sesuai.Saya harap awak boleh stabilkan diri awak untuk jadi ketua Aspuri dan ketua kelas,ye.Tahniah Hani"Ucap Cikgu Rosli ikhlas

          Hani tersenyum.Tersentuh hatinya kerana Cikgu Rosli meminta maaf kepadanya."Takpa cikgu,saya cuba seimbangkan.Terima kasih,cikgu".

          Sementara itu,Adam di sebelah memandang gadis itu dengan tanda tanya.'Setegas mana Hani sekarang?Adakah dia berubah sebab aku tinggalkan dia?Tapi dia still top student and dia pandai hormat orang.Aku duduk sebelah dia pon Dia macam tak kisah.Hmmm Hani,aku nak kenal dengan kau yang sekarang'.desis hatinya.Mana taknya,dia terkejut bila cikgu cakap dia tegas,sampai boleh jadi ketua Aspuri.Bukan calang calang orang dapat jawatan tu.Hani memang hebat.

          "Habistu,cikgu.Sapa yang nak jadi penolong saya?Saya tak sabar nak buli dia ni cikgu.hehe". Sekelas itu tidaklah begitu terkejut kerana mereka Sudah masak dengan gurauan Hani yang tak akan membuat sesiapa pun sentap." Haa memandangkan murid biasa yang tinggal di kelas ni hanya budak budak baru ni,saya nak minta Adam jadi penolong.Lagipun dia pernah sekolah dekat sini.Lagi elok pulak tu duduk sebelah Hani.Senang kamu berdua nak bekerjasama.Boleh,Adam?"Cikgu Rosli raih simpati.

          Hani tidak senang duduk.Dia cuma mengharapkan jawapan tidak dari mulut Adam.Namun sebaliknya terjadi,"Errmm saya tak kisah cikgu".

          KEBAABOOOMM!!Boleh meletus api kat kepala Hani ni.Namun,dia hanya beriak biasa dan memandang ke liar tingkap.'Aduhh mamat ni.Memang nak menumpang maut je dekat aku ni.Ahh lantak kau lah.Jangan Kau kacau life aku sudah'desis hati Hani.

Haaa amacam guys.Maaflah took long.Author main type je apa yang terlintas di kepala ni.Kalau rasa tak best tu,Jangan risau.Banyak lagi chapter yang anda perlu teroka.Mohon vote yaa.Nanti author update lagi.LOVE YOU GUYSS MMUUUAAAHHH.

         

Playboy Itu Suami Aku(100% Complete)Where stories live. Discover now