part 13

609 20 0
                                    

       "Kau?!!Kau buat apa kat sini?" Tengking Hani.Jari telunjuknya tepat dihalakan ke muka selamba Adam.

        "Hahah..rilex Nini.Nanti selalu la kita jumpa,ye". Hani terpana dengan pernyataan Adam itu.Baru dia sedar yang Adam dan rakan rakan sehidup semati dia tu la yang nak duduk asrama ni.'Aduhh asal aku tak pernah terpikir.Dah sah sah dulu Adam ni duk asrama'.Hani menepuk dahinya

        Adam tersengih" Haii dah kenapa tepuk tepuk dahi tu.Dah lupa ke dulu aku penah jejak kaki kat asrama ni"

        'Ishh dia ni tau tau je'."Tak kisah lah kau penah jejak kaki ke,tangan ke,lutut ke,apa aku kisah.Lantaklah".kata Hani.Adam menahan gelaknya.'Hani,Hani.Kau dengan lawak kau tak penah dipisahkan'desis hati Adam.

       Hani terus sahaja berjumpa dengan cikgu Mira."Cikgu,cikgu nak saya buat apa dekat enam orang tu".Cikgu Mira tersenyum"Diorang akan jadi biro jugak nanti".

       "Ape!??Cikgu.Diorang budak baru kot"Kata Hani seperti membantah.Cikgu Mira mengeluh kecil." Saya tau.Tapi Adam tu dah lama masuk asrama ni.Dari form 1.Yang lain tu diorang masuk asrama dekat sekolah diorang dulu,tau.So diorang dah ada pengalaman.Lagipun form 5 tak ada Biro lagi.Saya terpaksa ambik diorang.Boleh ye,Hani?"rayu cikgu Mira.

        Hani mengeluh kecil."Hmm kalau cikgu dah buat macamtu,tak pelah.At least diorang dah ada pengalaman."

        Guru nya tersenyum senang."Baguslah macamtu.Eh,mana kawan awak yang lain?"Hani tersengih."He he diorang ada kerja Biro nak buat cikgu.Hehe diorang suruh saya wakilkan diorang. maaf cikgu tak bagitau awal awal".Hani menggaru kepalanya

         Cikgu nya tersenyum."Tak pelah macamtu.Diorang buat keje asrama jugak.Lagipun saya memang tak perlu bantuan ramai orang pon.Saya just nak minta tolong awak uruskan hal Biro diorang ni.Tentukan diorang Biro ape.Adam tu saya lantik jadi ketua Aspura.Lagipun ramai budak Aspura kenal dia.Awak tentukan yang lagi Lima orang tu."terang Cikgu Mira panjang lebar.

         Hani mengangguk."Baik cikgu"

         "Saya nak keluar kejap,nametag biro untuk diorang ada dekat atas meja tu,lepastu awak terangkan kat diorang pasal orientasi lusa ya?Ada masa lagi Ni.Boleh tolong saya,Hani?" Tanya Guru nya

         Hani senyum lalu mengangguk."Beres cikgu Serahkan semua kat saya".

         Selepas Cikgu Mira keluar,Hani mengambil enam nametag kosong itu.Dia mengeluh kecil sebelum keluar dari pejabat itu."Hani beri nametag tersebut kepada Adam tanpa segan silu."Nah,ambik ni,bawak pegi dewan makan,tunggu situ.Nanti aku datang".

         Selepas nametag tersebut bertukar tangan,Hani berpaling dari Adam.Baru dia hendak melangkah,Adam menarik semula lengan Hani yang berlapik itu.

         Terkaku Hani saat merasakan Adam menariknya lebih dekat."Terima kasih,sayang".Adam berbisik ke telinga Hani.Hani yg baru tersedar lantas menarik tangannya semula.

       "Sama sama". Jawab nya dingin sebelum mengatur langkah ke bilik study.Sempat lagi dia menjeling Adam

        'Hani....comelnya kau.Sokayy,aku setia tunggu kau'luah Adam di dalam hati.Dia mengatur langkah ke dewan makan dengan senyuman yang tidak lekang di bibir.

TBC...

Playboy Itu Suami Aku(100% Complete)Where stories live. Discover now