Pada malam itu,Hani yang tidak boleh solat bergerak awal ke dewan makan.Dia berpuas hati kerana barang barang yang diperlukan sudah tersedia.Dia tidak suka akan keadaan yang terburu buru.
Apabila semua pelajar sudah sampai,Hani mengambil tempat nya pada petang tadi.Begitu juga dengan biro biro lain.Hani memberikan mereka nametag yang sudah ditulis nama FC mereka.Apabila semua peserta orientasi sudah masuk,barulah Hani memulakan majlis.Kumpulan sudah siap siap ditentukan dan mereka duduk di dalam bentuk bulatan.
"Assalamualaikum.Selamat malam semua.Ok tanpa segan silu lagi,moh le kita jalankan sesi orientasi kita.Sekarang dekat tangan FC Adam,FC Alif,FC Adira dan FC Lily ada nametag korang semua ye.Nama korang semua berdasarkan nama nama haiwan berdasarkan perwatakan korang yang kami tau.Jangan risau,tak de nama yang teruk teruk pon.Tapi yang korang tak kenal Mungkin ada.So,FC,sila lah beri nametag tu semua dekat adik adik kita".
" Ok semua dah ada nametag,kan.Sekarang dekat tangan FC Qis,FC Dija,FC Iman dan FC Nazri ada barang amanah korang dan sehelai kertas mahjung.Setiap satu kumpulan ambik ya?FC,silakan
"Ok sekarang akak nak explain pasal belon air and kertas mahjung tu.Belon air tu ialah barang amanah kumpulan korang.Korang kena pastikan barang tu always ada dengan korang,Kalau sama ada belon group korang pecah,dirampas oleh FC sebab cuai,or hilang,belon tu minta mc balik kampung ke,cuti sakit ke,or seangkatan dengan nya,korang akan didenda.Haa budak budak lama je yang tau apa denda dia.Nak try kena,ha campaklah belon tu atas jalan". biro biro tertawa kecil mendengar lawak Hani tu.Ada yang sampai sakit perut gelak banyak sangat.
" Sekarang,Dalam masa 2 minit,akak nak korang pilih ketua and penolong group korang,dan ketua cepat cepat datang depan,ambik marker pen ni.Your time start,now!".Hani menjerit kecil.Terkocoh kocoh setiap group memilih ketua dan penolong masing masing.
"Semua dah dapat marker,akak nak korang bincang dalam kumpulan,logo group masing masing,akak nak disertai visi, misi,dan tageline.Akak bagi masa 30 minit lepastu korang kena bentang dekat depan ni.Nak ambik alattulis lain,boleh pergi bilik study masing masing but make sure berteman.Akan ada FC yang jaga group korang ye,so jaga barang amanah korang leklok.So boleh mula sekarang.Goodluck semua.FC boleh bergerak ke kumpulan masing masing.Kalau ada apape soalan korang boleh tanya FC group korang".
FC yang berpasangan mula bergerak ke kumpulan masing masing.Hani berpuas hati kerana malam tersebut berjalan lancar
TBC..
YOU ARE READING
Playboy Itu Suami Aku(100% Complete)
JugendliteraturMengisahkan tentang pelajar f5 yang agak hot gak laaa kat sekolah tu Nur Najwa Hanani,anaknya kepada encik Halim.Seorang gadis yang lawa,bahkan pula pandai,ramai kaum Adam minat kat die ni.Tapi sayang,hatinya keras sekeras keras batu seremban...