Adam dan Hani turun dari kereta setelah sampai di perkarangan asrama.Beberapa mata mula memandang ke arah mereka.Namun mereka hanya membiarkan.
Pak Mat menolong Hani dan Adam menurunkan beg dari bonet kereta.Selepas berterima kasih,mereka terus masuk ke dalam asrama.Pak Mat juga sudah berlalu meninggalkan perkarangan asrama.
Hani dan Adam menandatangani buku rekod pulang ke asrama masing masing."Bye,Hani.Take care.Jumpa esok".Adam mengenyit mata
"Bye.You too.Jumpa esok". Hani melambai Adam.
Hani terus masuk ke dormnya lalu menghempas badannya ke atas katil sekejap lalu dia membuka locker dan mengemas barangnya.
" Hani!"laung Ina dan Adira.
"Ocopot mak kau Hani!" Hani melatah.Hampir tercampak baju dari tangannya."Eh,korang ni dah kenapa?terkejut aku".Hani mengusap dadanya
"Heheheh.Maaf la.Lupa lak kau ni melatah.Camne?" Tanya Ina tiba tiba.
Hani memandang mereka pelik."Camne apa korang ni?"
"Alah,camne duk ngan husband?Ok tak?" Tanya Adira teruja
Hani tersenyum nipis lalu mengangguk kecil."Hmm okay la..."
"Aik,okay je?" Tanya Adira
"Eh eh kau ni.Kau jugak yang tanya ok ke tak tadi,kan?"
Mereka tersengih."Takdalah.Dija kata kau dah terima dia".
Hani membesarkan matanya."Eh,dia bagitau korang?Haihh kawan aku sorang ni..Pastu,apa yang korang nak tau?"
Adira sengih."Heheh saja nak tau.Korang ada jalankan tanggungjawab korang macam suami isteri lain ke.Alaaa yang macam first night tu...dah ehem ehem ke?"
"Eh,otak kau.Takkan kitorang nak buat macamtu?Muda lagi okay.Lagipun takkan korang nak tengok aku memboyot masa jawab spm nanti?"
"Hahahaha.Oklah tu.Dapat jugak kitorang anak buah awal". Kata Ina tanpa segan silu
" Eh eh korang ni".Hani tergelak kecil
"By the way,tahniah Hani sebab kau dah boleh terima dia.Kitorang sebenarnya dah lama harap korang jadi macam dulu.Kitorang pun nampak perubahan dia". Luah Adira.Ina hanya mengangguk.
Hani tersentuh." Thanks korang sebab doakan yang baik baik untuk aku".
Ina dan Adira mengangguk."Sama sama.Eh,Hani.Lily tak sampai lagi ke?"
Hani meninjau tempat tidur Lily di sebelahnya.Kosong.Katil pun masih berlipat."Belum la tu.Dia tu selagi belum pukul 6,selagi tu tak nampak batang hidung dia".
Mereka tergelak kecil."Tulah,Qis dengan Dija tu pun sama".
"Korang,alang alang tu temankanlah aku kat sini.Kita lepak lepak lu,makan makan lu.Lama lagi nak turun". Pelawa Hani
Adira dan Ina mengangguk.Bulat mata mereka bila Hani mengeluarkan beberapa plastik keropok dan air kotak epal." Eh,Hani.Banyak betul makanan kau".Kata Adira.Dia membuka pintu locker Hani lalu menggeleng perlahan.Mana taknya,ada lagi keropok keropok dia,biskut coklat dan air kotak.Banyak perisa lagi pulak tu
Hani tersengih."Hehehe stok untuk dua minggu tu.Tapi untuk korang,sehari habis pun takpa".
Rakan rakannya tergelak kecil.Kenal benar dengan perangai Hani yang tak kedekut ni.
Mereka berborak sampai yang lain tiba.Tak sampai situ je,diorang terus bergosip sampai waktu makan malam.Bayangkanlah.Author pun tak tau apa yang diorang gosipkan.Hehehe
To be continued...
YOU ARE READING
Playboy Itu Suami Aku(100% Complete)
Fiksi RemajaMengisahkan tentang pelajar f5 yang agak hot gak laaa kat sekolah tu Nur Najwa Hanani,anaknya kepada encik Halim.Seorang gadis yang lawa,bahkan pula pandai,ramai kaum Adam minat kat die ni.Tapi sayang,hatinya keras sekeras keras batu seremban...