Last chapter preview...
"Tolong, saya nak balik." Kata dia dengan tegas. Aku tersenyum sinis memandang ke wajah bersihnya. Dengan pantas aku merentap buku yang dilindunginya dari tadi. Nampaknya buku ini penting untuk dirinya, jadi ia adalah medium paling sesuai untuk membuat dia sakit hati dan marah. Ataupun lagi bagus kalau...
Dia menangis?
Present...
Dia cuba mengambil buku itu dari tanganku namun aku lebih pantas menghindarinya, lalu buku itu aku baling ke arah Jungkook. Kemudian Jungkook pula membalingnya ke arah Jimin dan kami semua pun saling baling-membaling.
"Jangan! Nanti jatuh." Kata dia apabila buku itu hampir terlepas dari tangan Jimin. Kami betiga tertawa galak. Seronok melihat dia terkial-kial ingin mengambil buku itu dari tangan kami.
Dia mendekati aku apabila buku itu sampai di tangan aku semula. Aku mengangkat tangan aku menyebabkan buku itu di luar capaian tangannya disebabkan ketinggiannya yang hanya di paras dada aku.
"Tolonglah. Bagi balik." Rayuannya diendahkan lalu aku melepaskan buku itu ke lantai. Sejurus itu, tanpa berfikir panjang, kaki diangkat dan memijak buku itu.
"Ops, sengaja." Itu kataku. Dia menekup mulutnya lalu terus melutut di lantai. Buku itu diambil dan dibawa ke dalam pelukannya. Kepalanya hanya menunduk ke lantai.
Kami semua ketawa melihat dia. Sayang betul dia dengan buku tu. Dah la tulisan dekat kulit buku tu entah apa-apa.
Seketika kemudian dia berdiri betul-betul di hadapan aku. Mata aku direnungnya dalam. Aku terkedu melihat mata dia yang sudah memerah dan berkaca-kaca.
Jimin dan Jungkook masih ketawa dan aku turut menyambung ketawa. Namun aku rasa ketawa aku tersangat hambar dan kosong.
Akhirnya setelah beberapa lama aku berusaha membulinya, aku berjaya membuat dia menangis dan marah. Tengoklah muka dia yang kecewa. Itulah yang aku nak tengok selama ni. Aku nak tengok supaya aku puas hati.
Tapi
kenapa sekarang ni aku rasa kosong?
Kenapa aku rasa seperti tiada guna aku buat begini?
Kenapa sekarang hati aku....
Terasa sesak dan terhimpit?
~~~~~~~~~
YOU ARE READING
SHE : THE MEET | KTH°
FanfictionAn Islamic short story Fanfiction by sopeah . . . . . . Pertama kali aku melihat wajahnya, aku berasa benci. Kali kedua lihat, rasa kasihan. Dan pada kali ketiga, aku jatuh cinta. Apa ni? Aku keliru. -kth . . . Status: On-going Started: 6/6/2020 End...