Mióta elindultunk egy szó sem esett köztünk. Némán haladunk előre, csak a gallyak reccsennek meg alattunk egy-egy léptünknél. A kialakult csendnek örülök is meg nem is. Valószínűleg minden szó csak felbosszantana, másfelől viszont több időm van gondolkozni. Ami nem jó. Sareh hiánya minden pillanatban belém mar, a véglegesség pedig egyenesen őrjítő.
Az égen egyetlen felhő sincs, teljesen tiszta, kék, a nap pedig, csakúgy önti ránk a fényt. Élesen elüt a lelkiállapotomtól, mint nevetés a halotti toron.
De legalább megszárad a ruhám.Fölöttünk rikoltva elrepül egy madár. Biztos kinevet minket. Négy nemes hölgy az erdőben, kísérők nélkül. Nemes hölgy? Úgy nézünk ki, mint egy csapat csavargó.
Egyébként már értem, miért hordják a katonák a kardot az övükön. Szörnyen fárasztó hosszútávon kézben cipelni.
Igyekszünk az út vonalában haladni, úgy, hogy közben rejtve maradjunk, de lehet, hogy már rég letértünk a jó irányból. De azért csak megyek előre, mögöttem a lányok egy kicsit lemaradva. Hallom a lépéseiken, hogy fáradtak. Valahol én is annak érzem magam, de ez annyira távoli a többi érzéshez képest, hogy alig veszem észre.
Kiérünk egy tisztásra, aminek a másik felén folytatódik az erdő. Úgy tervezem, hogy ott majd tartunk egy pihenőt. A tisztás nagyon csábító, de sokkal könnyebben észrevesznek. Minél hamarabb takarásba akarok érni.
Átvágunk a réten, távol egy elég nagy létszámú szarvas csordát veszek észre elvonulni. Egymás után magasra szökellve tûnnek el az erdőben. Aztán mi is beérünk a fák közé, hallom, hogy már hangosan szuszognak mögöttem Liváék. Épp szólnék, hogy megállunk, de elbizonytalanodom. Egy fura érzés furakszik be a gyomromba, amitől lelassítok, de nem állok meg. Körbefordulok, szemügyre veszem a környezetet. Valami megváltozott. Liváékra nézek, de csak értetlen arcokkal találom szembe magam. Hát ők nem érzik?
–Mi a baj?-kérdezi Liva.
Mi a baj? Mi a baj...Feszülten hunyorgok a fák közé. Csend van. Nem csicseregnek a madarak sem. Ember...
Mielőtt végig gondolnám, a látóteremben váratlan mozgásra leszek figyelmes, majd egy erőteljes puffanás rázza meg a csendet.
Azonnal mozdulok abba az irányba, lendítem a kardot. Még ki sem tisztul teljesen a kép–egy férfi, honnan a fenéből bukkant elő?!–már lesúlytok. Az idegen könnyedén elhajol előle, majd egymásra nézünk egy pillanatra. Fiatal, viharvert bőrkabátja van-nem katonai egyenruha-a szája döbbenten elnyílik, majd vigyorban teljesedik ki.
– Szép jónapot! Kellemes az idő egy kis sétá...-kezdi, de csak ennyire van ideje, mert újra lendítem a fegyvert. Fürgén elhajol, de nem sokkal vétem el a fejét. Ezúttal nem mosolyog, megfeszülnek az izmai, ahogy felkészül. És már viszem is be a következő döfést, a hasára célzok. De elvétem, a kard az oldala mellett száguld el, a karja alatt, és ott is marad. Beszorult. Elkapja a a karomat és kicsavarja belőle a kardot. Elöntenek az indulatok, meg akarom ölni, ki akarok szabadulni! Szabad kezemmel előrántom a tőrömet, a szoknyám egy rejtett zsebéből, és az álla alá célzok. Maga elé kapja az alkarját, amibe beleütközik az enyém. Erős. Egy szempillantás és a tőr is a földön landol. Így sutbafogva, tehetetlenül belenézek a támadóm arcába. A tekintete olyan nyers erőt és vadságot tükröz, amin egy pillanatra teljesen megütközök. Vajon hány másodperc alatt fegyverzett le? Talán öt?
Egy bot emelkedik a a férfi feje fölé, mire ő pördül egyet, én pedig a földre zuttyanok. Csak úgy, ülőhelyzetbe. Az idegen elkapja a botot, mielőtt az lesúlytana. A másik végét Liva szorongatja. Az ajkát összepréseli és szúrós tekintettel mered az idegenre. Hirtelen Sareh-t látom magam előtt, ahogy utoljára a védelmemre kel. A szívem fájdalmasat dobban, de mielőtt talpraállnék, a férfi egyszerűen kirántja a botot Liva kezéből. Majd eldobja. De ekkorra már Castrin kezében is van egy ágas-bogas fadarab, én pedig felállok. A helyzet úgy néz ki, hogy három felől vesszük körbe támadónkat. Készen arra, hogy egyszerre rontsunk rá. Most látom meg, hogy a hátára két íves macséta van erősítve, x alakban. Hogy-hogy nem használta eddig ellenünk? Nem úgy néz ki mint aki fél, de szemmel tart mindhármunkat. Lassú mozdulatokkal körbe fordul, hogy mindannyiunkra ránézzen, miközben megszólal.
YOU ARE READING
Az üldözött
AdventureYoren Kval, a családja múltjának árnyékában él. Az apját háborús bűnökért kivégezték, a bátyját, egyetlen férfi utódként száműzték a zord Külvidékre. Yoren még fel sem nőtt, de közutálat tárgyát képezi, és minden egyes bál, számára egy kínzással ér...