Botok surrognak a levegőben, majd tompa csattanással üköznek. Csatt, csatt, csatt. Az egyhangú szimfóniát egy fájdalmas szisszenés szakítja meg.
-Jajj, bocsánat, nagyon sajnálom! - cincogja Chimalis.
A szemöldököm együttérző ráncba húzom, Rhys viszont elneveti magát, bár arca eltorzult a fájdalomtól és sérült kezét rázza.
-Semmi baj, Angyalom, csak két ujjam bánta, de úgyis van még nyolc.
Miután olyan nehéz volt rávenni a hesti lányt, hogy neki álljon legalább botokkal gyakorolni, senki nem számított ilyen "balestre", pláne Rhys, aki a végére teljesen elkomolytalankodta a "tanórát". Már pedig azt, ahogy a bot tompa vége találkozott a férfi ujjperceivel, szinte én is megéreztem.
Chimalis egyik kezében a botot szorongatja, másikat a szájára tapasztja. Én viszont már mosolygok, hogy a szőke kislány gyakorlás közben ilyen ütést bevitt a bandavezérnek.
-Mi történt, Rhys? Elkalandoztál?- vonom meg a szemöldököm.
-El bizony! Ennyi csinos hölgy között nem csoda, ha elterelődik a figyelnem.
Elnevetem magam, és Chimalis is végre leenged, halvány mosoly kíséretében. Hármasunk könnyed idilljébe, éles váltásként hat Rhys hirtelen elkomorulása. Éber tekintete feszültségbe rántja a tagjaimat. Érzem, hogy kezdem kiismerni a férfit, mert egy pillanat alatt ráhangolódok, és már én is hallom.
Egy állati vonyítást fúj felénk a szél.
Értetlenül nézek rá.-Farkas?!
-A nyugati őrszemünk-vágja rá.- Riadó!
Megütközve állok vele szemben ő viszont azonnal mozdul. Egy közeli ágról leakasztja sötét bőrkabátját és a vállára kanyarítja, macsétáit pedig a válla fölött a tokokba löki, és elindul.
-Szólj a többieknek! Vendégeink vannak.
A vérem dobolni kezd a fülemben. Ránk találtak?
Ujjaimat futólag az övemen lógó kard markolatára simítom. "Többiek". A lányok! Chimalis felé fordulok, a kék szemei rémülten elkerekednek. Megint Sareh-t idézi, ahogy rám néz. Megborzongok. A botot szorongatva, dadogni kezd.-Én...még nem... nem tudok!
A szemöldököm ráncolom, de pár pillanat után megértem.
-Nem kell harcolnod.
Megragadom vékonyka karját és sietve magam után húzom. Érzem, hogy reszket. Én is veszettül feszült vagyok, amit még tetéz, hogy a tábor szokatlanul elcsendesült. Mindenki felismerte a jelet, mindenki tudja mi a teendő. A legtöbb férfi a fegyvertár felé igyekszik, aki nem, az pedig a nőket és a gyerekeket tereli be a sátrakba. Suttogás és csendes utasítások hangzanak el, szerte a bandita táborban. Mindenki készül. Készül a támadásra. A támadásra, amit jó eséllyel mi hoztunk rájuk.
Nagy lendülettel lépek a sátrunkba, magammal sodorva Chimalist. Érkezésünkre az ágyán ülő Castrin felnéz. Látva az arcunkat ő is megfeszül.-Hol van Liva? - kérdezem azonnal
- Arbyvel lehet. Mi történt?
Igyekszem minél nyugodtabban válaszolni, mert feltűnik, hogy kapkodom a levegőt.
-Hivatlan vendégeink jöttek.
A lány egyből feláll.
-A Fekete Vipera?
-Valószínű. Mindenki a fegyvertárhoz megy, hogy jó házigazdaként fogadjuk őket.
Castrin bólint és a kijárat felé indul.
ESTÁS LEYENDO
Az üldözött
AventuraYoren Kval, a családja múltjának árnyékában él. Az apját háborús bűnökért kivégezték, a bátyját, egyetlen férfi utódként száműzték a zord Külvidékre. Yoren még fel sem nőtt, de közutálat tárgyát képezi, és minden egyes bál, számára egy kínzással ér...