DOĞRU DEĞİLMİŞ

1.3K 7 0
                                    

      İkisi de iş arkadaşım, ikisi de evli ve çocuk sahibi. Hani her şey hep aynı gidecek derken birden olay değişir ya! Ayşe'de de aynısı oldu. Belki de yılların birikimi patlak verdi, bilemiyorum. Kocası ile aralarındaki mesafe her geçen gün artmaya başlıyor. Diğeri yani Fatma hep yanında ve bol bol da akıl veriyor Ayşe'ye. Gittikçe de çaptan çıkıyor yaptıkları. Ayşe artık kocası yokmuş gibi yaşamaya başlıyor. Gezmeler, eve geç dönmeler. İçki masasındaki fotoğrafları sosyal medya hesabında bol bol boy gösteriyor. Ve durum böyle sürdükçe düzelebilir dediğimiz evliliği paramparça oluyor. 

      Fatma hâlâ akıl vermeye devam ediyor:" Gençsin, güzelsin kızım. Bu adamla harcanıyorsun. Sen daha iyilerine layıksın.Sözde çalışıyor ama kazandığı kendine yetmiyor. Evi çekip çeviren sensin. Böyle yıpranır, yaşlanıp gidersin. Akıllı ol,........." Ve " Okumuş kadınsın, bu lise mezunu adamla olmaz. Ailesi de hep sorun. Salla gitsin!.."

       Ayşe çok ilginçtir ki arkadaşının her dediğini dinliyor. Fazla da sürmedi zaten bu süreç. Ayşe boşanma talebinde bulundu. Ne kocasını ne araya girenleri ne de çocuklarını dinledi. Bitti. Fatma bu evliliğin kötü olasılığını arttırmış, tabiri caizse o yuvaya bir dinamit de kendisi koymuştu. Ayşe eski eşine oldukça uzak bir yerde yeni bir yaşam kurdu kendince çocuklarıyla ve Fatma hiç yanından ayrılmadı. Akıllara da devam:" Boyun posun yerinde, şöyle yakışıklı ve zengin bir adam olmalı sana. Seni yaşatmalı." Ayşe bu sözlere de uydu.

      Ayşe günlerden bir gün hiç olmayacak bir adamla tanıştı. Fatmanın dediği gibi yakışıklı değildi ama, zengindi. Yalnız küçücük bir sorunu vardı: Evliydi! Ayrıca eşinin dışında sevgilileri de vardı. Adam sevgilileri bırakabilirdi ama karısını asla. Teyzesinin kızını boşayamazdı. Ayşe, Fatmanın fikirlerinin etkisinde bunu da kabul etti. Evlilik nasıl olsa bir formalite.

      İlişkileri oldukça heyecanlı başladı. Birkaç ay sürdü. Sonra adam kayıp. Ayşe yemeden içmeden kesildi, üzüldü, üzüldü...  Ne kadar arayıp sorsa da adama ulaşamadı. Daha sonra kendini koruma mekanizması devreye girdi: Yıkılmayan, güçlü kadın. Ve hayat öyle böyle devam etti.

      Fatma kocasına sımsıkı bağlı ve her hatasını da görmüyor. Aile kutsal, diyor. Kadın evine sahip çıkmalı. İşte tam burada sorular devreye giriyor. Neden Ayşe'ye bu kötülüğü yaptı? Akıl erdirmek zor. Birkaç çocukla boşan; olmayacak hem de oldukça çirkin bir adamla beraber ol; kullanıl ve atıl. İkisinin de aklından geçeni bilemem. Ama ustaca düzenlenmiş ve yıllar süren komplo benzeri.

           Arkadaşlıkları da fazla sürmedi Ayşe ile Fatma'nın. Ayşe çocuklarıyla sözüm ona yeni hayatını yaşıyor.Fatma da kocası ve çocuklarıyla. Demesine göre, evli bir kadının dul bir bayanla gece alemlerinde görülmesi doğru değilmiş ...


BİRAZ GARİP ÖYKÜLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin