———
Kaiken draaman jälkeen, ilta täyttää kaikki odotukset, ihmisten juhliessa ja pitäessä hauskaa. Jopa Taehyung uskaltaa rentoutua ja nauttia ystäviensä seurasta.
Se on, kunnes Jiwoo päättää, että on aika puhua hänen kanssaan.
Illan hämärtyessä Jiwoo vetää Taehyungin pois ystäviensä seurasta ja vie hänet hääpaikan ulkopuolelle, hiljaisemmalle alueelle, jossa on vain muutama ihminen sytyttelemässä savukkeitaan. Taehyung nyrpistää nenäänsä kitkerälle hajulle ja ristii kädet rinnalleen.
Jiwoo pysyy hetken hiljaa ja tuijottaa edessä aukeavaa puutarha, ennen kuin vetää syvään henkeä ja kääntyy katsomaan Taehyungia.
"Minusta sinun pitää pyytää anteeksi Bogumilta, ennen kuin ilta on ohi", hän aloittaa totisesti. "Et ole vielä menettänyt mahdollisuuttasi häneen." Taehyung yrittää olla pyörittämättä silmiään tälle.
"Mistä minun pitäisi edes pyytää anteeksi? Siitäkö, että minulla on poikaystävä?" Taehyung huokaisee ja hänen hengityksensä muuttuu valkoiseksi höyryksi. Hän ei millään jaksaisi käydä tätä keskustelua.
"Sinun isäsi ja minä uskottelimme hänelle, että sinä seurustelisit hänen kanssaan ja lopulta menisit naimisiin. Nyt hänen täytyy odottaa, että tämä pikku suhde on ohi", Jiwoo pudistaa päätään pettyneesti.
"Kuuletko edes itseäsi?" Taehyung puuskahtaa, yrittäen olla korottamatta ääntään. "Et voi tehdä näitä päätöksiä minun puolestani. En halua mennä naimisiin jonkun satunnaisen miehen, jonka sinä olet valin-"
"Sinusta tuntuu, että olen epäreilu, mutta yritän vain varmistaa, että saat hyvän elämän, Taehyung. Sinun sisaresi meni juuri naimisiin ja pian menee myös veljesi. Entä sinä?"
"Menen naimisiin, kun olen valmis. En silloin, kun sinä päätät", Taehyung sanoo vastaan.
"Taehyung, kiltti", Jiwoo yrittää vedota, tarttuen miehen käsivarteen. "Tämä saattaa olla ainoa mahdollisuutesi. Luuletko meneväsi Jeonggukin kanssa naimisiin? Hän jättää sinut viikossa."
Taehyungin veri kiehuu. Hänen pitäisi olla tottunut äitinsä pistäviin sanoihin, mutta kukaan ei voi olla täysin immuuni — ei edes hän.
"Näinkö sinä ajattelet minusta?" Taehyung kysyy selvästi loukkaantuneena. "Vai olisitko tätä vastaan, jos se olisi jonku muu kuin Jeongguk?"
Jiwoo huokaisee ja päästää irti Taehyungin käsivarresta. "Hän ei ole hyväksi sinulle. Hän on räppäri, luoja sentään. Hän ei koskaan asetu aloilleen sinun kanssasi."
"En ole kosimassa häntä", Taehyung naurahtaa epäuskoisesti. "Menen vain virran mukana."
"No minä en voi hyväksyä sitä", hänen äitinsä toteaa, ristien kädet eteensä. Taehyung tuntee möykyn rinnassaan. "Olen niin pettynyt sinuun, Taehyung. Haluan, että hankit kunnollisen miehen. En ketään Jeonggukin kaltaista."
YOU ARE READING
SOPIMUS | TK
Fanfiction"Taidat sietää minua hiukan enemmän kuin haluat myöntää" Taehyung on aina elänyt äitinsä kontrollissa, joten kun tämä yrittää parittaa häntä perhetutun pojan kanssa yhteen, Taehyung päätyy etsimään apua odottamattomalta tasolta.