19

556 48 36
                                    

———

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

———

"Vauhtia! Me olemme myöhässä omista juhlistamme", Jeongguk hoputtaa Taehyungia astuessaan ulos hissistä.

"Miten onnistut aina olemaan myöhässä joka paikasta?" Jeongguk kysyy ja nappaa Taehyungin käden käteensä, avaten asuntonsa oven heille.

"Se on lahja", Taehyung hymyilee ja seuraa Jeonggukia sisälle asuntoon, joka on jo täynnä vieraita kiitos Yoongin, joka oli tullut pelastamaan päivän Jeonggukin pyynnöstä.

"Missä hitossa te olette olleet?" Yoongi kysyy huomatessaan kaksikon kävelevän avaraan olohuoneeseen, jossa heitä tervehtii kymmenittäin vieraita. Taehyung ei tunne heistä puoliakaan.

"Emme ole kuin 45 minuuttia myöhässä. Älä ole niin dramaattinen!" Taehyung toteaa olkiaan kohauttaen.

"Olisimme tulleet aikaisemmin, ellei tämä herra tässä-" Jeongguk nyökkää vieressään seisovaa Taehyungia, "olisi tilannut jokaista jälkiruokaa menulta. Ja sitten ollut liian täynnä syödäkseen niitä, jonka takia emme voineet lähteä."

"Ne kaikki näyttivät niin hyviltä. En osannut päättää", Taehyung mutristaa huuliaan viattomasti.

Tilannetta vierestä seurannut Jimin purskahtaa nauruun ja kääntyy Jeonggukin puoleen. "Et kai sinä oikeasti usko tätä?" hän pudistaa epäuskoisena päätään. Jeongguk kohottaa kysyvästi kulmiaan.

"Tae ei ole koskaan välittänyt jälkiruoasta näin paljoa", hän nauraa vilkaisten parasta ystäväänsä, joka yrittää yhä esittää viatonta. "Tämä kuulostaa tahalliselta."

Jeongguk kääntää katseensa skandalisoituneena Taehyungiin. "Miten niin et pidä jälkiruoasta?"

Taehyung ei voi olla nauramatta. "Se oli vain pikku kosto, Guk", hän taputtaa Jeonggukin poskea kevyesti ja vinkkaa silmäänsä.

Jeongguk kurtistaa kulmiaan ja nojautuu lähemmäs toista. "Odota vain, sinä tulet katumaan tätä", hän sanoo hiljaa, niin että vain Taehyung kuulee.

Jeongguk ei anna Taehyungille aikaa reagoida, sillä hän kääntää yhtä nopeasti katseensa takaisin ystäviinsä. "Minä tarvitsen jotain juotavaa. Shotteja?"

"Minä tein hyytelöshotteja. Ne ovat jääkaapissa", Seokjin ilmoittaa. "Piilotin ne vain meitä varten."

"Tämän takia sinä olet paras ystäväni", Jeongguk sanoo tyytyväisenä. Hän päästää irti Taehyungin kädestä ja heittää sen Seokjinin hartioille. He kävelevät yhdessä keittiöön välittämättä ihmisten lukuisista yrityksistä saada Jeonggukin huomion.

——

Viileä tuuli puhaltaa Taehyungin vaaleiden hiusten läpi, hänen istuessa Jeonggukin kattoterassilla Jiminin ja Hoseokin kanssa. Juhlat olivat illan myötä siirtyneet ulos heidän tajuttuaan, kuinka ahtaaksi Jeonggukin asuntonsa oli käynyt.

SOPIMUS | TKWhere stories live. Discover now