15

523 48 26
                                    

———

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

———

Seuraavana päivänä Taehyung tömähtää raskaan huokauksen kera opettajanhuoneen sohvalle. Hänen kasvoillaan on väsynyt ilme, josta voi syyttää muutaman tunnin yöunia. Hän oli valvonut puoli neljään saakka matikan kokeita tarkistaen. Se olisi hoitunut nopeamminkin, ellei hänen ajatuksensa olivat harhailleet vähän väliä tiettyyn bambisilmäiseen räppäriin.

"Mikä on?" Taehyung kuulee Hoseokin kysyvän tämän istuessa Seokjinin kanssa hänen viereensä pienelle sohvalle.

Taehyung huokaisee uudestaan. Hän ei edes jaksa valehdella ja sanoa, että kaikki on hyvin. Hänen ajatuksensa ovat sekaisin, eikä hän pysty käsittelemään niitä yksin.

"Jeongguk", hän myöntää ja Seokjin mutisee hiljaisen voi luojan.

"Mitä hän teki?" Hoseok kysyy kuin hän olisi odottanut tätä. Taehyung ottaa paremman asennon sohvalla ja vilkaisee nopeasti olkansa yli ollakseen varma, ettei kukaan muu utelias opettaja ole kuuloetäisyyden sisällä.

"Olen menossa tänää Bogumin kanssa illalliselle ja hän otti asian huonosti, käyttäytyen kuin mikäkin kusipää", Taehyung mutisee.

"Okei tämä on outoa", Seokjin ilmoittaa kääntyen veljensä puoleen. "En koskaan kuvitellut veljeni puhuvan minulle rakkauselämästään —varsinkaan sellaisesta, johon liittyy paras ystäväni", hän irvistää ansaitsen terävän katseen Hoseokilta.

"Hyung, se ei ole oleellista nyt", Hoseok moittii nyökäten kohti Taehyungia, joka tuijottaa tyhjästi eteenpäin. "Miten niin kusipää?" hän jatkaa nopeasti tuoden aiheen takaisin nuorempaan.

"Hän sanoo, että saan hänet näyttämään idiootilta. Että se näyttää huonolta mediassa", Taehyung selittää. "Entä jos kyse olisi joku teistä? Mitä jos minä ja Jimin olisimme menossa illalliselle? Olisiko tämä silloin näin iso asia? Vastaus on ei. En ymmärrä, miksi Jeongguk ylireagoi näin pahasti", hän sanoo melkein yhteen hengenvetoon, tuntien olonsa kevyemmäksi jokaisen sanan myötä.

Taehyung vetäessä henkeä, Seokjin uskaltautuu avaamaan suunsa. "Onko meidän vuoro puhua?"

"Hän on niin vaikea", Taehyung jättää isoveljensä kommentin huomioimatta ja jatkaa ison puuskahduksen kera valitustaan. "En vain ymmärrä, mitä väliä sillä on, jos minut nähdään ystävän kanssa? Pitäisikö hänen olla ainut ihminen, jonka kanssa vietän aikaa julkisesti?"

Taehyung ristii kädet eteensä, odottaen jonkun sanovan jotain. Mutta Seokjinin ja Hoseokin pysyessä hiljaa, hän kääntyy heidän puoleensa ja kohottaa kulmiaan.

"Ai me saamme puhua nyt?"

Taehyung nyökkää.

"Kuulostaa siltä, että hän on epävarma itsestään", Hoseok tuumaa näpytellen etusormea leukaansa vasten. "Olet oikeassa; häntä ei kiinnostaisi, jos olisit meidän kanssamme ja joku keksisi huhun."

SOPIMUS | TKWhere stories live. Discover now