Perselus
- Önnek csak holnap kezdődik hivatalosan a tanév – kezdtem. Betettem a dolgozószobám ajtaját, és hellyel kínáltam Mavist, aki el is foglalta a fotelemet. Én vele szemben ültem le. – Mivel nincsenek RBF vizsgái, ami alapján megállapítható lenne, hogy mely tárgyakból érdemes letennie a RAVASZ-t, különórákra lesz szüksége.
- Mindenből? – kérdezte, az arcán átfutott a rémület.
- Természetesen nem, hiszen egyik diákunk sem tanulja az összes tantárgyat. Szerencsére az igazgatónő rájött, hogy semmiből sem tudna eredményesen vizsgázni, ha az összes tantárgyból járna felzárkóztatóra.
- Ez úgy hangzik, mintha valami értelmi fogyatékos lennék... - dünnyögte.
- Nézze, ha őszinte akarok lenni, hat év lemaradást behozni majdnem a lehetetlennel egyenlő.
- Akkor meg mit keresek itt?
- Azt mondtam, majdnem. – Mavis nem hitt nekem. A száját elhúzta, a szeme résnyire szűkült. – A legtöbb diák három tárgyból szokott RAVASZ vizsgát tenni. Önnek a bájitaltan, a sötét varázslatok kivédése és az átváltoztatástan szerepel az órarendjében. Miss Fox is ezekre az órákra jár, kiegészítve a gyógynövénytannal, amihez különösen nagy tehetsége van.
- Az előbb még azt mondtad, három tárgyból szoktak vizsgázni.
- Ennyire nehezére esik megadni a tiszteletet a tanárának, Miss White? – Persze sejtettem, hogy hiába a gúny és a letolás. Mavis ilyenkor mindig csak sejtelmesen mosolygott rám. – Kivételek mindig vannak. Miss Fox például az összes tárgyból hozná a kiválót. Őt kérdezze, ha elakad valamiben.
Felálltam, és kivettem az íróasztal fiókjából Mavis könyveit.
- Ez mind arra a három órára kell? – A lány eltátott szájjal, döbbenten meredt az ölében landoló könyvkupacra.
A szám csúfondáros mosolyra görbült.
- Talán azt hitte, elég, ha három tárgyból rendelkezik lexikális tudással? Bájitaltanból, sötét varázslatok kivédéséből és átváltoztatástanból felzárkóztatóra fog járni, hogy bírja az iramot az órarendi órákon. A többi tárgyból, mivel nem fog RAVASZ vizsgát tenni, elegendő a korrepetálás. Itt csak a legszükségesebb tudnivalókat fogja elsajátítani.
Mavis fintorgott. Lábait keresztbe tette, kissé előrehajolt, és állát a tenyerébe támasztva várta, hogy folytassam.
- Bűbájtanból, mágiatörténetből, gyógynövénytanból kell korrepetálásra járnia. És persze ne felejtsük ki a repülésórát, de az evidens. Ennél több tárgyból szoktak a diákok ötödév végén vizsgázni, de ön minden szempontból kivétel.
- Hogy érted?
Felvontam a fél szemöldököm, mire megvonta a vállát. Nemlesz egyszerű rávenni a magázódásra. A kezével hátul támaszkodott, a bal lábát játékosan lóbálta. A fejét finoman oldalra billentette.
Elöntött a méreg. Mitképzel? Talán nem érti ezt a mondatot, hogy ne tegezzen? Odaléptem a bárszekrényhez, feltéptem az ajtaját, és nagyot húztam a whiskysüvegből. A szesz végigmarta a torkomat, megborzongatta az érzékeimet. A gyomrom égett, hirtelen melegem lett, a következő pillanatban viszont levert a víz. Kirázott a hideg. Szorosan összezártam a szemem, csak akkor nyitottam ki, amikor teljesen lenyugodtam.
A sebem sajogni kezdett, mire automatikusan felszisszentem. Soha rosszabbkor.
- Valami gond van, Perselus?
YOU ARE READING
Mavis White, megőrjítesz! |BEFEJEZETT|
Fanfiction"Mavis White, megőrjítesz! És ezt nem feltétlenül jó értelemben mondom. Legalábbis a kezdetekkor nem. Tudtad, hogy ki vagyok. Ahogy azt is, mivel bízott meg apád. Beleegyeztem, mert tisztelem őt. Aztán személyesen is megismertelek. Na, onnantól mind...