1 HAFTA ÖNCE
Ulaş'tan
2 ders önce müdür Masal'ı çağırdı ama hala Masal geri dönmedi. Ne konuşuyorlar meraktan çıldırıyorum ama tabikide Masal döndüğünde ne dedi ne konuştunuz diye üstüne çullanmayacağ...
"Heh geldi Masal geldi!" diye bağıran Dilan'ın sesi üzerine Masal'ın yanına koşup soruları yığmaya başladım.
"Ne dedi?"
"Neden çağırmış?"
"Neden suratın bu kadar bozuk?"
"Az yavaş gel Ulaş!" dedi Masal zoraki gülerek.
"Anlat sende!" dedi Dilan kızarak.
"Bir şey demediler, LYS'den falan bahsettiler. Ne yapacaksın gibi şeyler. Boş verin. Ne yapıyoruz?" dedi gülümseyerek.
"Bugün Evren ile Karya gelmesin! BIK-TIM!" dedim en ciddi halimle.
"İyi iyi!" dedi Masal'da gülerek ve okuldan çıkmaya hazırlandık.
***
Ertesi gün sınıfa girmemle müdürün beni çağırması bir oldu. 'Sabah sabah rüyanızda mı gördünüz hocam?' diyecek olsam da susup müdürün odasına gittim. Odada sınıf öğretmenimiz ile müzik öğretmeni de bulunuyordu.
"Hayırdır hocam?" dedim odadaki sesizliği bozarak.
"Senin Masal ile sevgili olduğunu biliyoruz." dedi müdür söze girerek.
"Masal kendisine gelen çok büyük bir teklifi reddetti ve bunun nedeninin sen olduğunu düşünüyoruz." dedi müzik öğretmeni karşıma oturarak.
"Ne teklifi?" dedim meraklı bir sesle.
"Sıla konserini hatırlıyorsun değil mi? Konser geç başlamıştı ve Masal söylemişti biraz. İşte o gün basına yansıdı ve Fransa'daki bir sanat okulundan Masal'a teklif geldi. Kayıtın son gününe kadar kayıt yaptırırsa eleme yapmadan kabul edilecek." diye basit bir açıklamada bulundu müzik öğretmeni.
"Ama Masal bu teklifi reddetti ve bunun nedeninin senden ayrılmak istememesi olduğunu düşünüyoruz." dedi müdür lafa katılarak.
"Masal'ın notlarına baksana tek yeteneği sesi ve bu teklifi kabul etmiyor." dedi sınıf öğretmenimiz Masal'ın notlarını önüme uzatarak. Bir tane bile mi iyi dersi olmaz insanın? Bedeni bile 51 ile geçmiş.
"Benim ne yapmamı istiyorsunuz?" dedim müdüre bakarak.
"Ondan ayrıl demiyorum, sadece onu ikna et olur mu?" dedi müdür samimi bir sesle.
"Tamam." deyip odadan çıktım. Salak mı bu kız? Ne yapmayı amaçlıyor? Ne güzel fırsat geçmiş eline niye kullanmıyor? Sınıfa geçtiğimde herkes yerlerine geçmeye başlamıştı. Sırama oturduğumda Masal hemen yanıma damladı.
"Neredeydin?"
"Lavaboda." dedim -neden öyle dedim hiç bir fikrim yok-
"Hıı. Tamam." deyip yerine geçti. Her şeyi geçtim neden hala bana söylemedi? Bugünün sonuna kadar bekleyeyim de en sonunda ikna etmek için konuşurum. Fransa da çok uzak değil mi be? Türkiye'de okul mu kalmadı sanki?
***
Son dersimiz boştu ve Masal ile Dilan bize haber bile vermeden dışarı çıktılar. Of Dilan ya! Ben konuşacaktım! Masal ile Dilan'ı aramaya koyuldum. Kantin, spor salonu, bahçe... Her tarafa baktım ama yoktu. En son olarak yangın merdivenine geçtim. Birtakım sesler geliyordu. Masal ile Dilan'ın sesi... Tam yanlarına gidecektim ki duyduklarım karşısında nefes dahi alamadım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ARKANDAN KOŞAMAM SAÇIM BOZULUR
Lãng mạnElindeki tek şey güzellik olan bir kız... Kızımıza çirkin diyen bir erkek... Kızımız inatçı. Güzel olduğunu kabul ettirmek zorunda ama bilmediği bir şey var. Erkek de aynı oranda inatçı. İnatçı olmasının ise sebebi var... Kızımız güzel olduğunu kabu...