Ulaş'tan
"İlk önce içeri geçelim." dedi dedem gülümseyerek ve herkes içeri geçti. Annem ile Büşra Teyze'nin 'Keserek mi öldürsem zehirleyerek mi öldürsem yoksa kaza süsü verilmiş cinayet mi işlesem?' temalı bakışları eşliğinde Masal ile bizde yavaş adımlarla içeri geçtik. İçeri geçtik geçmesine de kimse ağzını açmıyor. Birbirlerine bakış atıyorlar lafa sen başla diye.
"Bir şey söylemeyi düşünüyor musunuz yoksa akşam haberlerini mi bekleyelim öğrenmek için?" dedi Masal hafif sinirli bir sesle.
"Siz hangi akla hizmet kaçarsınız ya!" dedi Büşra Teyze sinirle.
"Karışmayın torunlarıma, düğünlerine ne kaldı ki?" dedi dedem Büşra Teyze'yi azarlayarak.
"DÜĞÜN?" diye bağırdık Masal ile ikimiz aynı anda.
"Bunları ikna etmesem buranın yakınından bile geçemezlerdi, ne sandın dedeni sen?" dedi dedem gülerek.
"Tabi bunlar yine bir aksilik çıkarır diye düğününüzü burada yapacağız daha da karışamazlar." dedi dedem arkasına yaslanarak.
"Bugün kız isteme adeti ile nişanı hallederiz, cumartesi kına gecesi pazar da nikah." dedi babam da dedemin sözlerini devam ettirirken.
"Al bu evinizin anahtarı." dedi annem elime bir anahtar tutuştururken.
"Bizim dairenin üstünü aldık." dedi annem Büşra Teyze'ye 'Yap bakalım hamleni' bakışı atarken. Bu sırada içeriye Kurtuluş, Dilan, Karya ve Evren beraber girmişti. Kurtuluş elindeki araba anahtarını bana fırlattı.
"Kaynanandan hediye!" dedi gülerek. Bu sefer de Büşra Teyze anneme 'Noldu, morardın mı?' -tamamen kendi yorumum yoksa kaç yaşında kadın öyle mi bakar Allah aşkına?- bakışı attı.
"Biraz uzakta kuzenimin evi var, onu aradım 1 hafta orada kalacağız. Düğünden sonra da naparsanız yapın." dedi Büşra Teyze Masal'a sinirle.
"BİR DAKİKA! AZ ÖNCE KIZ İSTEME Mİ DENDİ? BUGÜN MÜ?" dedi Masal cırlayarak.
"Evet, bugün." dedi Büşra Teyze sinirli bir bakış atarak.
"Hadi alışverişe çıkalım o zaman." dedi Dilan ile Karya durumu kurtarmak istercesine.
***
Sülale baya genişlemiş görmeyeli, amip gibi çoğalmışlar. Yeni yeni veletler 'ABİ! ABİ!' diye peşimde dolanıyor. Birisi şunları alsın başımdan! Bu kız isteme merasimi sayesinde annemin yarım saat içinde 7 sülalemi toplama özelliğini keşfettim. Biz böyle cümbür cemaat Masal'ı istemeye mi gideceğiz? Birazınız burada kalın bari. Videoya çeker izletirim ben size. Hala gelmeye devam da ediyorlar ya. Bir bu kadar da Büşra Teyze toplamıştır şimdi. Annemle yarış içindeler adeta.
Masal'dan
"Nasıl olmuşum?" deyip kendi etrafımda döndüm. Karya güçlü bir ıslık çalarken -ben neden ıslık çalamıyorum diye düşünmedim değil- Dilan beni alkışlıyordu. Kendimi defileye çıkmış manken gibi hissettiğim doğrudur.
"O kadar para verdim, tabi güzel olacak!" dedi annem sinirle.
"Ben demedim ya en pahalısını al diye. Sen aldın." dedim saçım ile uğraşırken.
"O Sedef neler almıştır haberin yok senin! Çikolata alacağına pastaneyi satın almıştır!" dedi annem yanıma gelirken.
"Bunu da tak bakalım." deyip bana güzel ve pahalı olduğu her yerinden belli olan bir kolye uzattı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ARKANDAN KOŞAMAM SAÇIM BOZULUR
RomansaElindeki tek şey güzellik olan bir kız... Kızımıza çirkin diyen bir erkek... Kızımız inatçı. Güzel olduğunu kabul ettirmek zorunda ama bilmediği bir şey var. Erkek de aynı oranda inatçı. İnatçı olmasının ise sebebi var... Kızımız güzel olduğunu kabu...