Persp. ROMAN
Se pare că se află în fața mea GIULIA,cum să mă refuze ea pe mine și îi zambesc în continuare, măcar să mă aleg și eu cu o satisfacție,dacă tot trebuie să mă prefac :
-Și, Giulia,care este cea mai mare dorință a ta?
O întreb eu, calm și simpatic, iar ea se uită la mine de parcă mai are puțin și o să sară de pe acel scaun, direct în bratele mele, sau în poala mea:
-Mie nu îmi place să mă ascund. AȘA CĂ O SĂ VĂ ZIC.
-Ascult,GIULIA.Avem timp amandoi. Amân tot pentru tine, doar este o zi specială.
-Vreau și eu ce vor toți ceilalti. Să fiu iubită și să iubesc.
Îmi trantește ea alta, oare de ce nu mi-a recunoscut deși are ocazia, CĂ MĂ PLACE și încerc să-mi ascund dezamăgirea de pe chip:
-SERIOS? Crezi că noi putem să fim ceva?
-Am putea, dacă vă implicați. Dar nu știu cat vă pasă. Ce s-a întamplat atunci? Nu prea îmi aduc aminte. V-am făcut o propunere,dar am leșinat? CUM AM PUTUT SĂ DORM ATAT DE MULT DIN SENIN?
-Cred că au fost și emotiile de vină.Dar uite,putem recupera. CINE SPUNE CĂ REFUZ PROPUNEREA?
-Nu, nu se poate explica în felul acesta. Nu știu, CELIA nu vă place deloc. ARE EA UN MOTIV? SAU MI SE PARE MIE?
-Nu mă place? repet eu înainte să izbucnesc pornit în râs,iar GIULIA se apleacă peste masă și mă ținteste cu privirea, NU ESTE AMUZANT ȘI PENTRU EA:
-Mie îmi pasă de părerea ei . ESTE ÎN OCHII MAI MULT DECAT O PRIETENĂ.
-Sigur, te înțeleg. Însă ea a fost sinceră cu tine?
-SIGUR CĂ ESTE. CELIA NU ASCUNDE NIMIC DE MINE.
-Ești sigură,draga mea? POATE ACEL BĂRBAT DUPĂ CARE SUFERĂ SUNT EU. ȘI NU A VRUT SĂ AFLI TOCMAI PENTRU A NU TE RĂNI. NU DOREȘTE SĂ VĂ CERTATI.
Giuliei îi pică fața în secunda următoare, a înțeles mai repede decat mă așteptam și vrea să se ridice de la masă, dar o ating pe braț și o privesc lung :
-Nu se poate. NU NE PUTEM CERTA PE BĂRBATI.
-Nu te vei certa cu nimeni,GIULIA. Rămai doar.
Abia o conving,dar într-un final îmi cedează și ia loc din nou, deși s-a schimbat la chip și nu mai este deschisă :
-Eu am crezut că este cineva din cartier.
-Ți-a spus despre el?
-Nu mare lucru. SE TEME DE CEVA. Nu știu de ce mai precis.
-Mi-a mărturisit cu greu, dar nu știu dacă pot să o cred. EU NU O CUNOSC PE CELIA, ÎȚI DAI SEAMA. TU O STII MAI BINE DECAT MINE.
-Nu vă știa pană în acel moment. V-am găsit pe amandoi, acolo! Ori s-a ascuns de mine? DE UNDE SĂ VĂ CUNOASCĂ? NU ÎNȚELEG.
-Nici eu nu am habar,GIULIA. Dar nu vreau să rănesc o fată ca tine, pentru una ca ea. Nu mă înțelege gresit, vreau să terminăm frumos.
-Și eu vreau,dar nu pot să mă las pradă momentului, dacă sunteti persoana din inima CELIEI.
-Eu am un sentiment că nu trebuie să știe, în plus nu este nimic între noi încă. SUNT SINGUR. SUNT DISPONIBIL. MAI TREBUIE SĂ-TI ZIC ALTCEVA ?
-Nu este,pentru că e iubita lui CORVIN. Eu i-am zis însă! Că nu e iubire între cei doi. Nu se desparte de el doar fiindcă a suferit și are nevoie de cineva.
CITEȘTI
Until
RomanceȚin minte că oamenii din cartier vorbeau,dar nu am fost atentă la spusele lor. Asta, pană cand te-am întalnit și te-ai uitat la mine cu acei ochi negri, așa păreau de la distanță. Am crezut în acel moment că, trebuie să stau departe,fiindcă nu erai...