Het is nu drie dagen later en ik zie dat ik ben toegevoegd aan een groepschat:
K7 Groep🌸
**********: hoihoi, kathleen hier! ik dacht, ik maak gezellig een groepschat aan :)
Ik voeg Kathleen toe aan mijn contacten.
Josje: halloo!! josjuh hierooo! hoe is het leven?
Karen: Goed hoor! met jou?
Josje: toppieee
Marthe: met mij ook goed!
Hanne: haaiiii! ik heb dus een mailtje gekregen van mn dna test dat ze wel iets vinden dat op dna van iemand lijkt, maar ze zijn nog niet zeker want het moet nog onderzocht worden in de usa :P k vind het doodeng, straks leven mn biologische ouders niet meer :o
Kristel: zou kunnen, hoop het niet voor je :( komt vast goed meid :D
Hanne: i hope so
Kathleen: jah komt goed, kvoel het aan mn water ahaha..
Klaasje: whahah! maar hanne, meteen laten weten als je iets weet hè!!
Hanne: zal k doen xXxOpeens bedenk ik me dat ik echt wat heel raars heb gedroomd vannacht. Ik was aan het optreden, met Hanne en Klaasje. We zongen Oya Lélé en toen Klaasje zong 'ik geef je een stiekeme zoen' liep ik naar haar toe, sloeg een arm om haar heen, duwde haar op de grond en kuste haar. Het was een lange zoen, iedereen zag het. Maar het maakte me niets uit, ik was trots. Waarom droom ik zo iets? Ik ben helemaal niet verliefd op één van mijn beste vriendinnen, dat kan niet. Het was nu gewoon toevallig over Klaasje, het had iedere andere persoon kunnen zijn.
Klaasje mag vandaag het ziekenhuis uit en Hanne, Kristel, Axana, Max en ik zijn nu haar huis aan het versieren met 'Welcome Home!' slingers en ballonnen. Het is nu half elf 's ochtends en over een half uur is ze hier. Ze wordt gebracht door haar moeder. Klaasje moet nu wel in een rolstoel voor een paar weken, maar dat vindt ze geen probleem, zei ze. Vanmiddag gaan we weer inzingen in de studio. Bovendien is onze eerste zomersingle Ushuaia vandaag uitgekomen en we hebben heel wat leuke reacties gekregen. De videoclip komt overmorgen uit en we zijn alvast super benieuwd hoe die eruit ziet, want wij krijgen hem vanmiddag ook te zien. De eerste videoclip van ons nieuwe album! In oktober komt de tweede single van het album uit. Het nummer heet Love Boat Baby en is al helemaal af. Echt een dansnummer. Super vrolijk en er zit een leuke beat onder.
Het is een half uur later en Klaasje kan elk moment thuiskomen. Ik kijk op de klok. Drie over elf. We zitten al helemaal klaar als verrassing, want ze weet niet dat we hier zijn. Ze denkt dat Max en Axana gewoon werken, en dat Hanne en ik liedjes aan het inzingen zijn, maar dat is niet waar. We horen de voordeur open gaan en we komen tevoorschijn.
"Surprise!" roepen we en Klaasje slaat een hand voor haar mond. Ze bekijkt de hele kamer.
"Oh, wauw! Dankjulliewel!" zegt ze en ze geeft iedereen een knuffel. Ik geef haar een kaartje die ik gisteren heb gekocht met de tekst Beterschap en sterkte, mijn lieve vriendin. Hij is van Hanne en mij. Klaasje leest ook onze geschreven tekst door en dan bedankt ze ons weer.We lopen de zangstudio van Miguel in. Ik duw Klaasje vooruit in haar rolstoel. Ze heeft ook krukken, dus ze kan gewoon staand zingen.
"Vandaag gaan we beginnen aan On va danser." zegt Miguel. "We beginnen met het refreintje, dus alledrie."
We lopen de studio in en Hanne en ik helpen Klaasje die nog even moet wennen aan haar krukken.
"Kan je zo staan, Klaasje? Ik heb ook hoge stoelen als je dat wil?" vraagt Miguel.
"Oh graag, die hoge stoelen dan." zegt ze en Miguel knikt en loopt de studio uit. Als hij terug komt zet hij de stoel op de plaats van Klaasje. Normaal zingen we juist altijd staand, omdat het dan makkelijk is om je ademsteun in je buik te vinden. Maar hoe Klaasje stond zag er ook niet perse zo comfortabel uit. Miguel laat de muziek spelen en we zingen het refrein.
"Hoog hè?" lacht Miguel als we een stukje hebben gezongen en moesten lachen omdat we het net niet haalden.
We proberen het opnieuw en nu lukt het gelukkig wel. We dubbelen onszelf een paar keer en dan gaan we apart de studio in voor het refrein. Hanne begint en ze krijgt wat aanwijzingen. Ze zingt het refrein in één keer goed en Klaasje en ik juichen voor de lol. We lachen naar elkaar en ik kijk in Klaasje's ogen. Dezelfde ogen als in mijn droom..Ik heb net het refreintje ingezongen en nu is het Klaasje's beurt. Miguel helpt haar de studio in en ze gaat weer op de stoel zitten. Ze zingt het refrein, maar al snel stopt Miguel de muziek.
"Vind je het Frans moeilijk?" vraagt Miguel en Klaasje knikt.
"Als je het lastig vindt om in het frans te zingen, zing je 'on va danser', probeer dat dan een beetje vlaams te zingen. Alleen die drie woordjes, dan hè? Niet te overdreven hoor." Klaasje knikt en probeert vlaams. Het klinkt wel heel schattig, maar ook grappig omdat ze een Nederlands accent van haarzelf heeft. Na een paar keer keer zingen zegt Miguel: "Dat was een hele goede!"
Ik glimlach naar Klaasje.
"We gaan nu de solostukken doen." zegt Miguel. "De eerste solo is van Klaasje."
Klaasje knikt en de muziek start.
"Een zwoele zomeravond, we trekken door de straten, en plots gaan lichtjes branden, kom we gaan dansen!"
"Nog een keer, iets beter articuleren. En gebruik je ademsteun, al snap ik dat dat moeilijk is zo.."
Klaasje knikt en zingt het nog eens, en dit keer vindt Miguel het prima. Hanne en ik zingen ieders ook nog ons eerste solostukje en dan lopen we de studio uit naar onze auto's.
"Hanne, jij slaapt bij mij toch?" vraagt Klaasje en Hanne knikt.
"Marthe, blijf jij ook gezellig slapen?" vraagt ze lief.
"Ja, leuk!" zeg ik vrolijk. We stappen in de auto van Hanne, want we zijn ook in haar auto naar hier gereden."Hanne, je moet het nog goed maken met je ouders." zegt Klaasje. Hanne haalt haar schouders op en slentert naar het toilet.
Ik kijk naar Klaasje.
"Ja, inderdaad.. Ze kan toch niet eeuwig boos blijven?" zeg ik.
Hanne komt terug. "Wanneer zal ik naar mijn ouders gaan?" vraagt ze.
"Morgenochtend?" zegt Klaasje en Hanne knikt.
"Zal ik doen." zegt ze.
"Zal ik meegaan?" vraag ik.
"Nee, dit moet ik zelf doen. Ik ben zelf weggelopen."
"Da's wel waar. Je kan het, Hanne." zegt Klaasje.
"Ja, nu tijd voor iets leuks. Laten we oude K3 liedjes luisteren en losgaan." zegt Hanne. We knikken en Hanne sluit haar gsm aan op de box. Ze zet Altijd van je dromen op en we dansen vrolijk mee. Erna volgen de nummers Borst Vooruit, Opa, en Dat ik van je hou. Ik vind vooral Borst Vooruit supertof en zing dan ook het hele nummer mee!
JE LEEST
K3 kent geen geheimen.. Toch?
FanfictionKaren heeft op haar 19e een kindje gekregen, en laten adopteren. Enkel zij, haar man en Kristel weten dit. Ze weet niet wie haar dochter is, maar Kristel vindt Hanne wel heel erg op Karen lijken, qua uiterlijk, maar ook qua innerlijk.. Tegelijkertij...