Vanmorgen hebben Hanne en ik de foto en beschrijving van het hele akkefietje op social media geplaatst en ik lees nu de reacties door. Haat en liefde door elkaar.
-Sowieso is dit fake om aandacht te krijgen ;/
-omg! Zo leuk! Veel geluk <3
-ik zei het, hanne is gwn voorgetrokken bij k3 zkt k3 aangezien ze ni kan zingen ..
-wat gaaf! x
Het is moeilijk om je niet te laten raken door haatcomments als je je er zelf ook schuldig over voelt, want zo voel ik me wel, want ik had Hanne nooit moeten laten adopteren. Net was ik in Studio 100, Kristel en ik hebben Kathleen weer teruggezien na zes jaar! Het voelde als thuiskomen, het was zo vertrouwd! We hebben een foto met z'n drieën laten maken en op Instagram gezet.
Ik zet mijn telefoon uit en ik kijk op de klok. Shit, is het al zo laat?! Ik moet Sky ophalen van school! Ik haast me naar mijn fiets en fiets naar zijn school toe, waar het al helemaal volstaat met ouders. Ik parkeer mijn fiets en ga bij de andere ouders staan, en niet veel later komen er tientallen kinderen uit de onderbouw de school uitrennen, inclusief de mijne. Sky rent naar me toe.
"Mama!" roept hij vrolijk.
"Hé, Sky!" roep ik. "Kom je mee? Dan kunnen we hier ergens bij een restaurantje gaan lunchen."
"Ja!" roept hij en hij pakt zijn fiets, net als dat ik de mijne pak. We fietsen naar een cafétaria in de buurt en lopen naar binnen. We gaan aan een tafeltje zitten en we bestellen allebei een warme chocomel.
"Hoe was het op school?" vraag ik aan Sky.
"Leuk!" zeg hij vrolijk.
"Je hoeft niet meer geheim te houden dat Hanne je halfzus is. Het staat op Internet."
"Oké." Sky weet niet goed wat hij er mee moet. Logisch, hij is nog geen zeven jaar. Hij vind het ook niet raar ofzo, maar ook niet leuk, ofzo. En dat vind ik helemaal niet erg. Hanne zal voor hem ook nooit als een zus gaan voelen, denk ik. Ze is 15 jaar ouder en woont niet eens bij mij. Zou ze bij mij willen wonen? Ze is al volwassen, dus ik denk het niet.
"Komt Hanne dan bij ons wonen?" vraagt Sky. Grappig, daar dacht ik net over na.
"Waarschijnlijk niet. Ik denk niet dat ze dat wil, ze is zelf ook al volwassen en ze heeft echt al een eigen leven. Maar dat zullen we wel zien, maar reken er niet op."
Ik glimlach naar Sky en dan krijgen we ons drinken. Ik bedank de ober en ik proost met Sky en hij lacht. Dit is een moeder-zoon momentje en ik geniet ervan om samen met Sky op pad te zijn. Een klein meisje komt naar me toe met een papiertje en een pen.
"Mag ik Uw handtekening, Karen?" vraagt ze verlegen en ik zie de moeder toekijken.
"Tuurlijk, schat. Zeg maar 'je', hoor. Hoe heet je?" vraag ik met een glimlach en ik lach even naar de moeder.
"Melissa."
"Wat een mooie naam."
"Lieve Melissa, leuk dat je fan bent!" zet ik neer met mijn handtekening eronder, met natuurlijk wat hartjes en x-jes.
"Dankjewel." zegt het meisje en ze huppelt vrolijk naar haar moeder. De moeder pakt haar tas en ze loopt met het meisje het restaurantje uit.
"Bedankt voor je tijd voor mijn dochter." zegt de moeder glimlachend.
"Geen probleem!
"Doei!" zegt de moeder en ik zwaai. Altijd leuk om fans blij te maken.
"Dat mensen jou zo leuk vinden." zegt Sky. "Je bent gewoon mijn mama."
Ik lach. "En dat zal ik altijd blijven, wat er ook gebeurt." glimlach ik.
"Mag ik jouw koekje?" vraagt Sky. Ik lach. "Ja, hoor."
Ik kijk even op mijn gsm en ga naar Whatsapp. Ik klik Hanne aan en kijk. Ik zie op de profielfoto een leuke meid, met als biografie: made in Belgium :) 🌈🙌🎶
Ik twijfel even, maar stuur haar dan toch een berichtje. Hey Hanne, vind je het leuk om een keer bij ons te logeren? -KarenWe komen thuis aan en vermoeiend plof ik neer op de bank. "Pfffff.." zucht ik iets te hard. Sky zit al snel in zijn kamer met zijn lego en barbiepoppen te spelen. Ik zet de tv aan en kijk het VTM Nieuws. Ja, hoor, daar gaat 'ie.
"Karen Damen en Hanne Verbruggen, beide bekend van K3, blijken moeder en dochter te zijn."
Ik heb niets beters te doen, dus ik blijf maar kijken. Ze laten zelfs de eerste beelden van K3 zien, waarom? Dat heeft er toch niets mee te maken. "Hanne is al geboren voordat K3 deelnam aan het Songfestival." hoor ik. Is dat nou even goed berekend.. Ik weet niet waarom, maar ik voel me chagrijnig. En dat terwijl deze dag best leuk was. Eerst hebben Hanne en ik 'het' bekend gemaakt, daarna heb ik Kathleen gezien, en daarna heb ik genoten met Sky in een restaurantje. Ik heb zin in pizza. Zal ik pizza bestellen? Anthony moet overwerken, en is dus laat thuis.
"Sky, zin in pizza?" roep ik naar boven.
"Jaaaa!" hoor ik.
"Welke?"
"Hawaï!" roept Sky en ik ga naaf de site van een pizza zaak. Ik moet plots denken aan een Hallo K3 aflevering waarin ik steeds meer pizza bestelde, enkel omdat ik die 'oh zo knappe' pizzabezorger terug wilde zien, maar het werd toch maar niks. Maar Anthony is ook veel knapper. Ik bestel de pizza's en ga op de bank liggen. Ik sluit mijn ogen en val in slaap.Ik schrik wakker van een hard geluid: het is de bel. Ik kijk op de klok, half zeven. Wie kan het zijn? Oh ja, pizza! Ik open de deur, en neem de pizza's aan. Ik geef de bezorger nog fooi en zet de pizza's op tafel. Ik loop de trap op naar Sky's kamer en zeg hem dat het eten er is. Hij rent voor mij naar beneden, en als ik een paar seconden later beneden kom, zit hij al klaar op zijn stoel.
"Jij hebt honger!" lach ik.
"Jaaa!" roept hij, iets te hard.
JE LEEST
K3 kent geen geheimen.. Toch?
FanfictionKaren heeft op haar 19e een kindje gekregen, en laten adopteren. Enkel zij, haar man en Kristel weten dit. Ze weet niet wie haar dochter is, maar Kristel vindt Hanne wel heel erg op Karen lijken, qua uiterlijk, maar ook qua innerlijk.. Tegelijkertij...