P.O.V Hanne

197 1 1
                                    

Ik heb met Karen afgesproken om vandaag deze foto op Instagram te plaatsen met deze tekst:
Lieve allemaal,
Met trots kunnen wij vertellen dat wij moeder en dochter bleken te zijn. Het was een lange weg om dit te achterhalen. Het zit zo: ik ben geadopteerd, dat vertelde mijn ouders me een tijdje terug. Ik kende mijn biologische niet, dacht ik. Ik deed een dna test, en daar uit bleek dat ik Karen's afgestaande dochter ben. Dit weten we nu ongeveer drie weken, met een lach en een traan.
xxxx Karen en Hanne

Ik ben heel bang voor de reacties

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik ben heel bang voor de reacties. Terwijl Marthe, Klaasje en Kristel zich zorgen maken om onze uitgelekte telefoonnummers, zit ik van dit in de stress. Kritiek zullen we sowieso krijgen, dat kunnen we niet tegenhouden. Mensen gaan zeggen dat ik ben voorgetrokken in K3 zoekt K3. Dat ik mijn plek in K3 helemaal niet verdien. Ze gaan zeggen dat het niet waar is, dat we aandacht willen. Want ja, K3 krijgt nu eenmaal haat. K3 kan niet zingen, Meisjes van K3 kunnen niks. K3 wordt als dom gezien, terwijl wij ook wel wat kunnen. Ik wil nu niet zeggen dat wij super erg slim zijn, maar dom zijn we ook niet. En dat we niet kunnen zingen maakt me soms onzeker, maar ik probeer het niet te lezen en me er niets van aan te trekken.
Ik stap in de auto van Studio 100, want we gaan de planning voor het komende jaar bespreken. Ik weet alleen dat we dit jaar nog een album uitbrengen en dat we volgend jaar een tour gaan doen. Ik hoop dat we wel een film of musical, of zoiets gaan doen. Maar ik vind het vooral tof dat we een tournee gaan doen, net als dit jaar, maar dan zonder Karen, Josje en Kristel. Even later loop ik bij Studio 100 naar binnen naar één van de kantoren waar de anderen al zitten met hun agenda's open.
"Sorry, ben ik te laat?" zeg ik. Klaasje en Marthe kijken elkaar akward aan.
"Ja, maar het maakt niet uit. Kom maar snel zitten." zegt Stefan. Shit, ik ben mijn agenda vergeten. Ik heb ook zo veel aan mijn hoofd. Ik open mijn gsm en ga naar mijn agenda daarop.
"Oké, dus, jullie weten al, in november komt jullie tweede album Ushuaia uit. Volgend jaar gaan jullie een tour doen, die heet K3 in de ruimte. De show zal gaan over jullie, die gewoon normaal een show geven. Maar opeens verdwijnen de kleuren van de regenboog van jullie decor en op jullie kleedjes. Er landt een ruimteschip op het podium en jullie gaan mee met Captain Space. Hij zal gespeeld worden door Walter Baele. Jullie zijn naar verschillende planeten om de kleuren weer terug te vinden en zoals wel vaker bij K3 komt alles uiteindelijk weer goed!"
"Gaaf!" zegt Marthe enthousiast.
"Maar dat is niet het enige grote project volgend jaar. Jullie zullen namelijk ook jullie eerste bioscoopfilm opnemen!"
"Wow! roept Klaasje en ze kijkt Marthe aan.
"Oh my God!" roept Marthe en ik lach. Supertof!
"De film gaat K3 Love Cruise heten en die zal gaan over jullie die gaan optreden op de SS Rotterdam, maar opeens verschijnt er een magische parelelf uit Klaasje's ketting en die zorgt ervoor dat niet alles goed verloopt tijdens de cruise.. Verder weten we ook nog niet precies het verhaal, we gaan nog heel veel overleggen en de andere acteurs moeten we ook nog vragen, maar dat doen we nu nog niet. We weten alleen al dat Jacques Vermeire en Winston Post meespelen als Marcel en Bas, uit Hallo K3!"
"Gaaf!" zeg ik.
"Jullie brengen volgend jaar het album Love Cruise uit, met als titelsong Liefde is Overal en zomersingle Pina Colada!"
"Cooool!" roept Klaasje.
"Verder hebben jullie natuurlijk nog veel zomeroptredens, meet and greets, en dat soort dingen. Oh ja, de clip van de Aarde Beeft, die jullie binnenkort opnemen, gaan jullie in Oostenrijk opnemen!"
————————
Clip van de Aarde Beeft is niet echt in Oostenrijk opgenomen, hoor ;)
————————
"Wow!" roep ik iets te hard.

We hebben net een planning gemaakt voor het komende jaar. Een eigen film, hoe cool! Ik heb er nu al zin in, ook al duurt het nog een jaar. Maar nu, nu ga ik de foto online zetten. Ik ga naar Insta en zet de foto met de tekst erop, even later zie ik dat Karen hetzelfde doen. Ik zet mijn gsm uit, ik heb geen zin om alle reacties te kezen. Ik heb al geen idee waar de anderen zijn, ik zit in een gang. Ik loop naar de toiletten en opeens hoor ik gesnik. Het klinkt als Marthe.
"Hallo?" zeg ik zacht.
Het gesnik stopt.
"Marthe, ben jij dat?"
"Ja."
"Wat is er?" vraag ik voorzichtig. Marthe komt uit het wc hokje.
"Het is Klaasje." zegt ze.
"Klaasje? Wat is er dan met haar?"
"Nee, ze heeft niets verkeerd gedaan. Maar ik voel dingen die ik niet hoor te voelen."
Mijn mond valt open. Ik had al zo'n vermoeden.
"Ben je verliefd, Marthe?" vraag ik voorzichtig. Marthe haalt haar schouders op.
"Misschien.." zucht ze. "Ik denk het wel."
"Maar dat is toch niet erg?" zeg ik.
"Maar Klaasje heeft een vriendje!" huilt Marthe. "En we hebben gezoend."
"Echt? Wanneer?" vraag ik.
"Al weken terug. We schrokken allebei, het was mijn schuld. Ik begon en ik voel me schuldig. Ik voel me schuldig omdat het een magisch en fijn moment was."
"Marthe, dat zijn gevoelens, die kun je niet sturen." zeg ik.
"Weet ik, maar ik voel het al weken, en ik probeer het op te kroppen en dat is zo moeilijk en doet pijn."
"Weken? Je moet hier wel met iemand over praten." zeg ik zacht.
"Met jou, jij bent de enige wie ik dit toevertrouw. Ik wil het niet tegen Kristel zeggen en zeker niet tegen Klaasje zelf, ik wil haar niet kwijt als goede vriendin."
"Hoe weet je dat Klaasje ook niet jou leuk vindt? Ik zie jullie zo vaak naar elkaar kijken en lachen, ik zou wel denken dat het een klik is."
"Nee. Klaasje heeft een vriendje." zegt Marthe en ze loopt weg. Ik loop achter haar aan naar de hal in Studio 100 en daar staat Klaasje. Ze slaat haar hand voor haar mond en zwaait naar buiten. Ik kijk ook naar buiten. Opeens zie ik Kathleen lopen. Kathleen? Ze woonde toch in Zuid-Afrika? Ze komt naar binnen en loopt naar ons toe.
"Hanne, Klaasje, Marthe!" zegt ze.
"Kathleen?" zegt Marthe en haar mond valt open. Ze veegt snel haar tranen weg.
"Ik dacht, ik kom eens langs bij de nieuwe K3! Ik ben in België voor mijn werk." zegt ze en ze loopt naar ons toe en knuffelt ons.
"Wow, echt gaaf dat je hier bent! Je was altijd mijn favoriete K3'tje!" zegt Klaasje.
"Haha, tof!" lacht Kathleen. "Hoe is het met jullie?"
"Goed!" zeg ik met een glimlach.
"En zo, als nieuwe K3'tjes?"
"Supertof! Het is druk, we zijn echt bijna dagelijks bezig, het brengt wel stress met zich mee," zegt Marthe. "Maar ik ben super dankbaar dat ik dit samen met Hanne en Klaasje mag doen, het was wel echt mijn grote droom. Het is zo leuk wat we allemaal doen, optreden, fotoshoots, liedjes inzingen, kinderen blij maken, ik denk dat iedereen ervan droomt om dit te mogen doen, echt! Het is echt zo tof!"
Kijk hoe professioneel Marthe is, net zat ze nog huilend in mijn armen, en nu staat ze vrolijk tegenover Kathleen te vertellen.
"Tof, hè!" lacht Kathleen. "Ik vind het ook heel leuk om jullie verhalen te horen!"
"We hadden natuurlijk al contact in de groepsapp, maar dit is nog veel leuker!" zegt Klaasje.
"Groepsapp?" vraagt Kathleen.
"Ja, op WhatsApp."
"Waar heb je het over..?"

K3 kent geen geheimen.. Toch?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu