2 - Kule

546 24 11
                                    

"Girin. Ah çocuklar ben de sizi bekliyordum."

Çift kanatlı kapıyı yavaşça açtıktan sonra içeri önce Lily, ardından James girdi. Profesör McGonagall ahşap sandalyesinde oturuyordu, masasının üzerinde birkaç tomar kâğıt vardı, bazılarına kırmızıyla İzleniyor yazılmıştı. Lily resimlerin bir anlığına hareket ettiklerini gördü, ama Profesör bunu fark etmiş olacak ki kâğıtları hemen çekmecesine koyup kilitledi. "Oturabilirsiniz," diyerek masanın iki yanında duran tekli koltukları gösterdi.

İkisi de yavaşça karşılıklı oturdular.

"Birer bisküvi alın," dedi.

James başını kaldırdı. "Efendim?"

"Bir bisküvi al, Potter."

Lily bir yandan çikolatalı bisküvileri yerken –çok güzellerdi, diğer yandan da Profesör McGonagall'ın anlatacaklarını bekliyordu.

"Eşyalarınız Kule'ye siz gelmeden çıkarıldı, bu geceyi orada geçirin, sonra isterseniz eski yatakhanelerinize dönebilirsiniz. Kurallardan bahsedelim," dedi ayağa kalkıp kafesinde duran bir baykuşun yanına giderken. Zümrüt yeşili cüppesi yerde sürünüyordu. "Şu anda masada, önünüzde duran pembeliler, ceza kâğıtları. Eğer herhangi binadan biri, okul kurallarına aykırı bir hareket yaparsa bunları uygun bir şekilde doldurup, cezaya bırakabilirsiniz. Ama bu yöntemden ziyade, binadan puan kırmanızı tavsiye ederim, daha ikna edici."

Açık kahverengi Peçeli Baykuş pencereden süzülürken, Profesör McGonagall tekrar sandalyesine oturdu. "Eğer birisi yaralanırsa, öncelikle Hastane Kanadı'na gitmeniz, sonra bana veya başka bir profesöre gitmeniz gerekir," Lily, James'in tüm bisküvileri bitirdiğini görünce ona en sinirli bakışlarından birini attı. Bunun üstüne James sırıttı. "Gece devriyeleri saat 20.00'de başlayıp 23.00'te biter –haftanın pazartesi, çarşamba, cuma günleri. salı ve perşembe günleri Sınıf Başkanları ilgilenecek. Öğrencilere karşı her daim nazik olun, siz onlara örnek olacaksınız. Ve unutmadan, parolanız Rosé Vinum. "

Lily bir eline aldığı ceza kartını inceliyordu. Adı Soyadı, Bina, Sınıf, Varsa Unvan, Uygunsuz Davranışı, Cezayı Veren, Cezası, Cezasının Süresi, Tarih

Lily hayatında sadece bir kez cezaya kalmıştı;

Lily Evans, Gryffindor, 5. Sınıf, Sınıf Başkanı, Mr James Potter'ın üstünde kaynar su büyüsü uygulamak, Minerva McGonagall, Madam Pince gözetiminde Mr Potter ile birlikte yemekten sonra saat 22.00'ye kadar kütüphaneyi düzenleyecek, Dönem bitene kadar, 9 Temmuz 1976, 17.58.

Korkunçtu.

*

Profesör McGonagall, o gün devriye gezmenin gerekli olmadığını söylemişti. Zaten çoğu kişi yatakhanelerine çıkacak, eşyalarını düzelteceklerdi. Tıpkı onların yapacağı gibi.

Öğrenci Başkanları Kulesi'nde, Gryffindor Kulesi'ndekine benzer bir yağlı boya tablosu vardı. Koyu kırmızı elbise giymiş genç bir kadın, gizli bahçe gibi bir yerde duruyordu. Altında Anne Boleyn yazıyordu. Anne Boleyn'in cadı olduğu söylenirdi, demek ki doğruymuş.

"Parolayı alabilir miyim, Hanımefendi?"

James kızı hafifçe dürttü.

"Ah, tabii. Rosé Vinum," dedi Lily gülümseyerek.

Anne Boleyn, "Doğru," diyerek bir kez reverans yaptı ve geriye savruldu.

Kısa bir tünelden geçtiklerinde onları karşılayan renk, kırmızı oldu. Karşı taraftaki duvarda çatırdayan şömine ateşi, odaya sıcaklık katıyordu. Aynı duvarda bulunan duvar kâğıdı ise, renklere muhteşem bir uyum sağlıyordu. Şöminenin iki yanında iki tane kırmızı, kadife tekli koltuk, aralarında bir kahve masası, karşısında ise üç kişilik ve oldukça rahat görünen kırmızı kadife bir koltuk vardı. Şöminenin bir yanından çıkan merdiven sola, diğer yanından çıkan merdivense sağa doğru çıkıyordu. Her iki merdivenin altında da geniş, kitaplarla dolu bir kitaplık vardı.

"Güzelmiş," dedi James şöminenin üstündeki ufak biblolara göz gezdirirken. Sonra gözü kırmızı koltuğa ilişti. "Ben yatıyorum sabah..." ağzını sonuna kadar açıp esnedikten sonra, "...olunca uyandırırsın beni," diye devam etti.

"Eşyalarını düzenlesen önce? Pisliğini her yere bulaştırma!"

Kendini koltuğa attıktan sonra rahatsız hissetmiş olacak ki tüm yastıkları yere attı. "Ev Cinleri ne güne duruyor?..." Tekrar esnedi.

Lily iç çekerek kollarını sarkıttı. "Ne yaparsan yap, sabaha da kendi başına uyanırsın," dedikten sonra sağ merdivene doğru ilerledi. "Yukarı çıkıyorum. Bana seslenme."

"Olur..."

Ah, Anne Boleyn bir görseydi bu manzarayı, diye düşündü Lily, yeni odasına girmeden önce tırabzanlardan aşağı bakarken. Horluyordu.

Lily Evans yazan kapının kolunu bir kez çevirdikten sonra içeri girdi.

Yine aşağıda olduğu gibi, bu odaya da kırmızı ve kahve tonları hâkimdi. Yerler gri taştandı ve tam karşı tarafta gecenin ışığını içeri taşıyan uzun bir pencere vardı. Lily, hemen sağ tarafında duran gaz lambasını yaktı ve içerisi aydınlandı.

Maun dört direkliden, kalın, kırmızı perdeler sarkıyordu ve üstünde gümüş yaldızdan yıldız ve hilaller, altın yaldızdan işlemeler vardı. Lily iyice yaklaştığında, 3. sınıftan beri Eski Yazlar dersini aldığı için kendini şanslı hissetti, işlemeler anlamsız yazılar değildi ve hepsi de 'Bir insanın kalbini ve düşüncelerini anlamak için yapmış olduklarına değil, yapmayı arzuladıklarına bakın' diyordu. Lily, aynı desenlerden oluşan yatak örtüsünün üstünde bir kitap buldu. Az sayfası vardı, ama yaprakları ve siyah deri kapağı onu oldukça kalın gösteriyordu. Lily zarar vermeden içini açtı.

Hogwarts Başkanlar Yatakhanesi

Ortak Salon, Başkanlar'ın binasına göre düzenlenir. Farklı binalardan -geç, sıkıcı...

Birincil Başkanlar (1970'den 1979'a kadar)

Gwendoline Lockhart, Ravenclaw (1970)

Nyx Nightbrand, Hufflepuff (1971)

Proserpine Shepherd, Slytherin (1972)

Narcissa Black, Slytherin (1973)

Kristina Morstan, Hufflepuff (1974)

Sapphire Pevensie, Ravenclaw (1975)

Alice Fortescue, Gryffindor (1976)

Lily Evans, Gryffindor, (1977)

İsimlerin yanında öğrencilerin gülümseyen resimleri vardı. Lily, Narcissa Black'e uzun uzun baktı. Sirius'un kuzeni. Uzun platin sarısı saçları, tıpkı Sirius'unkiler gibi gri gözleri ve yüzünde ise tipik, nesilden nesile aktarılan Black kibri vardı. Slytherin'den Avery, Lily ile dalga geçerken Narcissa gelip onu durdurmuştu, ama sonra tek laf etmeden gitmişti. Ablası Bellatrix Black'in dönemini gören öğrenciler ise Bellatrix'in psikopat bir 'Safkan Takıntısı' olduğunu söylerlerdi. Hatta şu anda, Lily'nin isminin önüne 'Lord' unvanını bile eklemediği Voldemort'un en sadık takipçilerindenmiş, ayrıca Voldemort'un yandaşlarını artırmak için Bellatrix'e gerçekten âşık olan Rodolphus Lestrange adında bir adamla evlenip onu da saflarına katmış.

Lily, kıyafetlerini ve eşyalarını yerleştirirken kedisi açık kapıdan dışarı kaçtı. "Amethyst..."

Ama en fazla ne yapabilirdi ki? Kapıyı kapattı, geceliğini giyip uykuya daldı.

Marauders Era 1 - Karanlık ÇökünceHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin