5.bölüm

3.7K 191 406
                                    

Tekrar söylemek istedim. İsim ve konum aynı olsa da burdaki Samet ağa ile Gece Kuşu Robindeki Samet ağa arasında bir bağlantı yoktur.

Keyifli okumalar :)

🖤

Kübra'dan

Yeni hayatıma attığım ilk adımın ardından,geceyi uykusuz geçirdim. Serra ve Yusuf defalarca Kudret ağanın telefonundan aramış ama tabi ki cevap alamamıştı. Telefon elimdeyken ben, teslim ettiğimde de Kudret ağa sürekli meşgule atmıştık. Fakat pes etmeyip geç saate kadar devam etmişlerdi aramaya.

Yattığım yerde dönüp dururken annemi düşündüm. Bu konakta yaşamıştı. Ve sonra zorla evlendirilmek istendiğinde de kaçmıştı. Bu konak eviyken cehennemi yapmışlardı.

Uyku tutmayacağını anlayınca avluya çıkıp hava almaya karar verdim. Manzara olarak evlerden ve şuan geç saat olduğu için,tek tük yanan ışıklar dışında karanlıktan başka bir şey yoktu. Başka türlü buraya gelmiş olsam sevebilirdim bile bu sakinliği.

"Uyku tutmadı sanırım."

Arkama döndüğümde tahminen 40 yaşlarında olduğunu düşündüğüm bir adam gördüm. Gülümsüyordu.

"Annene çok benziyorsun."

"Sanırım zorla evlendirilme konusudna kaderimiz de benziyor. Tek fark ben onun kadar şanslı olup kaçamıyorum."

"Annene biz yardım etmiştik çünkü. Ablam ve ben yardım etmeseydik ne kaçabilirdi ne de izini kaybettirebilirdi."

Gözlerim şaşkınlıkla açıldı. "Nasıl yani?"

Adam tam yanımda durup bana değil de konağa döndü yüzünü. "Annen, büyük ablam ve ben çok iyi anlaşırdık. 3 abimiz daha var ama onlar hep babama benzerler. Babam ne derse odur. Ama biz karşı çıktık.
Annenin gönlünde biri olduğunu ben son anda öğrendim ama Kendirlilerin oğluyla evlenmek istemediği için ağladığını biliyordum. Sonra diğer ablam anlattı sevdiği olduğunu. Birlikte annene ve babana yardım ettik. Kınada herkes kendi halindeyken kaçırdık onları. Ve kalacakları yerleri de bir tek ben biliyordum. Bu yüzden bulamadılar."

Hüzünle gülümsedim. "Keşke benim de senin gibi kardeşim olsaymış. Belki kaçabilirdim bende."

Başını iki yana salladı. "Annenden sonra bu konuda yoğurdu üfleyerek yiyorlar. Bir senedir peşindeler izliyorlar seni. Her hareketin rapor edildi babama. Bir yandan da tüm planlar yapıldı. Sana kaçman için en ufak bir açık kapı bırakmadılar."

"Anneme ettiğin gibi bana da yardım edemez misin peki?"

"Babam annene benim yardım ettiğimi hala bilmiyor ama içerden biri olduğundan emin. Üzgünüm ama aynı şey yaşanmasın diye epey hazırlık yaptılar."

"Olan bana oldu desene."

"Ama şanslısın."

Güldüm alaycı bir ifadeyle. "Herkes bunu söylüyor. Zorla evlendirilmenin nesi şans?"

"Anneni verecekleri adam içince kendini bilmeyen, sinirli biriydi. Ama Samet öyle değil. En azından Mardin'in en iyi adamına eş olacaksın."

"Buna sevinmeli miyim?"

"Sevinmeyeceğini biliyorum ama üzülme de. Çıkış yolu bulursa bir tek o bulur sana. O bile bulamadıysa yoktur zaten."

Uzun bir sessizlik oldu aramızda. Herkes Samet hakkında iyi şeyler söylüyordu. Belki de onunla konuşup bir süre bu evliliğin kağıt üzerinde olmasına ikna edebilirdim. Anlatıldığı gibi bir adamsa zorlamazdı herhalde. O süre içinde de bir çıkış bulursak giderdim. Bulamazsak da...Ona o zaman bakardım artık.

Aşk Sarmalı -TAMAMLANDI-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin