Siedziałem na poduszce przed tatą i słuchałem, jak opowiadał mi historię naszej rodziny. Patrzyłem na niego z zaciekawieniem, coraz bardziej fascynując się opowieścią. Gdy ojciec skończył opowiadać, sięgnął za siebie i podał mi czarny futerał. Otworzyłem go i zobaczyłem katanę, tyle, że była o połowę krótsza. Spoczywała na czerwonym filcu w czarnej pochwie. Wyciągnąłem broń, której niemal białe ostrze zalśniło w świetle zachodzącego słońca.
— Tato, a dlaczego ta katana jest taka krótka? To jest jakaś miniatura? — spytałem zaciekawiony.
— Nie, synu. To jest wakizashi. Ceremonialny nóż, który powinien mieć przy sobie każdy samuraj. Uważano, że hańbą było, gdy samuraj go nie posiadał. Więc po powrocie, brał ten nóż i popełniał seppuku.
— A co to było seppuku?
— To było coś, co sprawiało, że samuraj zmywał z siebie hańbę raz na zawsze.
— A jak to się robi?
— O tym ci opowiem, jak będziesz już starszy, Satoru — powiedział z uśmiechem ojciec i pogłaskał mnie po głowie
***
— Zaczekaj, Kaede! — zawołałem, śmiejąc się, bawiąc się w berka z moją przyjaciółką.
Nieco dalej, na tarasie siedzieli moi rodzice, razem z cesarzem, i rozmawiali o różnych sprawach. Oni i cesarz Hitaka byli ze sobą bardzo zaprzyjaźnieni. Z kolei ja i Kaede, która jest cesarską siostrzenicą, poznaliśmy się podczas jednego z przyjęć na cesarskim dworze. Po chwili dziewczyna wbiegła do środka budynku, a ja za nią, jednak potknąłem się i przewróciłem u stóp cesarza.
— Mały wie, kiedy trzeba się pokłonić — zażartował władca, a moi rodzice się zaśmiali.
Cesarz podał mi rękę, pomagając mi wstać. Następnie pogłaskał mnie po głowie z uśmiechem i wrócił do rozmowy z rodzicami a ja pobiegłem szukać Kaede.
***
— Kazuhiro, dobrze że jesteś — powiedział mężczyzna w czarnym kimono z kapturem, który zakrywał mu twarz.
— Wzywałeś mnie, to przybyłem — odparł drugi, nazwany Kazuhiro. Stał w cieniu, więc trudno było dostrzec, jak wyglądał.
— Mam dla ciebie zlecenie. Dostaniesz spore wynagrodzenie.
— Zamieniam się w słuch.
— Chciałbym, żebyście ty i twoja ekipa usunęli kogoś niewygodnego.
— Kim on jest? Bądź ona.
— Raczej oni. Chciałbym, abyś pozbył się rodziny Tokugawa. Ale jeden warunek.
— Jaki warunek?
— Ich dzieciaka przyprowadź do mnie żywego...
***
CZYTASZ
Ostatni Szogun
RandomSatoru Tokugawa - potomek wielkich szogunów ścigany przez japońską mafię. Po śmierci rodziców, gdy miał 10 lat, zamieszkał z wujkiem w Tokio, a potem został zmuszony do wyjazdu za granicę. Zamieszkał w Londynie. Jak sobie poradzi? Czy dziedzictwo je...