Part 2: Pencawang

4.6K 80 1
                                    

"Amir?" seorang lelaki muda 20an menegurku di depan Mapley.
"Ya, Bang Joe ke?"
"Haa betullah tu. Meh ikut Abang. Van abang parking hujung sana tu".

Aku mengekori Bang Joe sampai ke vannya. Di sana ada 2 lelaki sudah menunggu. Seorang memakai jersi hitam dan seluar askar manakala seorang lagi berbaju T dan seluar jeans. Kami memasuki van Bang Joe. Aku duduk di bahagian tengah sebelah kiri. Di bahagian belakang sudah ada 2 lelaki menunggu sambil bermain fon. Sesekali mereka menjelingku. Bang Joe perkenalkan seorang demi seorang kepadaku.
Sebelah Bang Joe adalah Man. Di sebelah kerusiku pula adalah Zul. Di belakang pula adalah Zack dan Khai.

Di dalam perjalanan, aku banyak mendiamkan diri. Aku masih kekok lagi, kalau ada yang hampir sebaya denganku pun hanyalah Zack, 19 tahun. Itu pun dia banyak membatu di bahagian belakang.

"Berlenggang je? Tak bawak apa2 ke? Beg ke apa ke? " tanya Zul.
"Err taktau pulak kena bawak beg" aku menjawab, kekok.
"Takpe, takde beg tak susah. Ada je cara lain" Zack menyampuk lalu di sambut gelak yang lain termasuk Bang Joe. Aku betul2 rasa tak selesa.

Di sebuah jalan utama, Bang Joe mula membelok ke jalan kecil belah kiri. Daripada kawasan bandar , kami mula memasuki kawasan kampung sebelum hanya hutan di sekeliling. Jauh betul kilang ni, fikirku. Sesekali aku terlibat beg plastik di bawah kaki Zul. Ada kotak sarung tangan dan juga marjerin. Kilang makanan ke tempat aku bekerja ni?

Lama-kelamaan, jalan yang bertar berubah menjadi jalan berpasir sebelum tamat di pencawang eletrik. Aku mula rasa aneh.

"Bang, kat mana kita ni?" aku bertanya.
"Kalau ikutkan,belakang Mapley tu pun boleh. Tapi untuk newbie ni, sini lah tempat kerja korang" Bang Joe menjawab, sinis.
"Haa?!" aku mula rasa tak keruan.

Bersambung...

Amir (BxB) [COMPLETED] Where stories live. Discover now