Part 21: Kisah Khai 2 (Bukti)

1.3K 35 6
                                    

Aku membuka pintu rumah. Zack mengikut sugul dengan air mata kering di mukanya. Zul berdiri di muka pintu biliknya, memandang aku dan Zack yang baru balik. Man pula sedang mengheret tilamnya keluar dari bilik yang dikongsinya selama ini dengan Zack.

Zack yang melihat dari ruang tamu, mengetap bibir, sedih. Dia sudah letih menangis di stadium tadi. Wajahnya tampak pasrah dengan apa yang berlaku. Aku terkatup mulut, tak tahu nak cakap apa. Nak sebelahkan siapa pun aku tak tau.

Tilam Man dibentang antara tilamku dan tilam Zul. Zul memandangku sekali lagi sebelum menutup pintu biliknya. Aku cuba menyentuh bahu Zack tapi dia menepis, lalu berjalan laju memasuki biliknya.

".... Zack," aku cuba bersuara tapi pintunya dihempas. Aku terdiam, berdiri di ruang tamu itu. Ya Allah, ujian apakah ini.

Aku memasuki bilik Zul. Mereka berdua menoleh kejap ke arahku, sebelum memaling ke arah lain, membuat hal sendiri. Aku duduk di atas tilam, bersandar pada dinding.

"Dah masuk bilik ke, bab* tu?" Man bertanya, tanpa memandang mataku.
".... Man," aku cuba menegur.

"Kenapa? Dia memang bab* kan?! Dia tau pasal Zul. Aku sebelum ni siap tau waktu Zul tertidur lepas tengok blue dengan si jah*n*m lagi satu, Zack was there. Enjoying the view of his friend .... His f**ing best friend diratah. Aku tau ni pun sebab aku siasat pasal dia lepas kes malam sebelum aku report. Dia sendiri berbual dengan si jah*n*m tu dengan suara cerita pasal hal tu!" Man melenting, menghamburkan marahnya.

Aku terdiam, Zul berpeluk tubuh.

" Aku ni roommate dia tau, Khai. Dia nak mengunyit ke nak tengok blue ke, even nak bawak jantan masuk bilik waktu aku takde ke, apa aku kisah?! Tapi, dia tergamak enjoy video aku dengan Zul, dengan satu lagi polis si*l tu kena seksa. Aku langsung tak boleh tidur lepas kena seksa malam tu, Khai. Aku dan Zul betul2 trauma.

Si jah*n*m dengan lagi sekor setan tu punyalah datang rawat luka bagai, mandi air wangi. And kau tau apa Zack cakap bila dia nampak kami dimandikan camtu. Dia kata nak join sekali. F*****, " Man melepaskan F bomb. Jarang betul aku tengok Man mencarut. Dia betul2 tengah marah.

" Zul, kau pulak camna ? "aku menukar perhatian kepada Zul yang masih berpeluk tubuh.

" Aku taktau, Khai. Aku jujur kata aku terkejut. OK fine, maybe dia takut Bang Joe dan sangap at the same time, tapi kenapa ada sorang budak tu kata Zack cari dan ratah dia? Aku betul2 tak tau apa nak kata. Marah, geram, kesian pun ada," jawab Zul.

"Tak payah nak kesian sangat la, Zul. Malam sebelum report tu, dia siap kata kat Joe dengan Adam lagi, dengan kau nak, tapi dengan dia taknak sebelum kena henjut. Kawan apa macam tu? Kau lupa ke dia punca kau kena pergi klinik? " sampuk Man.
Zul kembali memeluk tubuh , rasa menggigil.

"...... Khai, kau pulak camna ? Kau kena, lagi sakit kan? "tanya Zul tiba2. Aku termenung. Memang diakui, malam itu terasa sakit betul di pinggang. Mungkin sebab saiz Brazil tu. Aku tak menjawab, sebaliknya bangun mengambil tuala.

" Kau nak pergi mana ni? "tanya Man.
" Mandi wajib. Kita kan dah tertoron anak orang. Aku nak solat hajat pulak lepastu, nak cari petunjuk apa terjadi sebenarnya, "kataku, membuka pintu bilik.

Aku melihat bilik Zack terbuka. Tilamnya juga ada di luar. Aku mendekatinya.

" Zack, bangun. Kenapa tak tidur bilik? "tanyaku.
Dia yang sebenarnya tidak tidur, sambil ada butir air mata menoleh padaku, cepat2 mengelap.
" Err... Hmm takpela Khai. Aku ni.. Hina. Aku tak layak duduk bilik tu. "
" Zack, jangan cakap macam tu. "
" It's OK Khai. Aku OK. Aku nak tidur je, "katanya, sebelum membalut mukanya dengan selimut. Aku mula bangun dengan wajah lesu. Lalu berjalan ke dalam bilik air.

Amir (BxB) [COMPLETED] Where stories live. Discover now