Aku mengikut Safiq perlahan dari belakang,risau2 kalau dia menyedari. Dia kelihatan tidak syak apa2, berjalan seorang diri menuju ke kawasan lorong parking belakang. Kebetulan pula flat Zuki dan Daniel ni agak berada, jadi waktu siang2 camni tak ramai orang.
Aku cuba memintas ikut laluan lain. Sampai di suatu tempat, aku berdiri betul2 depan mukanya. Terkejut badak Safiq bila melihat aku berdiri di hadapannya dengan muka yang sangat marah.
"A... Amirr...." dia terketar2.
Aku mencekak leher bajunya, marah."Kenapa aku, Safiq? Kenapa aku? Aku ni kawan kau?" aku bertanya dengan nada tinggi, mencekak leher bajunya lebih tinggi.
Dia terkumat-kamit cuba menjawab, sebelum dia menarik semula leher bajunya. Cepat2 dia melarikan diri.
"B*bi!!" aku mencarut bila melihat dia lari.
Aku mengejarnya sambil menjerit nama Safiq kuat2 macam scene Herman Tino tampar Hafiz Suip dalam music video Awan Nano.
"Safiqqqqqqqq!!!!" laungku bagai orang gila. Lari tak cukup tanah budak tu. Di lorong2 lama itu, dia cuba menjatuhkan pelet katil untuk melambatkan aku mengejarnya. Nasib baik aku pun agak lasak di sekolah, cepat2 aku berjaya menolak dan melompat setiap kali ada halangan dibuat. Safiq kali ni cuba menyorok di belakang bangunan, tapi aku dah ternampak kelibatnya lebih awal.
Aku menarik dia keluar dari tempat persembunyiannya.
Bukk! Tumbukan terus diberi.
"Kenapa aku? Jawablah si*l"
"A...aku,"dia terketar2.
Bukk! Satu lagi tumbukan diberi, kali ini di dada.
"Jawab, Safiqqq. Kau dah bisu ke b*bi!"
"A... Aku mi.. Mintak ma.. Maaf," dia merayu memohon ampun,terbatuk2.
Bukk! Muka kembali. Hidungnya keluar darah.
"Aku, Safiq! Aku! Amir.... Kawan kau!! Tergamak kau?!! Ini bukan kes hutang ke kes curi kau nak mintak2 maaf bagai!! Kau tipu aku, Safiq!!! Maruah aku hilang!! " aku dah mula rasa otak dah tak betul. Aku sepak badannya beberapa kali. Amarah masih belum habis. Safiq dah lembik atas jalan.
Suara aku dah mula serak. Dari amarah yang membara seperti mana ketika aku mula2 berjumpa Zul, aku dah mula nak menangis, kecewa, mata dah mula berkaca. Tiba2 aku ternampak kayu beroti dalam tong sampah hijau besar.
"A..Amirrr.. A... Aku boleh jelaskan," Safiq merayu. Mukanya dah berdarah2 dipukul aku. Badannya dah lembik.
"Mungkin......kau patut mati je. " aku melangkah longlai ke arah tong sampah, mengambil kayu itu.
"Arghhhhhh!!" aku mengangkat setinggi2nya kayu beroti 1 meter itu ke arah Safiq. Matanya terbuka luas merayu2 supaya tidak diapa2kan.
"Aaaaamirrr!!!" tiba2 tiga suara yang aku kenali datang berlari padaku. Zack terus merampas kayu beroti yang aku pegang dan membuangnya jauh2. Zuki dan Daniel terus mendapatkan Safiq yang lembik terbaring atas jalan. Mereka memandang kiri kanan kalau2 ada mata yang melihat.
"Kenapaaaaa?!!!! Kenapaaaaa korang bekap setan niiiiii?!!!" air mataku dah mula mengalir deras. Lututku lemah dan terjelepok atas jalan tar itu. "Dia ni...... Setan niiiii. Setan ni punca korang kena liwatttt!!!" aku menunjuk pada Safiq sambil menangis marah.
Zack memelukku. "Syhh syhhh aku tau. Aku tau." Dia menggosok2 belakang badanku.
"Kenapa........ Bang Zack....... Kenapa abang...... tak bagi je.... saya bunuh dia..... Saya.... Saya kawan dia... Pun," aku tersedu-sedan sambil bahu terjungkang-jungkit. Bibir aku terketar2. Hati aku betul2 sakit.
YOU ARE READING
Amir (BxB) [COMPLETED]
General FictionDi kota yang mana dosa pahala bercampur, tersirat 1001 kisah homo yang tak disangka2. Amir yang ditipu rakannya, kisah rumah sewa murah yang menyasarkan pelajar2 lelaki di Lembah Klang, kisah Ryan yang bermula di kem askar, Danang yang hidup dalam a...