xxvıı • denklemlerin ispatı

13.6K 1.4K 2.4K
                                    

- - -

27| Sinek ısırığı deyince inanıyorlar

"Merkezcil ivme, çizgisel hızın karesi bölü yarı çaptır," Tüm ciddiyetiyle tahtaya bakıyordu. "Ya da çizgisel hızın yerine omega çarpı yarı çap yazabildiğimiz için şu şekilde düzenleyebiliriz," Zerre bir şey anlamadan tahtaya ve onun kusursuz elinin seri hareketlerine bakıyordum. "Merkezcil ivme eşittir omega kare çarpı yarı çapın karesi bölü yarı çap. Böylece yarı çaplar sadeleşir ve geriye omega kare çarpı yarı çap kalır. Bu da aynı şekilde merkezcil ivmeye eşittir."

Bize döndü. Kaşlarını kaldırırken tek elini cebine sokuyordu. İlk defa kravatını takmamıştı ve üsten ilk iki düğmesi açık olduğu için cebine soktuğu eli göğsünün gerilmesine ve açık kısmın daha çok göz önüne çıkmasına neden oluyordu.

Boynundaki çürük herkesin gözünün önündeydi. Sabahtan beri okulun yarısı onu ve boynundaki morluğu konuşuyordu.

Ve ben buna, dudaklarımı dişleye dişleye gülmeden edemiyordum.

"Anlaşılmadıysa şimdi söyleyin." dedi sınıfın çoğu ile göz teması kurmaya dikkat ederek. "Çünkü bu formülü unutma gibi bir lüksünüz yok. Konu boyunca kullanacağız ve tabii sonrasında sizi üniversiteye sokacak o sorulardan birinde de mutlaka karşınıza çıkacak."

Sınıftan çıt çıkmadığında dudakları yukarı kıvrıldı ve tahtaya geri dönmeden önce "Güzel," diye mırıldandı. "Şimdi burada dikkat etmeniz gereken bir şey var."

Tahta kaleminin kapağını açtığı sırada hayran hayran onu izlemeyi kesmeyi deniyor ama bir türlü başaramıyordum. Zaten fizik en kötü dersimdi, bir de bu önemli konularda sadece ona odaklanmak kesinlikle benim açımdan çok berbat bir durumdu.

Anlamsız harfleri yeniden yan yana yazıp kesme bölme işaretlerini de aralara sokuşturup kendince bir şeyler yapmaya devam etti.

Kalçasını bana dönmüşken düşünebildiğim tek şey hafta sonu bana yaptıklarıydı. Bundan nasıl kurtulabilirdim ki?

"Eğer vektörle karşılaşırsanız şunu bilmeniz lazım." O nefret ettiğim oklardan birini baştaki harfin üzerine çizip durakladı. "Merkezcil ivme ile yarı çap vektörü birbirine zıttır. Yarı çap vektörü merkezden cisme doğru çizilir." Kırmızı kalemine geçip dersin başında çizdiği yuvarlak şekle birkaç ekleme yaptığında onu tekrar edip defterime geçirdim. Zaten fizik dersinde yapabildiğim tek şey buydu.

Tahtada gördüğümü deftere geçirmek.

"Merkezcil ivme ise cisimden merkeze doğru çizilir. Yani ikisinin yönleri zıt. Bu yüzden eğer vektör görürseniz omega karenin başına eksi koymanız gerekir. Denklemde değişen tek şey bu. Başka bir şeye dokunmuyorsunuz. Vektör yoksa eksiye de gerek yoktur. Anlaşıldı mı?"

"Beynim yanıyor." dedi Taehyung fısıldayarak bana eğildiğinde. "Ayrıca Bay Min'e bakınca cumartesi gecesi geliyor aklıma. Kahkaha atasım var."

"Tae.." dedim gülmemek için dudaklarımı birbirine bastırarak. "Ceza alırız şimdi bak, sus."

Ama Taehyung'un dünya umrunda değildi. Defterine notlarını geçirirken kıkırdayıp duruyordu. Ben de onun kıkırdamasına gülmemek için kendimi kasmaya devam ediyordum.

"Bunun kanıtı var mı hocam?" dedi Jongin ilgiyle. "Her denklemin bir dayanağı var, genelde açıklıyorsunuz fakat bunu açıklamadınız."

Taehyung ile ilgilenmeyi bırakıp merakla önüme döndüğümde Yoongi'ye bakıyordum. Benim aksime gerilmiş gibi durmuyordu. Aynı rahat tavrıyla tahtaya yazdığı soruyu yarıda bırakıp sınıfa doğru döndü ve ön sıralardan birinde oturan Jongin'e baktı.

teenager : yoonmin ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin