BAB 1

21.8K 556 120
                                    

Seorang lelaki memasuki syarikat yang gah itu dengan penuh bergaya. Tangannya diletak ke dalam poket. Di wajahnya tiada satu pun senyuman. Mata yang memandangnya itu dia tidak hiraukan.

Masuk sahaja ke dalam lift, jam ditangannya di lihat. Semua yang berada dalam lift itu hanya senyap sahaja tidak mengeluarkan satu pun suara.

Ting!!!

Pintu lift terbuka

Lelaki itu keluar dari lift itu, sebaik sahaja keluar dari lift dia terus pergi ke biliknya.

Semua pekerjanya tidak berani menegur bosnya itu. Tengok muka bos diorang pun tidak sanggup. Siapa je yang berani menegur bosnya itu.

Selepas bos diorang masuk ke dalam biliknya, semua melepaskan nafas lega. Gerun dia melihat bosnya itu, pagi-pagi mesti menayangkan muka beku itu.

Semua menyambung kerja masing-masing

-💖-

ARYAN POV

Dia mengetuk mejanya sambil mata birunya itu tidak lepas memandang laptop di hadapannya. Kepalanya pening memikirkan pasal syarikatnya.

BAM!!

Pintu bilik itu dibuka secara kasar.

Aryan memandang gerangan yang membuka pintu biliknya itu tanpa mengetuk terlebih dahulu. Pantang betul dia kalau orang masuk dalam biliknya tanpa mengetuk pintu.

"Aku pantang betul kalau orang masuk tak ketuk pintu" mata birunya menikam ke arah lelaki itu.

Lelaki itu menayangkan sengihan

"Rilek lah bro.. asal bad mood??? Period ke???" Lelaki itu duduk di sofa yang berada dalam bilik Aryan.

"You so stupid Andre Mikael"

"Nama siapa tu??? Aku tak kenal lah.. siapa Andre Mikael???"

Aryan malas mahu melayan Andre. Dia sambung fokus kepada laptopnya makin di layan makin menjadi si Andre tu.

"Sila pergi buat kerja kau.. jangan nak menyibuk dalam bilik aku.. banyak lagi kerja yang aku kena buat ni" kata Aryan

Andre mengikut sahaja kata-kata Aryan. Dia terus keluar dari bilik Aryan, kan kalau dia kacau lagi tak pasal-pasal makan penumbuk pulak.

-💖-

"Tiara wake up!!! Anak dara apa masa ni tak bangun-bangun lagi"

"Tiara dah bangun lah ibu.." kata Tiara sambil merenggangkan badannya.

Puan Syarina ialah ibu saudara Tiara, dia tidak mempunyai anak sebab itu lah dia ingin menjaga Tiara. Dia juga menyuruh Tiara memanggilnya ibu.

"Kamu ingat ibu percaya ke??? Dah cepat bangun pergi mandi lepastu makan" kata Puan Syarina

"Aip aip captain"

Tiara masuk ke dlm bilik mandi. Lepas subuh tadi dia sambung tidur semula tu yang terlajak tidur tu.

Puan Syarina menggeleng kepala melihat Tiara. Perangai Tiara tidak ubah seperti anak kecil. Walaupun umur Tiara sudah 20 tahun tapi perangainya itu tidak pernah berubah.

Tiara mandi sambil menyanyi kecil. Kisah apa dia bukannya orang dengar pun, lagipun dalam rumah ni hanya ada Puan Syarina dgn dirinya sahaja.

Skip siap mandi

"Morning ibu" Tiara mencium pipi Puan Syarina. Itulah yang dia lakukan setiap pagi.

"Morning Tiara sayang" Puan Syarina senyum

MY HUBBY MR. MAFIA [ C ]Where stories live. Discover now