Karácsony

472 29 6
                                    

A karácsonyi szünet nem igazán akart eltelni Draco számára. Minden egyes percben azt várta, hogy Greta szembejöjjön vele a folyosón. Borzasztó volt a lány nélkül az iskola. Gyakorlatilag elviselhetetlen. Hamar megbánta, hogy nem ment inkább haza, de ha már így döntött, kitartott mellette. Nem az a típus, aki csak úgy feladja, ahhoz túl büszke.

Nem történt vele sok érdekes a néhány nap alatt, leszámítva egy esetet, amikor is a két csatlósa nagyon furcsán, szinte ijesztően viselkedett. Egy ideje már várt rájuk a vacsora után, ezért úgy döntött, hogy eléjük megy, és mit ad Merlin, pont ott voltak. Percy Waesley-vel együtt.

- Crak! Monstro! Hová tűntetek? - szólította meg őket azonnal, egyelőre figyelmen kívül hagyva a griffendéles prefektust. - Mostanáig tömtétek a fejeteket? - nézett az egyikre, majd a másikra, akik csak bólogattak. - Miért van rajtad szemüveg? - kérdezte a magasabbiktól, nevezetesen Monstrótól, akin valóban ott díszelgett egy szemüveg.

- Ö... Ö, olvastam - válaszolt, majd gyorsan levette, és elsüllyesztette talárja zsebében.

- Olvastál? - kérdezett vissza döbbenten Draco. - Te tudsz olvasni? - tette fel a következő költői kérdést, majd végül elengedte a dolgot, és ezúttal egyenesen a prefektusra nézett.

- És te mit keresel itt, Weasley? - szavai magabiztosak voltak, és lenézőek, különösen a másik vezetéknevének kiejtésekor.

- Vigyázz a stílusodra, Malfoy! - szólt rá azonnal a griffendéles. A szőke fiú erre csak kihívóan megemelte a szemöldökeit, majd elindult klubhelyiségük felé, őt pedig követte két hű talpnyalója.

Ahogy megérkeztek, Draco levágta magát a kanapéra, kényelmesen elhelyezkedett, majd társaira nézett, akik kissé esetlenül ácsorogtak vele szemben.

- Üljetek már le! - szólt rájuk, mire a két nagydarab fiú nagy nehezen leült, majd néhányszor riadtan körbepillantottak.

- Csodálom, hogy Weasley-ék aranyvérűek - jelentette ki hirtelen. - Ahogy viselkednek... A varázslóvilág szégyenei. Mindegyik - tette hozzá végiggondolva, kik tartoznak ahhoz a családhoz. Az egyik csatlósa erre kissé megfeszült, ami nem kerülte el Draco figyelmét sem. - Mi bajod van Crak? - vetette oda, bár különösebben nem érdekelte, csak furcsállta ezt a viselkedést.

-Fáj a hasam - morogta a kérdezett. A szőke úgy döntött, erre inkább nem reagál semmit.

- Különben... Csodálom, hogy a Reggeli Próféta nem írt még a merényletekről - váltott témát arra, ami most jobban érdekelte. Tényleg nem értette, hogy miért nem tudnak még róla. Pedig talán, ha írnának, akkor valószínűleg megoldódna az ügy. Ideküldenének valakit, aki tudná kezelni. Igen, jobb is, hogy nem írnak. - Dumbledore próbálja eltusolni a dolgot - közölte egyszerűen, és valahol így is gondolta. - Apám szerint Dumbledore-nál nagyobb kárt még senki nem tett a suliban.

- Hazugság - szólalt fel Monstro, mire Draconál végképp elszakadt a cérna. Az arca megdermedt, majd egy elegáns mozdulattal felállt, hogy társai fölé emelkedhessen.

- Hogy?! Szerinted van itt valaki, aki rosszabb Dumbledore-nál? - kérdezte idegesen. Crak csak a fejét rázta, Monstron pedig látszott, hogy máris megbánta, hogy megszólalt. - Gyerünk! Felelj! - parancsolta.

- Harry Potter - reagált a fiú, mire Crak fejrázásból átment bólogatásba. Draco csak arra tudott gondolni, hogy mennyire idióta ez a két mamlasz, de a Monstro száját elhagyó névvel végső soron egyetértett. Egy apró gunyoros mosolyt meg is engedett magának, de azonnal vissza is tért a kifejezéstelen arca.

- Jól mondod - közölte végül, mire a két fiú szemmel láthatóan megkönnyebbült, ám ezt Draco már nem vette észre, el volt foglalva a kis túlélő iránt érzett utálatával. - Teljesen igazad van - nézett kissé oldalra, mintha csak ott állna a griffendéles fiú. - Szent Potter - fröcsögte. - És még azt mondják rá, hogy ő Mardekár utódja! - mondta teljesen felháborodva.

Szörnyeteg (Draco Malfoy ff) - BEFEJEZETLENOnde histórias criam vida. Descubra agora