Soul of darkness - Duše v temnotách 41

24 1 0
                                    

V nemocnici nakonec strávím znova celý dlouhý měsíc a pak konečně můžu domu, ovšem musim dodržovat určité podmínky a na práci v nejbližší době musim zapomenout. Doma teda lenošim, přijímám návštěvy a dokonce se těším i na příchod Willa až spolu pokecáme nebo si něco zahrajeme, prý na procvičení mozkových závitů a mě to celkem i baví je to jako za starých mladý časů. "Líbí se ti to viď?" usměje se Will. "S tebou? Na to zapomeň." ušklíbnu se. "Jedině, že bys měl trojky kozy a hezkou tvářičku." Ušklíbnu se. "No to bohužel asi zařídit neumim, tak se musíš spokojit se zbytkem toho co obsahuju... Třeba s humorem a intelektem a podobných věcí..." Ušklíbne se. "Hmmm... To je výhra, ti povim." Ušklíbnu se taky. "Nekecej a hraj, jo?" Řekne Will. "Rozkaz bratře." Ušklíbnu se. "Víš, že se chemoterapie zase vrátí do normálních kolejí a pak začne ozařování a pak je po všem?" Řekne Will. "Jo vim, už se nemůžu dočkat..." Pousměju se. "Ale i ozařování má svý mouchy, to víš ne?" zeptá se Will. "Jo já vim... Ale to zvládnu už, jako do teď, však jsem velkej kluk." ušklíbnu se. "To bych řekl." Pronese Will...

A tak trávíme čas spolu a po pár týdnech konečně nastane doba, kdy mi začne ozařování a před kterým se sejdu s ošetřujícím lékařem. „Vím, že Vám to asi bratr říkal, nebo to víte sám, ale přeci jen Vám to řeknu ještě jednou já. Při ozařování hlavy nebo v oblasti krku, což je pro nás nepodstatné, dochází k zarudnutí sliznice dutiny ústní, škrábání v krku a obtížnému polykání, dokonce se může vyskytnout i plísňový povlak v ústech či ve vnitřní části krku. Také můžete opět trpět únavou, malátností, občasnou nevolností nebo teplotou. K zamezení reakce je důležité

snížení možnosti nechat případnou infekci rozběhnout někam dál. K tomu napomáhá zvýšená ústní hygiena. Neměl byste používat dráždivé zubní pasty a kartáček by měl být co nejměkčí. Měl byste se během ozařování vyhnout pevné a tuhé stravě a raději zvolit stravu kašovitou. Po dobu ozařování bych Vám doporučil nepít alkohol a ani nekouřit. A také může dojít k zarudnutí pokožky, takže si ji budete ošetřovat hydratačním krémem... Máte ještě nějaké otázky?" zeptá se. "Ne... myslím, že takhle mi to úplně stačí." Odvětím a pousměju se. "Dobře, tak jdeme na to." Řekne lékař.

Přikývnu a jdu s lékařem na vyšetřovnu, kde se podrobím ozáření hlavy a poté jdu domu a první neduchy se dostaví až večer, kdy začnu solidně chraptit a začne mě pálit celá pusa. Takže nakonec i já sám zvolím něco, co mi v puse nenadělá ještě větší paseku. A když Will přijde domů donese mi vhodný přípravek dobrý jak ústní hygieně tak i proti zánětu. "Díky... To se bude hodit." Vezmu si to od něho. "Jak je?" zeptá se. "Dobrý, až na to co slyšíš a to že mě všechno pálí, ale jinak ok... Na sporáku je polívka kdybys chtěl a já si jdu číst." "Dobře díky, za péči." Řekne Will. "Za málo, když chceš něco jiného, udělej si." Ušklíbnu se provokativně. "Od toho mívám lidi..." Ušklíbne se Will. "Prasáku..." Zajdu do pokoje a zakroutím hlavou a jdu si číst Soul of darkness, opravdu skvělé a lehké čtení k mému stavu. ((že dámy? :D))

A takto to jde i následují dny a týdny... Díky bohu se můj zdravotní stav nijak nezhoršízůstává i nadále stejný, pokožku mám zarudlou, dutina ústní pálí, chraptim, sem tam jsem unavený a opravdu jen zřídka mám zvýšenou teplotu. Tohle mi nedělá už vůbec žádný problém, ale to co mi dělá vrásky jsou kontrolní testy. (Co když to nebude OK a budu muset znova na terapii nebo na operaci... nebo mi najdou metastáze... Nebo kdyby to už ok nebylo? A nic by nepomohlo a potom všem bych nakonec stejně.... Ne! Ne Jayi na tohle myslet nebudeš! Nic z toho se nestane, nebuď pako. Však Halsteadi se nevzdávej.) O svých myšlenkách se Willovi nezmíním, sice jsem prohlašoval jak už jsem se změnil, ale v tomto případě by mi řekl to samé a tak ho tím nebudu obtěžovat. Jedině v případě, že by se mi to vymklo kontrole, což snad nehrozí, protože nejsem na to sám. Chodím navštěvovat rozvědku nebo občas někdo mě. Do práce po poslední zkušenosti nechodím jen doufám, že až to bude možné tak mě Voight vezme zpěta nebude pro můj návrat chtít něco zvláštního, i když to moc často nedělá... Ani když se u nich stavím nic neřekl ani nenaznačil... Neměl bych se na to tak soustředit, protože stejně... Já tu něco plánuju a vůbec nic nevím o tom zda to ještě budu moc vykonávat... Nevím, nejprve bych se měl soustředit na testy a až pak řešit práci... Protože práce bude furt a my nebudem....

Když mi skončí ozařování tak mi dá lékař termín kontrolních testů, při kterých mi odeberou krev a udělají CTčko a magnetickou rezonanci. Když vše bude Ok dostanu termín kontroly za tři měsíce a když to v pohodě nebude, tak budu muset všechno podstoupit znova. Pokud se to bude dát ještě léčit a nebude to konečná....

Chicago PD - Soul of  darkness - Duše v temnotáchWhere stories live. Discover now