_ ناسا از برخورد شهاب سنگ در نیکاراگوئه خبر میدهد. این شهاب سنگ که با نام سانسِکرِیت معروف شده بزرگترین شهاب سنگ تاریخ است که تاکنون به زمین برخورد داشته ؛ طبق گفته های ناسا این شهاب سنگ از مقدار زیادی کربن دی اکسید جامد که به صورت بلوری یافت میشود تشکیل شده ، تمام خانه هایی که در پنجاه کیلومتری برخورد شهاب سنگ بودند خالی از سکنه شدند و تنها دانشمندان و نیروی ارتش حق ورود به منطقه ی ممنوعه را دارند.
چشمام گشاد شده بودن گوش هام حرف هایی که میشنیدن رو باور نمیکردند! چشم های نگران مجری از این دوربین به اون دوربین میپرید. خوبه حالا پاش پیچ نمیخوره!
عکس های هوایی که از اون شهاب سنگ نشون میدادن مثل تمام فیلم های علمی تخیلی بود که تا حالا دیدم. اون سنگ بزرگ طبق محاسبات دو برابر بزرگترین شهاب سنگ برخورد کرده به زمین حجم داشت و تماما طلایی و سرمه ای بود. مثل الماس میدرخشید و واقعا زیبایی خیره کننده ای داشت اما این زیبایی پر از مشکلات بود!از جام پریدم و سمت اتاقم و کتابای فیزیک و شیمیم دویدم! بکهیون داشت اسممو داد میزد که چرا پشماشو ریختم؟ اما معلومه که اهمیتی ندادم!
اینجا زندگی انسان ها و کل زمین در خطر بود همه ترسیده بودن اما بکهیون پاپکورن بدست منتظر شروع درامای در آوردم جوراب عشقم را بود. این دراما تا الان بیست و چهار فصل اکران شده بود و لامصب تمومم نمیشد.اهان! بالاخره پیداش کردم. باید این کتاب رو از این به بعد بذارمش تو قفسه!
کربن دی اکسید جامد تصعید میابد. کربن دی اکسید جامد در هنگام فرازش یا تصعید به حالت مایع تبدیل نشده و به صورت گاز تبدیل به بخار میشود.
بزرگترین شهاب سنگی که تاکنون برخورد داشته ۶۰ تن جرم داشت این یعنی شهاب سنگ سانسکریت تقریبا ۱۲۰ تن جرم داره!
اگه ۱۲۰ تن گاز کربن دی اکسید وارد هوا بشه جدای از بین رفتن کلی لایه ی اوزون ی مشکل بزرگتری به اسم اثر گلخانه ای و بارش خواهیم داشت.
بذار ببینم استاد راجع بهش چی گفته بود؟به مخم فشار میاوردم تا یادم بیاد ولی اون جلسه به خاطر شکستگی پای بکهیون زودتر کلاس رو ترک کردم و فرصت نشد کامل گوش کنم. اصلا ولش کن! ناسا داره روش کار میکنه .... نه!
عمرا اگه همچین چیزیو ول کنم! رشته ی من هواشناسیه و معمولا همچین سوژه های نابی پیدا نمیشه! شاید تو ناسا کار نکنم اما تحلیل و بررسی هوا کار مورد علاقمه!
کتاب ها و جزوه هامو روی زمین چیدم و یک یک صفحاتشون رو چک کردم تا بفهمم فرضیه ای که تو ذهنمه درسته یا نه!
زمان از دستم در رفته بود و تند تند داشتم ورق میزدم و نکته های دلخواهمو توی دفترچه ام مینوشتم._خب اینجا میگه که دمای زیاد و فشار هوای بالا میتونه باعث بارش شدید باران و برف بشه هممم خب اینو همه میدونن .... شت!
YOU ARE READING
❄ Snowy People ❄ [complete]
Science Fictionبرف برای هرکس یک طعمِ خاصی داره...! برای بعضیا طعم شکلات داغ و شالگردن گوزنی ؛ برای یک عده طعم عشق و نفرت! این به عهده ی شماست که سه ماه پر برفِ زمستون رو چه طعمی بگذرونید. بعد از اینکه در کره ی زمین یخبندان دوساله شروع شد، لوهان تو خونه ی کراشش گیر...