•••
Aşk nedir? Aşk o üzüldüğünde üzülmek, mutlu olduğunda mutlu olmak, ağladığında onunla beraber ağlamaktır. Onun hayalini kurmak, ve ona kavuşacağın zamanı gözlemektir. Ama bazen aşk istediğimiz gibi olmaz. Bazen çok mutlu olursun, çünkü bilmeden seni mutlu etmiş olur. Bazen çok acı çekersin, çünkü canını bilmeden yakmıştır.
Kalbin acıyorsa, ve bu onun yüzündense affetme onu. O senin canını yakmış, o seni fark etmemiş ama sen hâlâ manyak gibi onu seviyorsun. Sevme. Birde şey var sevdiğini üzmek, bile bile de olsa bilmeden de olsa sevdiği kişinin kalbini kırıyor. Ve o kalbini kırdığın kişi seni sevmese de seni düşünmese de merak ediyor. Neden böyle yaptın diyor. Neden yaptın? Sırf o seni sevmiyor diye onun kalbini kırmak zorunda değilsin. Sen onu üz diye gelmedi bu dünyaya. Sen onu mutlu et diye de gelmedi bu dünyaya. Sen onu mutlu edemiyor isen çık onun hayatından. Birdaha karşısına çıkma. Veya da seni üzüyor ise uzak dur ondan. Sizi üzmek için çabalayan sizi mutlu etmeyen insanlardan uzak durun.Bende öyle yapıyorum şuan Arda dan uzak duruyorum. Kalbimi kıran bana inanmayan birisi ile nasıl bir araya gelebilirim ki. Onun ki sadece hoşlantı. Beni sevdiği felan yok.
Kapımın çalması ile yataktan kalktım. Oda odaya girdi.
Aras: Günaydın Azra, nasılsın?
-iyi sayılır aras, sen?
Aras: bende iyiyim işte.
-neyse üstümü değiştireyim geliyorum.
Kafasını sallayıp odadan çıktı. Altıma selin'in dolabıma koyduğu kısa siyah şort'u üstüme de beyaz bir blüz giydim. Yatağı toplayıp aşağı mutfağa indim.
-Günaydın.
Uzay: sana da Günaydın ballılokmam, kahvaltıdan sonra seninle özel birşeyler konuşalım mı?
-olur Uzay, konuşalım.
Arda yoktu. Benim için de böyle daha iyiydi. Sessizce kahvaltımızı yaptık. Aras ile selin mutfakta bulaşık kavgası yaparlarken -ben yıkıycam, hayır ben yıkıycam- bizde bahçeye çıktık.
Uzay ile Yan yana oturduk. Baya sessiz kaldı, ilk defa uzay bu kadar sessiz ve neşesizdi. Konuşmasını bekledim konuşmadı. Söze ben girdim.
-uzay iyimisin?
Uzay: iyiyim, yani iyiyim evet.
-anlatmak ister misin?
Uzay: Azra ben selin'i kardeşim olarak göremiyorum. Denedim çok denedim. O benim kardeşim saçmalama dedim. Ama olmadı beni anlıyor musun? Olmadı, aşık oldum. Kendime yediremiyorum. Hem diyorum aşık oldum. Hem diyorum ne aşkı saçmalama.
Bora'nın bana yaptığı gibi bende ona yapıcaktım.
-onu görmek için erken kalkıyor musun?
Uzay: evet.
-onu görünce hızlı hızlı kalbin atıyor mu? Heyecanlanıyor musun? Miden de kıpırdanmalar oluyor mu? Başın dönüyor mu? Rüyalarına giriyor mu?
Bunlari tek nefeste söylediğimi anlayıp derin nefes aldım ve devam ettim.
-özlüyor musun? Onunla konuşurken utanıyor musun?
Ne zorluyorsun Azra 'seviyorum' dedi işte.
Uzay: hepsi oluyor Azra.
-Oha sen aşık olmuşsun.
Ayağa kalktım ve boynuna sarıldım.
-shipim tuttu, hadi git açıl.
Uzay: ya beni sevmiyorsa.