hoofdstuk 21

817 44 8
                                    

Hierboven Pretend it's OK van Little Mix!

Pov. Lynn

Shit, ik zie dat ik nog steeds in mijn pyjama loop. Ik loop snel naar mijn kledingkast pak kleding en kleed me om. Luuk. Shit. Luuk heeft mij bijna naakt gezien. Ik stond gelukkig met mijn rug naar hem toe. Ik draai me om en zie hem met een grijns in mijn bed zitten. Ik reageer niet en loop naar het balkon toe. Hier kwam dat geluid toch vandaan? Ik doe mijn balkondeur voorzichtig open. Ik kijk naar beneden. Al het bloed trekt weg uit mijn gezicht en het voelt alsof mijn hart is gestopt met kloppen. 'Oh my.' Mompel ik. Er ligt een dood kittentje voor me, niet zomaar dood. Er ligt een bebloed mes naast. Ik begin te trillen. 'Babe, wat is e-. Oh my god.' Hoor ik achter me. 'MEIDEN.' Schreeuwt Luuk. Ik zie een briefje op mijn balkon liggen. Ik probeer hem op te pakken wat moeilijk gaat door mijn trillende handen.

Happy birthday Lynn!
Alweer 16, steeds dichter bij je afgrond. Fijne dag nog.
Je hebt je verjaardags cadeautje vast al gevonden.
Groetjes je twee vijanden. Twee.

Twee? Wie is die tweede dan? Mijn vader is zoiezo de eerste... 'Lynn kom mee naar binnen.' Hoor ik achter me. Ik loop in trance naar binnen en ga op mijn bed zitten. Het lijkt alsof ik geen gedachtens heb... Maar die heb ik wel want ik dacht net dat ik geen gedachtens had. 'Lynn! Lynn! Lynn!' Je zit in trance, je hoort me wel.' Zegt iemand met een zwaar Brits accent. Maar wie kan ik niet plaatsen. Ik sta op. Ik moet even alleen zijn. 'Lynn, wat ga je doen!' Hoor ik iemand roepen. 'Laat haar maar even.' Hoor ik een andere stem. 'Doe niks geks en blijf in dit huis.' Hoor ik die ene stem nog wel mij na roepen.

Ik loop naar een kamer toe, en open de deur. De studio. Welk lied zal ik zingen? Hoe voel ik mij op dit moment? Turn your face? Nee, dan ga ik huilen. Ik wrijf over mijn gezicht. Ik ben al aan het huilen, ohja. Wat is dit voor verjaardag? Ik weet het, ik ga mijn eigen geschreven liedje zingen, Pretend it's OK. Maar ik heb geen achtergrond muziek. Misschien moet ik gewoon wat op de piano proberen. 5 akkoorden die ik de hele tijd op een andere manier herhaal, het is makkelijk maar klinkt mooi. Even alles vergeten. Ik ga achter de piano zitten.

Na een kwartier heb ik mijn achtergrond muziek. Ik zet het apparatuur aan en ga zitten achter de piano. Ik begin te zingen en te spelen.

What would you do? What would you say?
How does it feel? Pretend it's OK
My eyes deceive me, but it's still the same
Pretend it's OK

I remember the day when we were out all night
I wish that I could get the day back and tell you it's alright
Cause we all do the same thing, we just don't realize
That we're living on borrowed time

What would you do? What would you say?
How does it feel? Pretend it's OK
My eyes deceive me, but it's still the same
Pretend it's OK

I see the light that I'm chasing
A memory, but it's fading
And when it's gone I'll be waiting
Knowing it's too late
You chose the road that I'm walking
Now it's your soul that I'm caught in
And you're not hearing when I'm calling
Calling your name

One breath, one step, one life, one heart
Two words, two eyes, new beginning, new start
Too deep, too narrow, too short, too wide,
I'm better with you, here by my side

What would you do? What would you say?
How does it feel? Pretend it's OK
My eyes deceive me, but it's still the same
Pretend it's OK

Nothing here, no one talking, knowing it's too late
But sometimes it can get so hard pretending it's OK
Nothing here, no one talking, nothing's gonna change
But sometimes it can get so hard pretending it's OK

What would you do?
What would you say?
How does it feel? Pretend it's OK
My eyes deceive me, but it's still the same
Pretend it's OK

What would you do?
What would you say?
How does it feel? Pretend it's OK
My eyes deceive me, but it's still the same
Pretend it's OK

Oh yeah
What would you do? What would you say?
Pretending it's OK
What would you do? What would you say?

'Lynn, je bent een natuurtalent, waarom wou je vanmorgen niet zingen?' Hoor ik als ik de opneemruimte uit loop en het apparatuur uit zet en mijn liedje opsla. 'Omdat ik helemaal niet kan zingen, ik zing als een kat die net in een sloot sprong.' Zeg ik als ik mij omdraai. 'Doe jij dat altijd jezelf zo naar beneden halen?' 'Ja, en je bent mijn vriendje geweest dus je had het moeten weten.' 'Babe, we kenden elkaar pas.' 'Volgens mij ken ik jou nog steeds niet.' Antwoord ik bot. 'Lang genoeg om mij van jou te laten houden.' 'Lang genoeg om te weten dat je een player bent.'

Pov. Luuk

Auw, dat doet pijn, ik hou echt van haar. 'Ik hou echt van je, heb je het nog steeds niet door?' Vraag ik, mijn stem klinkt gebroken. 'Nee, je verbeeld het je, je kan en mag niet van mij houden.' 'Waarom niet?' 'Heb ik je nog niet verteld dat ik je in gevaar zal brengen?' 'Ja, maar dat maakt mij niet uit!' Ik begin ondertussen steeds luider te praten. 'JA, MAAR MIJ WEL!' Schreeuwt ze. 'Waarom zou je? Je houdt geen eens van mij!' 'N-nee maar ik k-kan dan nog wel om je g-geven,' zegt ze zacht, 'IK BEN NIET ZO'N HARTELOZE ZAK ALS JIJ BENT!' Vindt ze mij echt zo, een harteloze zak? 'Vindt je mij echt zo?' Ik slik. 'Nee Luuk, nee, sorry, dat ben ik, ik wil je geen pijn doen!' Zegt ze terwijl ze mij een knuffel geeft. Wat is er nou net gebeurt? 'Houd je echt van mij?' Vraagt ze. 'Ik- ja.' Zucht ik en ik haal een hand door mijn haar, wat ik trouwens altijd doe als ik iets niet weet, of nou ja, als ik niet weet wat ik moet doen. 'O.' Zegt ze. 'Ik snap dat je mij niet leuk vind, ik kan ook beter verder gaan met mijn leven.' 'Je bedoeld verder gaan met ieder meisje versieren?' 'Ja.' Zeg ik en ik draai me om, om weg te lopen. Ze giegelt. Wacht wat? Ik draai me om en loop op haar af.

Pov. Lynn

Shit. Ik kan een giegel niet onderdrukken. Waarom weet ik ook niet. Ik draai zich weer om en loopt op mij af. Zijn groene ogen zijn groot. Hij gaat tegen mij aan staan en duwt mij tegen de muur aan. 'Wat?' Sist hij. Ik wordt bang en probeer in één te kruipen. 'IK VROEG JE WAT!' Hij slaat met zijn hand, naast mij, tegen de muur aan. Ik schrik en voel tranen achter mijn ogen prikken. 'N-niks. Misschien kan je inderdaad beter verder gaan met meiden versieren, neem deze keer ook wat mee naar je kamer. En vraag er deze keer ook maar een paar om je vriendinnetje te worden, neem er een paar mee naar het speciaalste en mooiste plekje in Engeland. Maar waag het niet om hier ooit terug te komen, dus ga je gang ga verder met je leven.''Okay.' En met dat laat hij mij achter. Ik zak tegen de muur naar beneden. Ik leg mijn hoofd op mijn knieën en begin te huilen. 'Fijne verjaardag Lynn.' Mompel ik tegen mezelf. Één ding weet ik zeker, hij is voorgoed uit mijn leven!

------------------------------------

Wat zal er verder gebeuren?

Wat zullen de meiden zeggen?

Er wordt in het verhaal gezegd dat Pretend it's OK van Lynn is maar even voor de duidelijkheid het lied is in het echt van Little Mix.

Don't you hate me anymore?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu