BAB 15

219 26 2
                                    

Yuri p.o.v

    " Huh.. Dia ingat aku ni apa? Hamba dia asyik kurung aku dalam ni? Tahulah bilik cantik.. Masalahnya, perlulah sampai kurung aku macam ni? Dahlah tu.. Dia ingat aku nak tidur 24 jam ke?" Yuri megeluh dan bangun dari katil empuk itu. Sekarang pukul 11.00 pagi. Tadi hyunjin ada hantar sarapan. Sekarang ni dia dah hilang. Entah ke mana.

   " Kalau aku keluar, sesat tak agak-agaknya?" Yuri menyoal dirinya lagi. Tapi, dia takut mendengar amaran hyunjin. Belum sempat pintu dibuka, seseorang terlebih dahulu membuka pintu membuatkan yuri sedikit terkejut. Hyunjin..

  " Saya dah kata jangan keluar, kan.. Awak ni degil betullah.." Kata hyunjin. Yuri pout sebelum menuju ke katil semula. Dia duduk di atas katil itu memandang hyunjin. Hyunjin menuju ke almari dan mengeluarkan sehelai baju dan skirt bewarna hitam dari almari dan membaling ke arah yuri. Yuri menangkapnya tangkas sambil mengangkat kening bertanya.

   " Tukar baju kau. Aku bawa kau keluar jumpa mak cik aku." Arah hyunjin. Terus wajah yuri bertukar ceria. Yes! Akhirnya dia dapat keluar dari neraka ni! Pantas dia memasuki bilik air bersama baju itu. Hyunjin dah siap sedia. Dia memakai seperti ini:

     Dia kan putera vampire, jadi senang je siap

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     Dia kan putera vampire, jadi senang je siap. Si yuri ni manusia biasa yang mungkin memerlukan 2 jam untuk bersiap. Bunyi pintu bilik air dibuka menyedarkan hyunjin dari lamunannya. Yuri dah keluar. Dia memakai seperti ini:

 Dia memakai seperti ini:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

   " Aik? Cepatnya.. Ingatkan awak sama lambat dengan adik aku. Dia bersiap 2 jam tau.." Kata hyunjin. Dia memakaikan sebuah rantai loket bewarna emerald di leher yuri. Rantai yang akan pertahankan yuri dari serangan vampire stranger kecuali hyunjin.

   " Awak ada adik? Saya ingat awak anak tunggal." Kata yuri. Mereka turun dan keluar dari kawasan istana itu. Hyunjin tergelak kecil.

   " Ish.. Tak seronok jadi anak tunggal. Saya ada adik. Nama dia Hwang yeji. Tapi awak mungkin tak dapat jumpa dia sebab dia tinggal dengan omma kami kat dunia manusia.. Lagipun sifat dia lebih kepada manusia berbanding saya.." terang hyunjin panjang lebar. Otak yuri melekat pada satu perkataan. Hwang yeji? Macam pernah dengar nama tu tapi kat mana eh? Unnie pernah sebut ke?

   " Yes. Kita dah sampai.." Kata hyunjin teruja. Sebuah rumah yang besar tersergam indah di hadapan mereka berdua.

 Sebuah rumah yang besar tersergam indah di hadapan mereka berdua

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

      " Jom.. Saya dah terbau ayam dari luar.." Ajak hyunjin. Yuri tersenyum melihat perangai hyunjin. Nama je putera vampire, tapi kalau jumpa ayam, kiri kanan pun dia tak kisah. Hyunjin menekan loceng rumah itu dan muncullah seorang perempuan yang sangat anggun. Dia memandang hyunjin sebelum memandang yuri dengan terkejut.

   " Kamu ni yuri kan.. Jo yuri?" Tanya wanita itu. Yuri mengangguk dalam keadaan tergaka-agak. Dia nampak mata wanita itu berkaca sebelum wanita itu mendakapnya erat. Yuri terpinga-pinga. Hyunjin pun sama.

   " Chagi kenapa? Ha?! Yuri?!" Seorang lelaki pula muncul. Dia juga terkejut melihat yuri. Matanya turut berkaca. 

   " Kamu dah besar sayang.. Dulu kamu kecil je tau.. Muka kamu hampir sama macam muka hayoung. Cuma hidung kamu ikut hidung appa kamu, minjun." Puji wanita itu namun belum sempat dia memeluk yuri sekali lagi, suara hyunjin mencelah.

   " Ahjumma, kot ye pun kenal yuri.. jemputlah kami masuk dulu.. Takkan nak buat show free depan rumah ni?" Kata hyunjin. Wanita itu menjemput yuri dan hyunjin ke ruang tamunya. Lelaki yang menegur dari tadi tersenyum melihat yuri. Dah besar anak minjun dengan hayoung. Dulu kecil je. Wanita tadi muncul balik membawa sekeping gambar. Gambar itu diberi kepada yuri.

     " Ahjumma dengan ahjussi dengan siapa ni? Yang kat belakang tu?" Tanya hyunjin memandang gambar itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     " Ahjumma dengan ahjussi dengan siapa ni? Yang kat belakang tu?" Tanya hyunjin memandang gambar itu. Yang kat depan tu ahjumma dengan ahjussi. Kat belekang tu tak kenal. Siapalah agaknya?

    " Tu? Itu ibu dengan ayah yuri. Masa tu kami nak baru habis ujian. Nak jalan-jalan. Dan.. Siapa sangka mereka dikurnaiakan anak masa tu. Hayoung mengandung 2 bulan masa tu dan kami terpaksa batalkan percutian kami. Tak sangka, anak yang dia kandung jadi gadis terpilih vampire. Maafkan kami yuri.. Ibu dengan ayah kamu dibunuh masa cuba untuk pertahankan kamu. Kami tak boleh jaga kamu sebab kami vampire. Jadi, kami terpaksa hantar kamu ke rumah anak yatim. kamu kenal penjaga dia,kan? Im nayeon... Selepas kami tinggalkan kamu kat sana.. Ahjussi selalu datang tengok kamu. Kamu memebesar dengan baik. tapi bila kamu masuk umur 16 tahun, kamu dah hilang dari sana. Kami cuba cari malangnya tak dapat. Tak sangka mate kamu hyunjin." Kata lelaki itu dengan gembira. Gembira melihat anak kawan baiknya itu. Dia menyeka air matanya perlahan.

   " Yuri melalui sekarang kamu boleh panggil ahjumma omma dan ahjussi appa. Anggap je kami keluarga kamu juga." Kata wanita itu. Dia lebih dikenali sebagai Puan Jung. Tuan Jung tersenyum manis.

   " Ok kot.. Omma, appa..." Kata yuri. Dia tersenyum melihat hyunjin. Hyunjin juga tersenyum melihat yuri yang gembira. Gambar itu direnung kembali. Cantiknya omma dengan Hensemnya appa..

WHO ARE YOU (SKZONE)Where stories live. Discover now