Author p.o.v
" Semua dah ada ke? Chan ada pengunguman nak cakap ni." Chan sebagai ketua mereka semua duduk di hadapan eunbi. Izone duduk bertentangan dengan stray kids. Sengaja chan buat kedudukan macam tu.
" Kita akan pergi istana vampire." Kata hyunjin menyambut kata-kata chan. Dia sebagai putera sebenar kerajaan vampire dah tau plan omma dengan appa dia sebaik sahaja yuri sampai ke sini. Dia merenung yuri yang cuba mengelak bertentangan mata dengannya.
" Istana? Kenapa kitaorang kena ikut? Tak boleh korang je pergi?" Yujin bersuara. Seungmin memandangnya. Aduh, sakit balik rasanya tempat kena gigit dengan seungmin.
" Tuanku raja dengan puan pemaisuri nak jumpa dengan korang." Jawab minho pada soalan yujin. Minju senyap tak bergerak. Dan dia tak berfikir apa-apa langsung.
" Kalau dah takde soalan, baik korang bersiap. Kitaorang pun akan bersiap. Baju ada dalam bilik persalinan. Tengok kat dalam almari nombor 7. Yujin, kamu tau kat mana bilik baju kan? So, bawa diaorang." Kata seungmin. Izone bangun dan berlalu dari situ. Stray kids pun bergerak ke bilik masing-masing untuk menukar baju.
" Yujin, apa ni?" Tanya yena sambil menyentuh tempat yujin digigit seungmin. Yujin terus mengaduh kesakitan sambil cuba menyorokkan luka itu.
" Yujin, lelaki tu dah minum darah kau eh?" Tanya eunbi. Yujin mendiamkan diri. Eunbi pun malas lagi nak tanya kalau yujin dah senyap tu. Jadi, dia terus mengambil bajunya dan menukar baju di dalam sebuah bilik selepas yuri keluar menukar baju. Akhirnya, semua ahli izone selesai mekaia baju yang dibeli oleh stray kids:
* Buat-buat tak nampak dengan sakura, hyewon, nako dan hitomi*
" Jom."Ajak chaewon. Mereka pun turun dan menuju ke ruang tamu. Stray kids sudah bersedia dengan pakaian masing-masing:
* kecuali woojin*
" Mari, kita dah lambat ni." Kata chan sambil memgang tangan eunbi yang kesejukan. Dia tersenyum sambil memandang eunbi. Chan sudah bersedia dengan kuasa teleport kerana istana terletak agak jauh dari rumah mereka.
YOU ARE READING
WHO ARE YOU (SKZONE)
RandomKISAH SEKUMPULAN GADIS YANG DIPANGGIL IZONE YANG TIDAK TAHU ASAL USUL MEREKA DICULIK OLEH VAMPIRE KETIKA RED MOON MUNCUL. DAPATKAH IZONE MELEPASKAN DIRI DARI DUNIA VAMPIRE SEKALIGUS MENGETAHUI KISAH SILAM MEREKA? STRAY KIDS AND IZONE FANFIC