BAB 16

230 25 4
                                    

Jeongin p.o.v

   " Ayen, awak ingat tak hari ni hari apa?" Suara lembut wonyoung menyedarkan i.n yang leka menghadap buku. I.n Menutup buku sebelum memandang wonyoung.

   " Hari rabu. Kenapa?" Jawapan i.n membuatkan wonyoung memuncungkan bibirnya tanda merajuk. Terus i.n memegang tangannya yang diletakkan di atas meja.

   " Kenapa? Salah ke hari ni hari rabu? Habistu, hari ni hari apa? Selasa?" Tanya i.n balik. Wonyoung menarik tangannya sebelum bangun. Dia nak keluar.

   " Saya nak turun. Nak pergi taman." Beritahu wonyoung sebelum keluar meninggalkan i.n yang terkulat-kulat memandangnya. I.n masih memikirkan sebelum kelam kabut dia membuka buku catatannya. Semua tentag wonyoung ada dalam buku tu.

 Semua tentag wonyoung ada dalam buku tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nama: Jang Wonyoung

Tarikh lahir: 31 Ogos.

Tempat lahir: Busan. Dikatakan lahir di dalam semak dan ditinggalkan begitu saja.

- Tidak mengetahui status sama ada anak sah atau tak. Adik kesayangan eunbi. Jangan buat dia marah kalau tak nak kena smack dengan eunbi. Dia manja gila.. 

     " 31 Ogos? Aduh, hari ni 31 ogos... Macam mana aku boleh lupa ni? Macam mana kalau eunbi noona tahu aku buat wony marah? Matilah aku kena smack nanti.." Sedang i.n membebel, dia terima telepati dari chan suruh dia menyorok dengan kadar segera. Eunbi mengamuk nak cari dia. Pantas kakinya memanjat tangga perpustakaan istana ke yang paling atas tadi.

   " Yah! YANG JEONGIN! KELUAR KAU! BERANI KAU BUAT WONY AKU NANGIS! APA KAU BUAT DEKAT DIA?! KAU NAK BUNUH DIA KE?" Suara eunbi je dah menakutkan i.n. Bukan ke Eunbi noona demam? Macam mana boleh terlepas dari kawalan chan hyung ni?

   " Ayen minta maaf! Ayen tak ingat birthday dia. That's all.. Really. Ayen tak minum darah dia lagi.." Kata I.n minta maaf. Terus terdiam eunbi. Salah siapa ni? Salah ayen tak ingat hari jadi atau salan wony yang suka merajuk?

   " Dah tu keluar dari tempat kau sembunyi. Sini. Boleh kita bincang macam mana nak buat wony happy balik." Ajak eunbi. I.n hanya menurut namun dia tetap berhati-hati. Takut kena serangan tiba-tiba. Tiba-tiba,

   " Nak bincang juga!!" Entah dari langit mana, muncul yujin dan seungmin. Kedua-duanya tersenyum sebelum masuk dan duduk di depan eunbi dan chan. I.n mengambil satu-satunya tempat yang masih kosong.

   " Okey, unnie ada plan best punya. Tapi kita kena bincang dengan yang lain sekali. Untuk keselamatan woyoung kat sini walaupun wony dah jadi milik ayen." Kata eunbi. Chan mengangkat kening bertanya. Eunbi mengisyaratkan suapaya mereka berada agak dekat untuk berbisik.

--------

Wonyoung p.o.v

    " Wony.. Jom teman unnie pergi 7eleven vampire.. Nak makan ramen.. Please.." Pujuk chaeyeon. Dia diarahkan oleh eunbi untuk bawa wony jauh-jauh dari istana. Diaorang nak buat suprise dalam istana. Dekat bilik i.n dan wonyoung.

WHO ARE YOU (SKZONE)Where stories live. Discover now