BAB 10

258 26 0
                                    

Yuri p.o.v

    " Mana awak nak bawa saya ni?" Tanya yuri apabila sekali lagi hyunjin menariknya ke tempat yang tidak diketahui. Kat luar rumah? Are you kidding me? Nak pergi bunuh aku ke mamat ni?

  " Kau diamlah.. Kalau tak, aku bagi kau kat vampire yang lagi ganas. Biar padan muka kau!" Marah hyunjin. Seram juga mamat ni marah eh? Baik jangan kacau. Yuri dengan susah payah mengiku hyunjin kerana kakinya pendek dan kaki hyunjin panjang macam galah. Dan hyunjin berhenti apabila mereka sampai di sebuah gua,

 Dan hyunjin berhenti apabila mereka sampai di sebuah gua,

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

   " Jom masuk.." Kata hyunjin sambil memandang yuri. Nampak sangat tak nak. Muka dia pucat habis.

   " Tak nak. Jangan paksa saya. Awak tak boleh paksa saya.." Marah yuri. Hyunjin tergelak kecil sebelum menarik sekali lagi tangan yuri.

  " Saya boleh tarik awak budak pendek. Ingat tu.. Jangan melawan lagi.." Dan sekali lagi yuri ditarik dengan paksaan memasuki gua itu. Jauh perjalanan dalam gua itu sehingga mereka jumpa sebuah jalan keluar. Apabila mereka keluar, yuri terpaku dengan pandangan itu. Cantik..

    " Nampak tak? Kalau aku tak seret kau, takde kau jumpa tasik secantik ni tau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    " Nampak tak? Kalau aku tak seret kau, takde kau jumpa tasik secantik ni tau.." Kata hyunjin sambil bangga diri. Yuri mencebik dan duduk di depan tasik itu. Dia tak tau apa tujuan hyunjin bawanya ke sini.

Hyunjin p.o.v

    Ada sebab kenapa aku bawa kau ke sini, yuri. Aku takut kalau chan hyung marah aku kalau dia nampak aku minum darah kau kat rumah. So, kat sini. Hanya aku seorang je yang tau. Sebab inilah tempat aku tenangkan diri. Bila aku tak dapat darah, sinilah tempat aku pergi. Takde orang tau kewujudan tempat ni. Hyunjin memandang yuri yang membelakanginya. Angin yang meniup rambutnya mendedahkan lehernya. Aduh, dugaan betul..

   " Hyunjin, awak nak buat apa?" Tanya yuri apabila hyunjin menyelitkan rambut milik yuri di teliga. Aduh, mak! Apasal muka dia menakutkan. Mata dia tukar jadi warna merah lah omma.. Apa dia nak buat ni?

   " Awak rasa apa sebab saya bawa awak ke sini, yuri?" Tanya hyunjin masih memandang tepat anak mata yuri. Dia dah nampak yuri mula takut dan nak lari.

  " Untuk tengok pemandangan ni?" Kata yuri teragak-agak. Hyunjin tersenyum sinis. Pemikiran perempuan pendek ni cetek betul. Ada ke aku bawa dia ke sini semata-mata tengok pemandangan?

    " No. Yuri. Aku bawa kau ke sini untuk ini.." Kata hyunjin sebelum gigi taringnya dimasukkan ke leher yuri. Yuri mengaduh sakit dan cuba melepaskan diri. Namun, hyunjin memegagnya dengan kuat supaya dia tidak dapat melepaskan diri.

Yuri p.o.v

   " Hyunjin, sakit..." Buat apa dia nak mengaduh? Hyunjin tak dengar pun.. Sedap sangat ke darah aku? Aduh, mata aku berpinar-pinar lah.. Rasa nak pengsan pula.

   Tak sampai 5 minit kemudian, yuri pengsan di dalam dakapan hyunjin. Hyunjin berhenti menghisap darah yuri

Hyunjin p.o.v

   Aik? Pengsan dah? Laju gila.. Agaknya sebab kali pertama dia kena gigit kot.. Tapi, betullah apa chan hyung cakap, darah dia memang sedap. Rasa macam tak puas je. Tapi, budak ni dah pengsan. Kang kalau aku teruskan, mahu mati terus dia..

   Tubuh kecil yuri diangkat sebelum dia balik ke rumah semula.

WHO ARE YOU (SKZONE)Where stories live. Discover now