Bab 11

8K 77 0
                                    

*Harriz pov

"Harriz,dah subuh ni..bangun.",kedengaran suara mama cuba untuk mengejut aku dari tidur.

Aku mengeliat kecil seraya menggosok mata,haishh kenapa mengantuk lagi ni?Padahal pukul 10 kot aku tidur semalam.Pelik betul lah,aku ni memang dilahirkan untuk tidur ke? Tidur awal pun mengantuk,lewat pun mengantuk.Aku terus bangun dari katil untuk mengambil wuduk.

Selesai menunaikan solat subuh,aku terus mandi dan bersiap untuk ke sekolah.Entah apa yang merasuki fikiran aku hari ini,tiba tiba aku rasa ingin selfie.Aku mengeluarkan telefonku lalu berselfie dihadapan cermin.

   Aku turun ke bawah untuk bersarapan bersama mama dan papa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

   Aku turun ke bawah untuk bersarapan bersama mama dan papa.

"Morning.",ucap papaku.

"Hmm.",hanya itu yang keluar.

"Eh harriz,kenapa anak mama pakai gangster gangster ni? Baju tu kenapa tak butang sampai atas? Tali lehernya mana harriz?",tanya mama.

Aku hanya tersenyum sinis.Heh.Lantak aku lah,gaya aku kot? Kalau cikgu nak tahan aku pun tahanlah.Ingat aku takut?
***
***

    Setibanya aku disekolah,aku terus duduk di tapak perhimpunan.Menanti panda cacatku,tak lain tak bukan si haikal.Heh,dia tu walaupun dah baligh still comot dan cacat.Maklumlah,kalau nak dibandingkan dengan aku yang handsome ni mestilah bagai langit dengan bumi kan?

Terasa bahuku ditepuk daripada belakang,haikal terus mengambil tempat di sebelah aku.Aku hanya menjeling tanda menyampah dengan panda cacat ni.

"Kau pahal?",tanya haikal.Heh,pagi ii dah berpahal pahal dengan aku.

"Tak ada halnya.",balasku dingin.

Haikal mencebik tanda menyampah dengan kedinginan aku.Heh.Dah memang aku begini? nak buat macam mana? dengan princess armaya je aku friendly dan banyak cakap,dengan orang lain balas nak tak nak je.

"Kau ni,sejak dah meningkat remaja makin dingin eh? dulu zaman awal ii keluar mayonise tak de la sedingin ni.",kata beruk itu.

Ish bangang betullah,pagi ii dah melucah.Dasar otak kotor,aku hanya mencebik perlahan.

"Bodoh",balasku ringkas.

Haikal hanya ketawa terkekek.

"Kalau macam ni tak de chance la kau nak kawin dua,perempuan tak suka lelaki yang dingin mcm kau ni.",katanya lagi.

Aku menjeling tajam mamat itu.Memang sah dia ni dah terpengaruh dengan video lucah.

"Tak ada maknanya aku nak kawin satu lagi,kalau aku dapat miliki princess armaya aku tu,segalanya dah lengkap bagi aku.Lagipun batang pisang kita ni ada satu je bro,bagi sorangje makan cukuplah.",ceramahku.

Dengan si haikal ni bukan boleh cakap baik ii,memang nak kena sembur dulu baru faham bahasa.

Haikal ketawa terbahak bahak mendengarkan pernyataan aku.Hampir sahaja air matanya terkeluar.

"Ye tak iya kan,dah la ada satu je,tak berapa nak besar pula tu.",katanya lagi.Ishh panda cacat ni,sekali aku buka topik sepuluh kali dia ulas.Menyesal aku cakap macam tu tadi.

"Tapi agaknya kau punya tahan lama tak? aku punya tak sampai  20 min..",belum sempat dia menghabiskan kata katanya terus aku menyampuk.

"Harini kau ikut aku tak?",tanyaku.

"Pergi buat kerja bodyguard tak berbayar engkau tu? ofcs aku ikut broo,kau tak ingat ke? aku lah pengikut tak bergaji yang paling setia bekerja dengan kau sejak awal maya masuk sekolah rendah lagii.",balasnya.

Aku hanya tersenyum sinis.

**
**

   Jam loceng sudah berbunyi menandakan waktu persekolahan bagi sesi pagi telahpun tamat,dan waktu persekolahan sesi petang pula baru bermula.Aku dan haikal seperti biasa mengikuti laluan kantin untuk berehat sebentar sementara menunggu princess aku.

Ya,aku akan duduk di sekolah ini sehinggalah tamat waktu persekolahan Princess Armaya.Tepat sahaja jam 6 petang,aku akan tunggu dihadapan kelasnya untuk membawa dia pulang bersama aku,diikuti dengan panda cacat disebelahku.Aku telah menjalankan misi ini semenjak Armaya baru mula masuk ke sekolah rendah.Mengapa aku lakukan semua ini? Semestinya untuk mengintai gerak geri cinta hatiku.Jika aku dapat tahu maya rapat dengan mana mana lelaki ataupun ada lelaki yang cuba mendekati maya,aku akan pastikan itu kali terakhir dia bersekolah disini.

**

   Perhimpunan sesi petang berjalan dengan lancar,aku dan haikal segera bangun untuk memulakan misi mengintip Princess Armaya.

"Weh,kalau aku ikut kau sambil main game among us ni,agaknya kantoi tak?",soalnya.

Aku mencebik perlahan,apa punya soalan lah panda cacat ni? Tak ada waktu lain ke dia nak main game? kenapa perlu sekarang?

"Tak payahlah nak main game,nanti nanti jelah.",balasku.

Dia memuncungkan bibirnya lalu menjeling aku,ingat aku tak perasan ke? Tak sangka aku ni berkawan dengan haiwan kan? Daripada panda kurang upaya,sekarang dah bertukar menjadi itik kurang upaya pulak.Rasanya lepasni kalau nak pergi mall memang wajib ajak dia,senang sikit nak cari parking.

     Kami berjalan melalui bahagian belakang sekolah,sedang aku sibuk menadah telinga mendengar bebelan daripada panda kurang upaya itu,suara jeritan seseorang kedengaran dari arah berdekatan.

"Asal tu?",tegur haikal.

Pada awalnya,aku malas hendak peduli.Namun,setelah beberapa minit aku mendengar suara itu dengan penuh teliti,dapatku agak bahawa empunya suara jeritan itu adalah Armaya.Cepat cepat aku berlari ke arahnya diikuti dengan haikal.

"WOIII!",jeritku apabila melihat seorang perempuan gila sedang mencekik Armaya sambil memegang pisau.

"Sayang...",Tegur perempuan gila itu dengan wajah sayu.

"N..nurul jasmin?"
































*Siapa nurul jasmin?*

*Apa kaitan dia dan harriz?*

My MedicineWhere stories live. Discover now