Aku masih tidak boleh lupa akan gadis kecil itu,Armaya.Nasi lemak yang berada dihadapanku hanyaku kuis kuis sambil termenung.Papa yang sedang menghirup kopi panas itu hairan melihatku,semua ini tidak pernah terjadi selama ini.
"Haih Sayang..kenapa dengan anak kita tu?",tanya papaku.
"Hmmphh,tengah angau pasal makwe dia lah tu..",jawab mamaku sinis.
"Aik?? sejak bila pula ada makwenya sayang? sayang sempat tengok ke bakal menantu abang tu? macam mana? cantik ke rupanya?",tanya papaku lagi.
"Belum sempat tengok lagi..ni harini nak jumpa menantu kita lah ni..",jawab mamaku lagi.
Aku yang masih termenung dari tadi tidak menghiraukan mereka yang sedang rancak berbual tentangku.Terus saja aku meneguk air miloku sambil mengeluh kecil.
"Ma..",seruku.
"Ha..tengok ni bang,ada pun budak ni rupa rupanya,ingatkan dah hilang! senyap aja dari tadi harriz fikir apa sayang?",tanya mamaku.
"Nanti sebelum kita pergi jumpa armaya,boleh tak kita beli baju baru dengan mainan untuk dia?",tanyaku.
"Hmpph,jadi yang termenungnya sejak dari tadi tu sebab memikirkan tentang ni je ke?",tanya mama.
"Haishh..yelah ma..boleh pulak semalam masa shopping riz lupa nak beli untuk dia..",balasku.
"Hmmph,mana tak terlupanya riz oi?? papa kenal sgt kamu ni,pantang nampak kedai habis semua nak diborong.",sambung papa.
Mama dan papa ketawa seraya mendengar gurauan itu.Aku hanya menggaru kepalaku yang tidak gatal dan sambung makan sebungkus nasi lemak sehingga habis.
***
***Aku memilih beberapa helai baju cantik untuk armaya,sudah dapatku teka saiz tubuhnya memandangkan dia hanya kecil molek sahaja.Selesai memilih baju,aku pergi ke bahagian mainan untuk memilih patung mainan barbie yang cantik.
******
******
Setibanya kami di rumah anak yatim,terus aku masuk ke dalam sambil membawa beg plastik baju dan mainan untuk Armaya.Aku berlari dengan tergesa ke tempat kami berjumpa semalam.Kelihatan maya sedang bermain dengan teddy bearnya seorang diri di bawah pokok,aku tersenyum melihatnya."Armaya..",sapaku sambil mendekatinya.
Armaya hanya mendongak melihatku,aku duduk di sebelahnya sambil menghulurkan beg plastik.
"Apa ni abang?",tanya gadis comel itu seraya membuka beg plastik yang aku berikan.
Aku tersenyum manis melihat kegirangan gadis comel itu.Kegembiraan di wajahnya jelas terpancar apabila melihat set anak patung barbie mahal yang diberikan olehku.
"Wahhhh!! ada mainan princess!!",jeritnya girang.
Aku menggosok rambutnya dengan lembut,Armaya senyum sambil melihatku.Aku yang terkena panahan mata armaya terkaku,seolah olah panahan ini telah memberikan ku satu sumpahan.Sumpahan yang tidak boleh dileraikan.
"Ini..untuk maya ke? abang bagi?",tanya armaya.
"Ya sayang..ini untuk maya..",balasku.
Armaya membuka kotak patung barbie itu lalu bermain dengannya.Dia mengeluarkan sikat rambut mainan lalu menyisir rambut anak patung barbienya.
"Armaya sayang..armaya nak tak kalau hari ii dapat mainan baru?",tanyaku.
Armaya melihatku dengan senyuman manis lalu mengangguk laju.
"NAK NAK!",jeritnya girang.
"Armaya..jangankan kata mainan dan baju baru,kalau maya nak abang pun abang sanggup serah diri...",kataku seraya tersenyum nakal.
YOU ARE READING
My Medicine
Teen Fiction⚠️ Matured Contant Warning,Read Your Own Risk‼️⚠️ 🔪Scene 18xxx warning💏 Jatuh cinta? Itu merupakan satu hal yang biasa pada setiap orang,namun tidak kepada Harriz. Sejak dari kecil,dia sudah mempunyai gejala psikopat/sociopath.Tapi entah mengapa,g...