Prolog

29.1K 187 14
                                    

Dia berlari dengan sepenuh tenaga ke arah bilik yang terdekat.Nafasnya tercungap cungap angkara kepenatan,dia cuba mencari tempat yang sesuai untuk bersembunyi dalam waktu yang singkat ini.Matanya laju sahaja meliar ke sekeliling.

"MAYAAAAA!!!!",terdengar suara jeritan sang lelaki yang sudah hilang sabar.

Degupan jantungnya semakin laju,lebih laju daripada hasil kepenatan tadi,ia merupakan degupan jantung yang takut dan gementar.Armaya cepat cepat bersembunyi di bawah meja yang paling besar di dalam bilik itu.

Armaya cepat cepat bersembunyi di bawah meja yang paling besar di dalam bilik itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'Ya Allah..kenapalah dalam banyak banyak bilik..bilik abang harriz juga yang aku masuk..',gumamnya perlahan.

Sialnya ketika ini,boleh pula bilik lelaki ini yang menjadi tempat paling terdekat untuk dia bersembunyi.Apa yang boleh dibuat,sedari tadi abang angkatnya yang gila itu mengejarnya di ruang tamu,tempat paling jauh yang boleh dia kecapi hanyalah tingkat 2 dirumah itu sedangkan biliknya di tingkat 3.

Dia berdoa di dalam hati berharap supaya Harriz tidak akan menemukannya.

Kedengaran bunyi pintu diketak,Armaya cepat cepat menutup mulutnya dan cuba mengawal nafasnya supaya tidak mengeluarkan sebarang bunyi.

"Armaya...",lelaki yang tadinya mengamuk seperti dirasuk iblis tiba tiba sahaja memanggilnya dengan nada suara yang tenang sekali.

Dapat di dengari bunyi tapak kaki harriz mendekati mejanya,dia berdoa bersungguh sungguh agar harriz tidak akan menemukannya.

"Sayang...",panggil harriz lembut.

"Keluarlah sayang...cinta hati abang..jangan risau..abang riz takkan marah sayang...abang minta maaf sebab mengamuk tadi..hmmph??",sambungnya lagi.

Setelah beberapa minit panggilannya tidak dijawab,kedengaran bunyi dengusan daripada harriz.

"Sayang...abang cakap elok ii kan ni? abang dah pujuk baik baik dah kan..suruh sayang keluar..kenapa degil sangat ni? keluarlah sayang...abang janji..abang takkan marah sayang...",katanya lagi.

"SAYANG,AKU BAGI KAU PELUANG TERAKHIR ARMAYA..KELUAR SEKARANG SEBELUM AKU YANG KELUARKAN KAU...INI PELUANG YANG TERAKHIR!!",tegasnya.

Armaya masih tidak mahu keluar,takut untuk mempercayai lelaki itu.

Harriz mendengus kasar,dia terus mengambil tukul besi besar yang disimpan di dalam almarinya.

Harriz mendengus kasar,dia terus mengambil tukul besi besar yang disimpan di dalam almarinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia berjalan perlahan lahan ke arah meja persembunyian armaya.Memang dari tadi dia tahu armaya ada disitu,cuma dia tidak mahu bertindak melulu memandangkan dia tahu bahawa armaya tidak boleh lari kemana mana.

Dengan sepenuh tenaga yang dia ada,dia memukul permukaan meja tersebut sehingga meja itu runtuh.

"ARGHHH",Armaya menjerit akibat terkejut,tidak dia sangka Harriz akan bertindak demikian.

Dalam keadaan panik yang melandanya,dia cuba melarikan diri daripada Harriz.Namun seperti yang disangka Harriz lebih cekap,dia menarik rambut Armaya terlebih dahulu sebelum sempat armaya berlari.

Armaya mendengus kesakitan,air matanya terkeluar sedikit.

"A..abang..sakit..hiks..hiks",
tangisnya.

Matanya merenung tepat ke dalam mata Harriz untuk meminta simpati,tanpa diduga Harriz menolak kasar badan armaya ke arah katil.

Dia terus menindih badan Armaya,Rontaan armaya tidak dihiraukannya.Dia mencengkam kedua belah tangan armaya rapat ke cadar katil.

"Sayang...",kata harriz sambil mengucup lembut dahi Armaya.

"Abang...lepas...hiks hiks..maya takut...",rayunya.

Harriz mengusap lembut ubun ubun Armaya sambil merenung ke dalam matanya.

"Maafkan abang sayang...abang tak berniat nak takutkan sayang..",pujuknya.

Armaya menangis tersedu sedan.Harriz mengucup dahinya dengan lembut.

"Shh....sleep well my dear princess..",sekali lagi dia menghadiahkan kucupan didahi sang kekasih.














*So....this is my first time writting story..hope you enjoy!!*

*Dont forget to vote and comment!!! love ya!!*

My MedicineWhere stories live. Discover now