Bab 18

6.2K 59 6
                                    

*Harriz pov

"YA ALLAH,HARRIZ!!!!",
kedengaran suara jeritan mama membangunkan aku dan Armaya dari tidur.

Heh.Dah kenapa pula perempuan tua ni? Bising bising  macamlah aku tengah romen Maya depan mata dia.Tidur je pun.

Aku melihat Armaya mengeliat kecil akibat mendengar jeritan itu.Terus sahaja aku menggosok mataku sambil memeluk erat tubuhnya.Lehernya aku cium dan aku mendodoikan dia kembali.

"Harriz!",jerit orang tua itu lagi.

"SHHH",tengkingku seraya mengucup ubun ubun Armaya.

Terus aku bangun dari katil.

"Kenapa ni?",soalku.

Wajah mama jelas menunjukkan reaksi marah manakala papa dan Uncle Shahrul pula hanya memandang aku pelik.

"KAMU TANYA MAMA KENAPA?? YANG KAMU NI KENAPA?? MAMA BALIK TADI RUMAH KITA BERSEPAH LEPASTU BILA MAMA NAIK ATAS MAMA TENGOK KAMU YANG TAK PAKAI BAJU TENGAH PELUK ARMAYA YANG PAKAI BAJU SEKOLAH! BILIK KAMU PULA BERSEPAH SAMPAI MEJA PUN PECAH NI!!! APA SEMUA NI HARRIZ?? SIAPA YANG PECAHKAN MEJA NI??? APA YANG KAMU DAH BUAT!!",tengking mama.

Wow.Seumur hidupku tidak pernah orang tua ini berani tengking aku walaupun sekali.Biasanya dialah yang paling penyabar dan lembut denganku.

Akibat jeritannya tadi,Armaya yang masih lena terjaga dari tidurnya.Dia terus berlari memeluk erat tubuh mamaku seakan akan ada perkara buruk yang terjadi tadi.Heh.Memang ada pun.

Aku tersenyum sinis.Mereka bertiga pula hairan melihat Armaya yang memeluk mama dengan lutut yang terketar.Dia langsung tidak memandangku.

"Apa yang riz dah buat ni?!",tegas papa.Mungkin dia sudah mengesyaki sesuatu aneh.

"Riz cuba nak rogol Maya,Maya melawan,lepastu dia lari sorok bawah meja tu,sebabtu riz hancurkan meja tu.Papa tak payah risau,riz akan bertanggung jawab.",balasku selamba.

'Bukk',mukaku ditumbuk oleh seseorang.

Aku mendongak ke atas melihat siapa yang berani menumbukku.

'Bukk',sekali lagi aku ditumbuk oleh mama.

Wait..MAMA???

Mama tidak henti henti menumbuk aku yang sedang mamai ini.Kalau diikutkan,aku boleh saja melawannya kembali.Tapi memandangkan dia ialah ibuku,terpaksa aku tahan.

"AKU TAK PERNAH AJAR KAU MACAM NIIII!!!",Jerit mama seraya melepaskan tumbukkan yang aku kira ke 14 kalinya.

Uncle Shahrul dan Papa segera menahan mama dari terus menyambung tumbukkan.

Sejujurnya,kami semua terkejut beruk dengan apa yang berlaku.Aku fikirkan papa yang akan membelasahku teruk sementara mama pula akan membela aku.Tapi,aku betul betul silap.

Papa sedang menenangkan mama yang masih dalam keadaan marah.Hujung mata dan bibirku berdarah akibat daripada tumbukkan padu mama.

"Harriz dan Armaya pergi mandi dan bersiap dulu,nanti turun bawah,mama,papa dan uncle shahrul nak cakap something.",jelas papa.

Mereka keluar dari bilikku.Aku tersenyum sinis.Heh.Bincang?? Pastilah mereka mahu berbincang soal perkahwinan aku dan Armaya,yelah tak mungkin mereka akan melepaskan aku begitu sahaja.Dengan hati yang berbunga,aku mengambil tualaku dan terus meluru masuk ke dalam bilik air.

Usai mandi,aku mengeringkan diriku dan memakai wangian seperti biasa.Aku memakai baju t shirt baru yang paling cantik bagiku.

Dengan senyuman yang masih tidak lekang dari bibir,aku menuruni anak tangga satu per satu.Dapatku lihat Armaya yang sedang menangis memeluk mama,papa dan uncle pula seperti sedang berbincang sesuatu.Aku pasti,ianya tentang hal perkahwinan aku dan Armaya.Agaknya mesti kami perlu berkahwin di siam.Hihihi.

My MedicineWhere stories live. Discover now