Bab 23

6K 65 14
                                    

*Harriz pov

Kurang ajar,cukup kurang ajar.Itu sahaja perkataan yang ada di dalam fikiranku sekarang ini.Princess Armaya sangat kurang ajar,sejak ketiadaanku dia sudah pandai cakap kasar.Semua ini pasti salah 2 ekor badut tua tu! Tahu berhenjut nak sedap je,jaga anak tak reti! Diaa tak ajar ke Princess Armaya cara menghormati orang tua! Babi betul.

"ARMAYA!",panggilku.

Armaya hanya buat tak hirau dengan panggilanku,dia mahu naik ke tingkat atas,belum sempat aku menariknya,seekor badut tua betina sudah turun dari tingkat atas.

"Harriz?!!!",panggilnya dengan nada terkejut.

Aku hanya memandangnya kosong.Dia turun ke bawah lalu berjalan ke arahku.

"Bila sampai sayang? Kenapa tak bagitahu mama pun nak datang?",soalnya sambil menghulurkan tangan untuk bersalaman.

Aku mencium tangannya.

"Saje..harriz nak buat suprise..mama dengan Armayaa nak pergi mana ni? Pakai cantik cantik,macam tahu je harriz nak datang.",sindirku.

Mama dan Armaya saling berpandangan,entah mengapa aku rasa tidak sedap hati.Namun,aku tidak menghiraukan perasaan bodoh ini,bagiku ini hanyalah sesuatu yang remeh.

"Ha mama,kita ni nak berdiri sampai bila? Tak nak bagi harriz makan ke?",sindirku.

Sekali lagi mereka saling berpandangan.Hish,apa yang tak kena ni? Kenapa diorang asyik saling berpandangan?

"Umm..sebenarnya kitorang nak keluar harini riz...",balas mama.

Aku mengeluh kecil tanda kecewa,tapi bila difikirkan semula,salah aku juga sebab tak bagitahu awal awal yang aku nakk datang sini.

"Laa..ye ke? Patutlah mama dengan Princess cantik ii harini.Korang nak pergi mana? Ada majlis kahwin ke?",soalku.

Ye lah,dah pakai dress macam mestilah sebab nak pergi majlis kahwin kan? Takkan la nak pergi mall pakai lawa lawa macam ni?

"Harriz...umm sebenarnya..kenapa harriz tiba tiba datang sini? I mean..10 tahun harriz tak munculkan diri,tapi kenapa harini harriz tiba tiba datang sini?",soal mama.

My MedicineWhere stories live. Discover now