15

85 16 2
                                    

Haziq Daniel memberhentikan keretanya di bahu jalan, tempat yang dia turunkan Haifa Najiha tadi. Matanya mencari kelibat Haifa Najiha.

"Aduh, mana pulak minah ni pergi? Takkan kena culik kut,"ujarnya sendirian.

Nasi yang dibelinya tadi untuk Haifa Najiha dipandangnya. Dia sebenarnya nak bawak Haifa Najiha ke satu tempat tapi sekarang Haifa Najiha sudah tiada. Menyesal dia halau Haifa Najiha tadi.

Dia menghubungi Haifa Najiha namun panggilannya tidak dijawab. Dia mengeluh.

"Kau kat mana Haifa?"soalnya.

Dia meneruskan pemanduannya ke tempat kerja Haifa Najiha.

^_^^_^^_^

Haifa Najiha menjeling telefonnya yang dari tadi berdering. Dia malas nak jawab. Dia hanya diam di atas katilnya.

"Kau ingat aku nak jawab call kau? Senang-senang kau tinggalkan aku kat tepi jalan tu, sekarang telefon pulak. Aku kan bukan hal kau. So kalau aku kena culik ke apa ke biarlah aku,"kata Haifa Najiha sendirian seakan berjauh hati.

Dia melelapkan matanya semula.

^_^^_^^_^

Haziq Daniel meluru masuk ke dalam bilik Adib Afham. Kak Mas yang panik menghalangnya turut mengikutinya.

"Kak Mas mintak maaf Encik Adib. Kak Mas dah halang dia tadi tapi dia berkeras jugak,"ujar Kak Mas.

Adib Afham tersenyum nipis.

"Takpe Kak Mas. Kak Mas keluar dulu,"arah Adib Afham lembut.

Kak Mas akur.

"Duduklah,"pelawa Adib Afham.

"Aku takde masa nak duduk. Sekarang ni kau bagitahu aku mana Haifa,"kata Haziq Daniel keras.

Adib Afham tersenyum sinis. Dia berdiri memandang wajah serius CEO HONDA itu.

"Aku rasa aku kenal kau. Kau CEO HONDA kat Petaling Jaya tu kan? Anak Tan Sri Hisham. Kenapa kau cari Haifa? Apa hubungan kau dengan dia?"tanya Adib Afham.

"Tak penting untuk kau tahu,"balas Haziq Daniel.

"Haziq Daniel, kita tak payahlah nak gaduh disebabkan perempuan. Buat cemar imej lelaki aje. Kita cuba slow talk,"ujar Adib Afham.

"Kau dengar sini Adib Afham. Kau jangan ingat aku tak tahu perangai buaya kau tu. Kalau aku tahu kau buat benda tak elok dekat Haifa, siap kau!"tegas Haziq Daniel serius.

"Kau kenal aku? Wow! Tapi kau rasa Haifa akan percaya ke kalau kau kata aku ni buaya?"soal Adib Afham.

"Kau tak payah nak jadi munafiklah. Kalau kau rasa kau pakai macam ni dapat tutup perangai buaya kau tu, kau silap. Cepat-cepatlah bertaubat. Kau tak kesian ke dekat perempuan-perempuan yang kau mainkan hati tu? Kau kena ingat. Kifarah tu ada. Mana tahu terkena dekat anak kau nanti,"balas Haziq Daniel.

Adib Afham mengepal penumbuknya.

"Kau keluar sekarang sebelum aku tumbuk muka kau!"marah Adib Afham.

Haziq Daniel segera keluar dari bilik itu dengan jelingan maut diberikan kepada Adib Afham.

^_^^_^^_^

Haifa Najiha menikmati nasi goreng yang dibeli ibunya di dapur. Sedap. Puan Sarah tersenyum melihat anaknya itu.

"Kakak nak pergi Kelantan pulak ke lepas ni?"soal Puan Sarah.

"Kakak dah tak pergi kut. Betullah apa yang ibu cakap. Baik negeri tak semestinya orang pun baik,"jawab Haifa Najiha.

"Kenapa? Diorang buat apa dekat kakak?"tanya Puan Sarah curiga.

AWAK MR MINTWhere stories live. Discover now