Funfair

13 3 5
                                    

Di sebuah hutan,terlihat satu susuk tubuh lelaki sedang berlawan dengan elemental brothers dan keadaan mereka sekarang ni terlalu lemah.Manakala lelaki itu tersenyum sinis sebelum menendang dada Gempa.

Gempa:Akhhh- c-cukup kami takkan b-bagi kau cederakan dia!

???:Wauu hebat,sayang jugak kau dekat adik kau tu.Walaupun dah banyak rahsia dia simpan daripada korang~HAHAHAH (gelak sinis)

Halilintar mendengus geram dan terus menghayunkan pedangnya ke arah badan lelaki itu.Lelaki itu terdorong ke belakang dan memandang Halilintar dan Thorn bersilih ganti.Disebalik topengnya dia tersenyum sinis dan tumpukan serangannya ke arah Thorn.Mereka tidak menjangka akan serangan yang bakal menimpa Thorn.Mereka terkaku apabila melihat perut Thorn terkeluar banyak darah.

Sya hanya mengalirkan air mata tubuhnya kaku seolah-olah ada sesuatu menhalangnya pergi ke arah abg2 nya.Esakan Sya menjadi lebih kuat apabila Thorn ditikam didepan matanya sendiri.

Semua kecuali Thorn,Sya dan ???:THORN!!!

Solar segera berlari ke arah Thorn dan memapahnya.Dia memandang ??? dengan pandangan tajam dan mengeluarkan air mata.

Solar:Tak guna kau!!

???:Heh!Marilah!

Sya:ABANG!!

Kesemua yang sedang bersarapan di dapur tersedak dengan jeritan Sya yang begitu kuat.Gempa terlebih dahulu pergi ke arah sofa yang terletaknya Sya.Sya menangis teresak-esak dan memeluk badan Gempa apabila melihat abgnya duduk di sebelah kanannya.

Gempa:Kenapa ni Sya?!

Sya tidak menjawab soalan tersebut malah dia menyebut banyak kali ayat yg berbunyi;v (abg Gempa jangan tinggalkan Sya,Sya dh x de sape dah kat sini nanti)

Halilintar:Apahal ni tetiba pagi2 dah jerit2...

Gempa:Aku tak tahulah.Sya,ape yang jadi tadi?Kau mimpi ke?Kalau ade ape2 bagitahu aku.

Sya:Abg Thorn jangan tinggalkan Sya.Ini semua salah Sya.S-sya tak terus t-terang...(tersekat-sekat)

Thorn:Bila masa pulak Thorn tinggalkan Sya?Sya kan ade ramai abg2 kat sini boleh jaga Sya.

Sya hanya mendiamkan diri.Dia sendiri bingung mahu beritahu tentang mimpinya ataupun tidak.Lama-kelamaan bajunya bertukar dan warna matanya bertukar menjadi biasa semula dan tertidur dalam dakapan Gempa.Yang lain terkejut dengan perubahan itu namun mereka masih lagi terfikir ape yang dimaksudkan oleh Sya.

Gempa:Dahlah korang pergi sambung sarapan,biar aku uruskan dia ni.

Yang lain hanya menganggukan kepala dan beredar dari situ.Gempa menghela nafas panjang dan menatap dalam ii muka Sya yang sedang tertidur.

Gempa:Aku harap kau bersedia untuk beritahu perkara sebenar.

S
K
I
P

T
I
M
E

Petang itu~

Blaze:Weh,Taufan.Aku ade jumpa funfair berdekatan dekat sini.Hmm dekat taman Pulau Rintis peta ni tunjuk.

Taufan yang berada di sebelah Blaze sedang bermain permainan video terus memalingkan muka ke arahnya dengan mata yang bersinar.

Taufan:Yeke?!Jom bagitahu Gempa.Pukul berapa dia mula?

Blaze:Pukul 9 malam.Jomlah bagitahu.Aku dah tak sabar ni!

Taufan hanya meanggukkan kepalanya lalu mereka berdua beredar dari ruang tamu ke bilik Gempa.

Gempa di dalam bilik sedang mengeringkan rambutnya yang basah.Sedang dia mengeringkan rambutnya,dia terdengar ketukan pada pintu biliknya.Tanpa membuang masa Gempa berjalan menuju pintu dan memulas tombol pintu.Blaze dan Taufan berada di depan bliknya dengan perasaan gembira.

Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy Where stories live. Discover now