Sudah seminggu Sya tinggal bersama mereka,tapi ade je bende yg tak kena berlaku kepada mereka.Contohnya,semalam Sya hanya berkurung di dalam bilik dan skip makan setiap waktu makan.Hari ini Sya melakukan bende yang paling jarang dilakukan oleh budak 13 tahun.
Di ruang tamu~
Sya:Abg Gempa,boleh tak Sya pinjam kereta?(puppy eyes)
Gempa:Ha?Sya pandai ke bawak kereta?Kan Sya budak lagi.
Sya:Alahh Sya bukan budak sgt pon.Lagipun nak pergi kedai dekat2 sini je.
Gempa:Haihh yelah.Pergi ambik kunci kereta dekat bilik abg.
Sya:Ok!Thank you abg Gempa.(muka ceria)
Gempa:Hmm yelah~
Setelah selesai mengambil kunci kereta,Sya turun semula ke bawah dengan berpakaian biasa dan topinya.
Thorn:Kitorang nak ikutboleh tak?(Thorn,Blaze dgn Taufan ade di depan Sya)
Sya:Boleh je tapi jangan menyesal pulak...(smirk)
Blaze:Asal pulak?(pelik)
Taufan:Haah,pergi kedai je kot.Kitorang pon nk beli brg prank.
Sya:Heh,takde apelah.Jom!
Mereka pun masuk ke dalam kereta Gempa yang dibawa oleh Sya itu dan bergerak menuju ke kedai dekat dgn rumah mereka.
.
.
.
.
.
Setelah membeli barang keperluan di kedai,Sya terus menuju ke padang lapang yang kosong dan sememangnya kosong:v.Thorn sedar yg Sya pergi ke padang lapang itu dan bertanya,
Thorn:Emmm Sya,kenapa kita pergi sini?
Sya:Alah kjplah abg Thorn,Sya dah lama tak buat ni!
Para readers cubalah teka apa yg Sya nak buat tu.Kalau berjaya tahniah kepada anda.Tapi mustahil korang dapat jawab~HUAHUAHUA!Yes dia pergi bawak laju2 and then buat drift dengan gayanya.Yg di dalam kereta kecuali Sya dh cuak dan berpeluk antara satu sama lain.
Taufan:W-WEH!CUKUP!!BAIK KAU BERHENTI SEBELUM AKU TERBANGKAN KAU!(panik)
Sya:JAP!SIKIT LAGI!LAGI SATU PUSINGAN...AND DONE!
Semua yg berada di tempat duduk belakang menarik nafas lega dan muka diorang nampak mcm lari 10 pusingan kat padang yg besar.Abaikan author merepek.
Sya:Hahahahaha knp muka macam tu?!(gelak tak henti2)
Blaze:K-kau d-diamlah Sya!Baik kita balik sekarang sebelum Gempa mengamuk.(cuak)
Sya:Tulah Sya dh bagi amaran awal2 tapi tak nak dengar.(tergelak kecil)
Mereka pun menuju pulang ke rumah sambil membuat muka tidak berpuas hati dengan Sya.
Di rumah~
Gempa:Apasal lama sgt diorang ni pergi.(panik)
Solar:Alah rilek lah Gempa,nanti diorang balik lah tu.
Gempa hanya menghela nafas berat dan kembali duduk di tempat duduknya tadi.
TOK! TOK! TOK!
Halilintar:Kejap!Perlahanlah sikit ketuk tu...
Halilintar pergi ke arah pintu rumah dan membukanya.Betapa terkejutnya dia apabila mendapati kembarnya yang lain muka dah pucat di depan mereka ialah Sya,Jadi sebb Sya di depan sekali,dia melangkah masuk ke dalam rumah dan terus pergi ke dapur untuk minum air.
Gempa:Sya,ape dah jadi dekat diorang ni?
Sya:Pfft- m-mungkin kene angin kuat sgt kot pfft-.(cuba menahan gelak)
Taufan:Tak guna kau...(pandangan membunuh)
Blaze:KAU TAHU TAK DIA BUAT APE?!!DIA PERGI BAWAK KERETA LAJU2 PASTU BUAT DRIFT KAT TENGAH PADANG TU!!
Ais:Ooo patutlah pfft- dhlah baik korang pergi naik atas mandi.(tak leh tahan gelak)
Apabila mereka bertiga sudah menaiki tangga dan masuk ke dlm bilik Sya dan Ais terus melepas kan gelak besar.
Ais:Hahahhahah macam mana kau boleh buat tu Sya!Aku umur 19 tahun pon tak reti buat!hahaha!(masih gelak)
Sya:Haha takde lah sbb dulu pernah cuba buat dkt kereta papa lepastu kereta tu calar sikit.
Gempa:HAH?!Calar?!Its mean kereta aku pon....(pergi berlari ke luar)(tengok kereta tak jadi ape2 pon)Fuhh nasib baik...
Sya:Alaa rilek lah Sya ni dah pro tauu(bangga diri)
Halilintar:Dahlah tu.Yang aku nak tahu skrg dari mana kau tahu nak buat mcm tu?
Sya:(cuak)Aaaaa d-dari youtube!Hah dari youtube.
Halilintar berasa ragu2 dgn jawapan Sya tapi dia malas nak ambil tahu lepastu suruh Sya naik atas mandi.
Solar:Aku pelik betullah dengan budak tu...
G,H,A:Kitorang pon.
Gempa:Dahlah biar je.Nanti tolong aku panggil diorang turun bawah minum petang.Aku nak pergi masak kjp.
S,H,A:Ok!
Halilintar:Weh Gempa,kau tak nak tanya ke kat Sya pasal kelmarin?(serius)
Ais:Haahlah kita kene tahu kebenaran dia.
Gempa:Nanti kita tanya dia lepas minum petang.
S,H,A:Hmm yelah...
S
K
I
PT
I
M
EMalam itu~
Tbc~
Sila vote dan komen~
Selamat membaca!
SYAPETIR OUT!
YOU ARE READING
Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy
AdventureSya seorang adik perempuan kepada 7 adik-beradik elemental.Dia baru sahaja berpindah ke Pulau Rintis atas permintaan ayah dan ibunya. Sya memiliki sifat yang ceria namun disebalik keceriaannya itu terdapat satu rahsia yang disembunyikan dari keluar...