serang ii

6 2 0
                                    

Pada keesokan paginya,mereka bersarapan bersama-sama di meja dapur yg sudah ade lubang kecil semalam.Bak kata Gempa,dia tak sempat nak beli meja lain,jadi pakai je lah meja tu.

Sya pov's

Kenapa aku rasa tak sedap hati eh harini?Perasaan je kot.Takpe Sya,just think positive.Dalam hidup ni kene positif kan para readers?

Aku makan dengan cepat sekali sebab aku ambil nasi goreng abg Gempa tu sikit je.Aku pon berjalan ke atas dan masuk ke dalam bilik aku.Aku menghubungi Siti untuk bertanyakan khabar.

Sya pov's end

Dalam talian~

Siti:Helo?Kau sakit ape pepagi buta dah call aku?

Sya:Kau tak bangun lagi?Takdelah aku saja je call ni sebab bosan.Harini nak berlatih tak?

Siti:Tak payahlah.Kau baru keluar hospital,lebih baik kau rehat.Mungkin lusa kita berlatih.

Sya:Ok.Aku pon ingat nak rehat je kat rumah.Sebab aku rasa tak sedap hatilah harini.

Siti:Tak sedap hati?Perasaan je kot.Eh?Takpelah.Aku nak kene letak ni.Aku sibuk sikit.Ok bye.(terus tutup)

Tamat panggilan~

Sya:Eh?Dia terus tutup pulak.Takpelah mungkin sibuk sangat kot.Malaslah nak duduk rumah,baik ikut abg ii aku pergi kedai Tok Aba.Tak pernah jumpa pon.Kalau ade pon masa kecik.

Sya menuruni anak tangga(bukan rumah tangga ye:v) dan mencari kelibat Gempa di ruang tamu.Setelah menjumpai kelibat Gempa,dia terus menegur Gempa.

Sya:Abg Gempa!

Gempa:Opocotakuterlebihrajin!

Sya:Aikkkk??

Gempa:Ish,kau ni Sya!Nasib baik takde sakit jantung!

Sya:Errr....ehehehe takdelah Sya cuma nak cakap yg Sya nak ikut korang semua pergi kedai atok.

Gempa:Apasal tetiba je ni?Sebelum ni duduk kat rumah je.

Sya:Tak de l-

KEDEBUM!

Mereka berdua terkejut lalu memandang antara satu sama lain dan beberapa saat kemudian yang lain turut berada di ruang tamu.

Blaze:Ape dah jadi weh?!

Gempa:Aku tak tahu!Tadi aku tengah sembang deng- eh?!Mana Sya?!

Thorn:Tu dia!

Mereka memandang ke tempat yg Thorn maksudkan dan dapat mereka lihat Sya berada di depan pintu sambil memandang tidak percaya ke arah sesuatu.Mereka dengan pantas menuju ke arah Sya dan menegurnya.

Taufan:Weh Sya?Kau tengok ape?

Sya:(tunjuk ke arah sesuatu)

Semua:(pandang) ( terkejut)

Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy Where stories live. Discover now