Pada pagi esoknya masing-masing sudah berada di meja makan untuk bersarapan pagi.Apabila sampai sahaja mereka di meja makan mereka semua membuat muka marah kerana sebab tertentu.Sya memberanikan dirinya untuk berkata walaupun dia tahu dia akan kene marah juga nanti.
Sya:ermmm korang m-marah lagi k-ke kt Sya?(menundukkan kepala ke bawah)
Gempa:Tak de lah(senyum paksa)
Sya:Habistu knp semua mcm takde mood je pagi ni.Kan Sya dah bagitahu Sya lah org dal-
Belum sempat Sya menghabiskan kata-kata Blaze sudah memotong.
Blaze:Kau ade rahsiakan apa-apa lagi ke daripada kitorang Sya?
Sya:Ape abg Blaze ni?!Sya tak rahsiakan apa2 pon lah!(tak puas hati)
Taufan:R-relaks Sya kitorang tak tuduh kau pun...(tenangkan Sya)
Sya:TAK TUDUH?!ABG TAUFAN KATA TAK TUDUH?!!HABISTU TADI TU APE!!!(nk nangis)
Sya terus berdiri dan ingin berjalan menuju biliknya,tetapi tangannya dihalang oleh Gempa.
Gempa:Sya,kau duduk dulu.Aku nak kau jelaskan semuanya.
Sya:Jelaskan ape?(tak pandang muka Gempa)
Gempa:Duduk dan jelaskan ape yg kitorang dengar semalam.
Sya hanya merengus kasar dan akur dengan perintah Gempa lalu dia memandang bwh meja dan bermain-main dengan jarinya.
Sya:Korang nk AKU jelaskan ape?
Gempa:Semalam kitorang dengar kau bercakap dengan seseorang dalam bilik dan kau panggil dia Siti.Apa lagi yg kitorang tak tahu?(mood mamagem on)
Sya terkejut+takut rahsia dia dan Siti terbongkar Tapi dia tak tunjuk muka terkejutnya kerana dia cepat2 cover.
Sya:Mana je yg korang dengar?(Masih memandang bawah)
Semua elemental btothers memandang antara satu sama lain dan menghela nafa panjang sebelum Halilintar menjawab soalan Sya.
Halilintar:Kesemuanya(serius)
Sya:(terkejut)Aaaa....ermmm i-itu saje je sbb m-masa tu Sya tengah ckp dlm telefon!
Blaze:Boleh percaya ke ni?(memandang pelik)
Sya hanya menundukkan kepalanya dan tiba2 telefon Sya berbunyi menandakan ada org menghubunginya.Sya bangun dari tempat duduknya dan terus menuju ke bilik untuk menjawab panggilan tersebut.
Dalam talian~
Siti:weyhhh macam mana boleh kantoi?!
Sya:Manalah aku tahu!Diorang kata diorang dengar kesemuanya...
Siti:Haduhhh mcm mana ni?!Petang ni pastikan jadi ok?
Sya:Yee aku akan keluar ikut tingkap.Diorang takkan berani masuk dlm bilik aku lah(bangga)
Siti:Yelahh tu pon aku tolong pasang penggera keselamatan dlm bilik kau tu sekali dgn barrier.Dahlah aku tengah uji peralatan baru aku ni jumpa petang ok?Roger!Bye...
Sya:Yeah....
Tamat panggilan~
Sya menjenguk ke luar bilik untuk memastikan tiada siapa di luar.Setelah memeriksa di semua tempat,Sya melepaskan nafas lega apabila mereka telah pergi ke kedai Tok Aba untuk membantunya di gerai.Sya yg terlalu bosan berada di rumah sorang2 terus mengambil keputusan untuk mengemas rumah.
Setelah 1 jam mengemas,Sya berbaring di atas sofa dan lama-kelamaan dibuai mimpi.15 minit kemudian elemental brothers balik ke rumah dengan keadaan penat.Mereka ternampak Sya tertidut di atas sofa kepenatan.
YOU ARE READING
Misterious My Little Sister's💫{✓}|Boboiboy
AdventureSya seorang adik perempuan kepada 7 adik-beradik elemental.Dia baru sahaja berpindah ke Pulau Rintis atas permintaan ayah dan ibunya. Sya memiliki sifat yang ceria namun disebalik keceriaannya itu terdapat satu rahsia yang disembunyikan dari keluar...